DynMapa

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
cz_martin_k
Příspěvky: 478
Registrován: 12 kvě 2012, 17:54
Reputation: 0

DynMapa

#1 Příspěvekod cz_martin_k » 25 lis 2012, 21:49

93.91.250.119:27802

Zdravím,
mám na serveru DynMapu a chtělo bych, aby se na webu zobrazovaly jen 2 světy místo 6 k vůli zátěži serveru. Nemá s tim někdo nějaké zkušenosti???

Karmou určitě odměním.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: DynMapa

#2 Příspěvekod nejento » 25 lis 2012, 22:07

V souboru worlds.txt
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: https://discord.fakaheda.eu/

cz_martin_k
Příspěvky: 478
Registrován: 12 kvě 2012, 17:54
Reputation: 0

Re: DynMapa

#3 Příspěvekod cz_martin_k » 25 lis 2012, 22:33

Toho souboru jsem si předtím ani nevšimnul, ale nejsem z toho moudrý :roll: .
Chci tam mít: world, world_end, No_Admins, případně ještě nějaké jine, ale malé.

Kód: Vybrat vše

# These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
#
# NOTES:
#   All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
#   Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
#   Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
#
worlds:
  # Worlds can be handled by templates, based on world type
  # You can override the properties of the template by specifying them in this section
  #    for example 'Title: "My Awesome World"'
  #- name: world
  #  title: "World"
  #   Use 'enabled: false' to disable a certain world.
  #  enabled: false
  #   Use sendposition: false to prevent player positions from showing when on this world (if sendposition is globally enabled)
  #  sendposition: false
  #   Use sendhealth: false ot prevent player health from showing when on this world (if sendhealth is globally enabled)
  #  sendhealth: false
  #  # If world isn't contiguous chunks (due to teleporting, for example), fullrender needs to be given other locations to scan for tiles on each patch of chunks
  #  fullrenderlocations:
  #    - x: 10000
  #      y: 64
  #      z: 20000
  #    - x: -15000
  #      y: 64
  #      z: -5000
  #  # Use visibilitylimits to restrict which areas of maps on your world to render (zero or more rectangles can be defined)
  #  visibilitylimits:
  #    - x0: -1000
  #      z0: -1000
  #      x1: 1000
  #      z1: 1000
  #    - x0: -2000
  #      z0: -1000
  #      x1: -1000
  #      z1: -500
  #  # Use hiddenlimits to specifically hide portions of your world (the opposite of visibilitylimits)
  #  hiddenlimits:
  #    - x0: 100
  #      z0: 0
  #      x1: 200
  #      z1: 0
  #  # Use hidestyle to control how hidden-but-existing chunks are to be rendered (air=empty air (same as ungenerated), stone=a flat stone plain, ocean=a flat ocean)
  #  hidestyle: stone
  #  # Use 'autogenerate-to-visibilitylimits: true' to choose to force the generation of ungenerated chunks while rendering maps on this world, for any chunks within the defined
  #  # visibilitylimits (limits must be set).  The three options here are: none (default - no autogenerate), map-only (temporarily generate chunks for map, but don't save them (no world change),
  #  # permanent (generate and save chunks - this permanently adds the chunks to the world, as if a player had visited them - BE SURE THIS IS WHAT YOU WANT)
  #  autogenerate-to-visibilitylimits: map-only
  #   Use 'template: mycustomtemplate' to use the properties specified in the template 'mycustomtemplate' to this world. Default it is set to the environment-name (normal or nether).
  #  template: mycustomtemplate
  #   Rest of comes from template - uncomment to tailor for world specifically
  #  # World center - default is spawn point
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # If bigworld set to true, use alternate directory layout better suited to large worlds
  #  bigworld: true
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: surface
  #      title: "Surface"
  #      prefix: t
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: cave
  #      title: "Cave"
  #      prefix: ct
  #      perspective: iso_SE_60_lowres
  #      shader: cave
  #      lighting: default
  #      mapzoomin: 3
  #
  # To just label world, and inherit rest from template, just provide name and title
  #- name: world2
  #  title: "Second World"
  #
  #- name: nether
  #  title: "Nether"
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: nether
  #      title: "Surface"
  #      prefix: nt
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: DynMapa

#4 Příspěvekod nejento » 25 lis 2012, 23:40

- name: SEM_DEJ_NÁZEV_MAPY <-- Tak jak se jmenuje v FTP
title: "sem nadpis jakýkoli chceš" <-- Tak jak chceš aby byla na webu
enabled: true <-- Je zobrazena, nebo ne?

Takhle si je tam můžeš přidávat :)

Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

# These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
#
# NOTES:
#   All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
#   Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
#   Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
#
worlds:
  - name: SEM_DEJ_NÁZEV_MAPY
    title: "sem nadpis jakýkoli chceš"
    enabled: true
  - name: DALŠÍ_MAPA
    title: "další nadpis"
    enabled: true
  # Worlds can be handled by templates, based on world type
  # You can override the properties of the template by specifying them in this section
  #    for example 'Title: "My Awesome World"'
  #- name: world
  #  title: "World"
  #   Use 'enabled: false' to disable a certain world.
  #  enabled: false
  #   Use sendposition: false to prevent player positions from showing when on this world (if sendposition is globally enabled)
  #  sendposition: false
  #   Use sendhealth: false ot prevent player health from showing when on this world (if sendhealth is globally enabled)
  #  sendhealth: false
  #  # If world isn't contiguous chunks (due to teleporting, for example), fullrender needs to be given other locations to scan for tiles on each patch of chunks
  #  fullrenderlocations:
  #    - x: 10000
  #      y: 64
  #      z: 20000
  #    - x: -15000
  #      y: 64
  #      z: -5000
  #  # Use visibilitylimits to restrict which areas of maps on your world to render (zero or more rectangles can be defined)
  #  visibilitylimits:
  #    - x0: -1000
  #      z0: -1000
  #      x1: 1000
  #      z1: 1000
  #    - x0: -2000
  #      z0: -1000
  #      x1: -1000
  #      z1: -500
  #  # Use hiddenlimits to specifically hide portions of your world (the opposite of visibilitylimits)
  #  hiddenlimits:
  #    - x0: 100
  #      z0: 0
  #      x1: 200
  #      z1: 0
  #  # Use hidestyle to control how hidden-but-existing chunks are to be rendered (air=empty air (same as ungenerated), stone=a flat stone plain, ocean=a flat ocean)
  #  hidestyle: stone
  #  # Use 'autogenerate-to-visibilitylimits: true' to choose to force the generation of ungenerated chunks while rendering maps on this world, for any chunks within the defined
  #  # visibilitylimits (limits must be set).  The three options here are: none (default - no autogenerate), map-only (temporarily generate chunks for map, but don't save them (no world change),
  #  # permanent (generate and save chunks - this permanently adds the chunks to the world, as if a player had visited them - BE SURE THIS IS WHAT YOU WANT)
  #  autogenerate-to-visibilitylimits: map-only
  #   Use 'template: mycustomtemplate' to use the properties specified in the template 'mycustomtemplate' to this world. Default it is set to the environment-name (normal or nether).
  #  template: mycustomtemplate
  #   Rest of comes from template - uncomment to tailor for world specifically
  #  # World center - default is spawn point
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # If bigworld set to true, use alternate directory layout better suited to large worlds
  #  bigworld: true
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: surface
  #      title: "Surface"
  #      prefix: t
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: cave
  #      title: "Cave"
  #      prefix: ct
  #      perspective: iso_SE_60_lowres
  #      shader: cave
  #      lighting: default
  #      mapzoomin: 3
  #
  # To just label world, and inherit rest from template, just provide name and title
  #- name: world2
  #  title: "Second World"
  #
  #- name: nether
  #  title: "Nether"
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: nether
  #      title: "Surface"
  #      prefix: nt
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: https://discord.fakaheda.eu/

cz_martin_k
Příspěvky: 478
Registrován: 12 kvě 2012, 17:54
Reputation: 0

Re: DynMapa

#5 Příspěvekod cz_martin_k » 26 lis 2012, 06:58

Upravil jsem to, ale teď my DynMapa nejde vůbec :-(.

Chyba v logu:
Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

2012-11-26 06:00:16 [SEVERE] Error occurred while enabling dynmap v1.1-1397 (Is it up to date?)
unacceptable character '�' (0xFFFD) special characters are not allowed
in "<reader>", position 594
   at org.dynmap.snakeyaml.reader.StreamReader.checkPrintable(StreamReader.java:98)
   at org.dynmap.snakeyaml.reader.StreamReader.update(StreamReader.java:191)
   at org.dynmap.snakeyaml.reader.StreamReader.<init>(StreamReader.java:63)
   at org.dynmap.snakeyaml.Yaml.load(Yaml.java:423)
   at org.dynmap.ConfigurationNode.load(ConfigurationNode.java:85)
   at org.dynmap.DynmapCore.enableCore(DynmapCore.java:342)
   at org.dynmap.bukkit.DynmapPlugin.doEnable(DynmapPlugin.java:786)
   at org.dynmap.bukkit.DynmapPlugin.onEnable(DynmapPlugin.java:768)
   at org.bukkit.plugin.java.JavaPlugin.setEnabled(JavaPlugin.java:217)
   at org.bukkit.plugin.java.JavaPluginLoader.enablePlugin(JavaPluginLoader.java:374)
   at org.bukkit.plugin.SimplePluginManager.enablePlugin(SimplePluginManager.java:381)
   at org.bukkit.craftbukkit.CraftServer.loadPlugin(CraftServer.java:270)
   at org.bukkit.craftbukkit.CraftServer.enablePlugins(CraftServer.java:252)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.j(MinecraftServer.java:320)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.e(MinecraftServer.java:299)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.a(MinecraftServer.java:258)
   at net.minecraft.server.DedicatedServer.init(DedicatedServer.java:147)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:398)
   at net.minecraft.server.ThreadServerApplication.run(SourceFile:856)


Úprava:
Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

# These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
#
# NOTES:
#   All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
#   Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
#   Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
#
worlds:
  - name: world
    title: "BIG-CITY"
    enabled: true
  - name: world_the_end
    title: "End"
  - name: NO_Admins
    title: "Těžící-svět"
    enabled: true
  - name: Wipeout
    title: "Event-svět"
    enabled: true
  - name: Ender_Farma
    title: "Ender-farma"
    enabled: true
  # Worlds can be handled by templates, based on world type
  # You can override the properties of the template by specifying them in this section
  #    for example 'Title: "My Awesome World"'
  #- name: world
  #  title: "World"
  #   Use 'enabled: false' to disable a certain world.
  #  enabled: false
  #   Use sendposition: false to prevent player positions from showing when on this world (if sendposition is globally enabled)
  #  sendposition: false
  #   Use sendhealth: false ot prevent player health from showing when on this world (if sendhealth is globally enabled)
  #  sendhealth: false
  #  # If world isn't contiguous chunks (due to teleporting, for example), fullrender needs to be given other locations to scan for tiles on each patch of chunks
  #  fullrenderlocations:
  #    - x: 10000
  #      y: 64
  #      z: 20000
  #    - x: -15000
  #      y: 64
  #      z: -5000
  #  # Use visibilitylimits to restrict which areas of maps on your world to render (zero or more rectangles can be defined)
  #  visibilitylimits:
  #    - x0: -1000
  #      z0: -1000
  #      x1: 1000
  #      z1: 1000
  #    - x0: -2000
  #      z0: -1000
  #      x1: -1000
  #      z1: -500
  #  # Use hiddenlimits to specifically hide portions of your world (the opposite of visibilitylimits)
  #  hiddenlimits:
  #    - x0: 100
  #      z0: 0
  #      x1: 200
  #      z1: 0
  #  # Use hidestyle to control how hidden-but-existing chunks are to be rendered (air=empty air (same as ungenerated), stone=a flat stone plain, ocean=a flat ocean)
  #  hidestyle: stone
  #  # Use 'autogenerate-to-visibilitylimits: true' to choose to force the generation of ungenerated chunks while rendering maps on this world, for any chunks within the defined
  #  # visibilitylimits (limits must be set).  The three options here are: none (default - no autogenerate), map-only (temporarily generate chunks for map, but don't save them (no world change),
  #  # permanent (generate and save chunks - this permanently adds the chunks to the world, as if a player had visited them - BE SURE THIS IS WHAT YOU WANT)
  #  autogenerate-to-visibilitylimits: map-only
  #   Use 'template: mycustomtemplate' to use the properties specified in the template 'mycustomtemplate' to this world. Default it is set to the environment-name (normal or nether).
  #  template: mycustomtemplate
  #   Rest of comes from template - uncomment to tailor for world specifically
  #  # World center - default is spawn point
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # If bigworld set to true, use alternate directory layout better suited to large worlds
  #  bigworld: true
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: surface
  #      title: "Surface"
  #      prefix: t
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: shadows
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: cave
  #      title: "Cave"
  #      prefix: ct
  #      perspective: iso_SE_60_lowres
  #      shader: cave
  #      lighting: default
  #      mapzoomin: 3
  #
  # To just label world, and inherit rest from template, just provide name and title
  #- name: world2
  #  title: "Second World"
  #
  #- name: nether
  #  title: "Nether"
  #  center:
  #    x: 0
  #    y: 64
  #    z: 0
  #  # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
  #  extrazoomout: 3
  #  maps:
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: flat
  #      title: "Flat"
  #      prefix: flat
  #      perspective: iso_S_90_lowres
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1
  #    - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
  #      name: nether
  #      title: "Surface"
  #      prefix: nt
  #      perspective: iso_SE_30_hires
  #      shader: stdtexture
  #      lighting: nethershadows
  #      # Map background color (day or night)
  #      background: "#300806"
  #      mapzoomin: 1


EDIT: Schází mi tam u toho světa enable: true , ale stejně nic.
Chyba:
Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

2012-11-26 06:00:16 [SEVERE] Error occurred while enabling LegendaryMessages v3.8.3 (Is it up to date?)
java.lang.NullPointerException
   at me.icyrelic.com.LegendaryMessages.onEnable(LegendaryMessages.java:50)
   at org.bukkit.plugin.java.JavaPlugin.setEnabled(JavaPlugin.java:217)
   at org.bukkit.plugin.java.JavaPluginLoader.enablePlugin(JavaPluginLoader.java:374)
   at org.bukkit.plugin.SimplePluginManager.enablePlugin(SimplePluginManager.java:381)
   at org.bukkit.craftbukkit.CraftServer.loadPlugin(CraftServer.java:270)
   at org.bukkit.craftbukkit.CraftServer.enablePlugins(CraftServer.java:252)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.j(MinecraftServer.java:320)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.e(MinecraftServer.java:299)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.a(MinecraftServer.java:258)
   at net.minecraft.server.DedicatedServer.init(DedicatedServer.java:147)
   at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:398)
   at net.minecraft.server.ThreadServerApplication.run(SourceFile:856)

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: DynMapa

#6 Příspěvekod nejento » 26 lis 2012, 15:12

Pořád musíš dbát na to, abys nepoužil háčky a čárky, protože pořád to jede přes server a ne přes samotný web.

Kód: Vybrat vše

worlds:
  - name: world
    title: "BIG-CITY"
    enabled: true
  - name: world_the_end
    title: "End"
  - name: NO_Admins
    title: "Teziici-svet"
    enabled: true
  - name: Wipeout
    title: "Event-svet"
    enabled: true
  - name: Ender_Farma
    title: "Ender-farma"
    enabled: true


LegendaryMessages můžeš zkusit aktualizovat
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: https://discord.fakaheda.eu/

cz_martin_k
Příspěvky: 478
Registrován: 12 kvě 2012, 17:54
Reputation: 0

Re: DynMapa

#7 Příspěvekod cz_martin_k » 26 lis 2012, 15:48

Aha, díky. Mapa už funguje, jenže se furt zobrazuje nether a další svět, který tam nemám nastavený.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: DynMapa

#8 Příspěvekod nejento » 26 lis 2012, 16:53

Nether v tom seznamu nemáš :D
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: https://discord.fakaheda.eu/

cz_martin_k
Příspěvky: 478
Registrován: 12 kvě 2012, 17:54
Reputation: 0

Re: DynMapa

#9 Příspěvekod cz_martin_k » 26 lis 2012, 17:24

Já vím, já ho tam nemám, protože nechci, aby se zobrazoval, ale stejně se zobrazuje :D . Dej mi, nejeto, prosím tě, tu IP znova, jak mi to spadlo, tak sem to už v chatu neviděl.

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 36
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: DynMapa

#10 Příspěvekod zdenda204 » 26 lis 2012, 17:45

Aby se nezobrazoval, tak ho do toho configu musíš napsat, ale jak je tam ten řádek zda se má načíst musíš dát na false.
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 132 hostů