Kontrola

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
fantomas2
Příspěvky: 1800
Registrován: 19 zář 2012, 17:54
Reputation: 0
Bydliště: Kanál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#11 Příspěvekod fantomas2 » 10 črc 2013, 18:40

no bud dam starší resfly nebo nevím protože Tvorce pluginu tuhle chybu má už dlho ... a neopravil ji, skusím nahodit starší verzi.
A co ten Multiverse? nedela nic?
Tvorba web stránok zdarma pro velké herné portály, ozvi se SZ.

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 36
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: Kontrola

#12 Příspěvekod zdenda204 » 10 črc 2013, 18:48

Ne, to je ok :)
A kolik máš TPS? Kolik RAM? Kolik pluginů (z logu to počítat nebudu)?
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦

fantomas2
Příspěvky: 1800
Registrován: 19 zář 2012, 17:54
Reputation: 0
Bydliště: Kanál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#13 Příspěvekod fantomas2 » 10 črc 2013, 18:49

Plugu 35 TPS mi padaj nekdy na 17,5 když mám 80 lidi ale sou i tak celkem dost laggy
a tohle mi vyhledl examine či co to je
Head mám uplne červenej co to znamena?

Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

Plugin   Spotřebovaný čas   Procento vzhledem ke všem pluginům
Heads   73.782 ms   
60.3%
mcMMO   14.608 ms   
11.9%
NoLagg   8.422 ms   
6.9%
iConomy   6.9 ms   
5.6%
Essentials   4.247 ms   
3.5%
Ultrabans   3.347 ms   
2.7%
AuthMe   3.164 ms   
2.6%
NoCheatPlus   2.156 ms   
1.8%
PermissionsEx   1.198 ms   
1.0%
#Chunk provider   1.144 ms   
0.9%
FoE   0.713 ms   
0.6%
WorldGuard   0.523 ms   
0.4%
BKCommonLib   0.446 ms   
0.4%
Residence   0.37 ms   
0.3%
CreativeGates   0.243 ms   
0.2%
Jobs   0.2 ms   
0.2%
WorldEdit   0.11 ms   
0.1%
LWC   0.141 ms   
0.1%
CombatLog   0.11 ms   
0.1%
NameTags   0.116 ms   
0.1%
Lift   0.118 ms   
0.1%
MobArena   0.058 ms   
0.0%
resfly   0.027 ms   
0.0%
EssentialsSpawn   0.05 ms   
0.0%
Reservations   0.011 ms   
0.0%
Vault   0.005 ms   
0.0%
Citizens   0.06 ms   
0.0%
ChestShop   0.005 ms   
0.0%
AntiJoinBot   0.001 ms   
0.0%
TagAPI   0.027 ms   
0.0%
AutoMessage   0.03 ms   
0.0%
Tvorba web stránok zdarma pro velké herné portály, ozvi se SZ.

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 36
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: Kontrola

#14 Příspěvekod zdenda204 » 10 črc 2013, 18:57

No, tak to nevím :( Možná že to je jakoby jak moc zatěžují avataři, ale to by bylo jinak napsaný a taky označený.
Každopádně povypínej nepotřebný funkce NoLaggu nebo ho smaž, zatěžuje docela dost.
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦

fantomas2
Příspěvky: 1800
Registrován: 19 zář 2012, 17:54
Reputation: 0
Bydliště: Kanál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#15 Příspěvekod fantomas2 » 10 črc 2013, 19:00

Já ho potreboval nato aby sepsal tyhle veci, a co presne mám povypínat? aby nezatežoval?


Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

#> This is the configuration of NoLagg, in here you can enable or disable features as you please
#> For more information, you can visit the following websites:
#> http://dev.bukkit.org/server-mods/nolagg/
#> http://forums.bukkit.org/threads/nolagg.36986/

# Manages chunk loading and sending to clients using various new settings, also fixes chunk unload problems
chunks:
  # Whether Chunks should be loaded on startup
  enabled: true
  # The minimum chunk sending rate (chunks/tick)
  minRate: 0.25
  # The maximum chunk sending rate (chunks/tick)
  maxRate: 1.5
  # If you use a plugin that depends on the net server handler for packets, disable this
  # For example, Raw Critics' Ore Obfuscation does not function with this enabled.
  # Orebfuscator is supported and works with this enabled.
  bufferedLoader:
    # Whether or not to use the buffered packet loader to reduce new memory allocation
    enabled: true
    # The amount of threads to use to compress the chunk packets (increase if it can't keep up)
    threadCount: 2
  # Sets whether the dynamic view distance should be enforced
  # If you use maxTPS, set this to false, or it will conflict!
  useDynamicView: true
  # Sets multiple view distances for different amounts of loaded chunks (chunk_count: view_chunks)
  # To disable, remove all chunk: view nodes. The view is smoothed out between nodes
  # The dynamic view distance will never be higher than the server view distance!
  dynamicView:
  - 0 = 13
  - 5000 = 13
  - 10000 = 13
  - 60000 = 13
  # Sets in what order chunks are sent to the client
  # Available modes: SLOPE and SPIRAL
  sendOrder: SLOPE

# Can examine server tick rate performance
examine:
  # Whether Examine should be loaded on startup
  enabled: true
 
  # The maximum time in ticks a generated examine report can be
  # It can be increased, but the generated file might be too large for the viewer to handle
  maxExamineTime: 72000
 
  # The folder in which the .exam files are saved
  exportFolder: plugins

# Can monitor and log server and player performance statistics
monitor:
  # Whether Monitor should be loaded on startup
  enabled: true
  # The interval at which new performance snapshots are generated
  monitorInterval: 40
  # Whether or not to start logging server performance on startup
  startLoggingOnStartup: false
 
  # The server notifies players (with a permission) when the tick rate drops below the threshold
  lagNotifier:
    # Enable or disable this feature
    enabled: false
    # The interval in miliseconds to send this message (1000 ms = 1 second)
    interval: 10000
    # The tick rate at which it starts broadcasting
    threshold: 15.0
    # The message to send to these players
    message: &cThe server can't keep up!

# Buffers items in chunks to prevent lag-outs because of lots of items
itembuffer:
  # Whether ItemBuffer should be loaded on startup
  enabled: true
  # The maximum amount of items allowed per chunk
  maxItemsPerChunk: 80

# Stacks nearby items to counter item-drop spammers and reduce item count on the server
itemstacker:
  # Whether ItemStacker should be loaded on startup
  enabled: true
  # The block radius to look for other items when stacking
  # You can set it for multiple worlds
  radius:
    default: 1.0
  # The amount of (physical) items needed to form one stack
  threshold: 2
  # The interval in ticks at which item stacking is performed (1 tick = 1/20 sec)
  interval: 20
 
  # The item types (materials) to ignore during item stacking, buffering and spawn limits
  # Use 'orb' to ignore experience orbs
  ignoredItemTypes:
  - DIAMOND_PICKAXE
  - WOODEN_HOE

# Attempts to fix block and sky lighting bugs in worlds
lighting:
  # Whether Lighting should be loaded on startup
  enabled: true
  # The minimum amount of memory (in MB) allowed while processing
  # If the remaining free memory drops below this value, measures are taken to reduce it
  # Memory will be Garbage Collected and all worlds will be saved to free memory
  minFreeMemory: 100

# Keeps entity counts below multiple configured thresholds
spawnlimiter:
  # Whether SpawnLimiter should be loaded on startup
  enabled: false

# Replaces explosion creation with a faster version and buffers TNT ignites to prevent TNT server crashes
tnt:
  # Whether TNT should be loaded on startup
  enabled: true
  # The interval (in ticks) at which TNT is detonated by explosions
  detonationInterval: 1
  # How many TNT is detonated by explosions per interval
  detonationRate: 10
  # The explosion crater size factor
  explosionRadiusFactor: 1.0
  # The amount of explosion packets to send to the clients per tick
  explosionRate: 5
  # If TNT explosions can change non-TNT blocks
  changeBlocks: true

# Alters the way worlds are saved to reduce disk usage and to force proper saves
saving:
  # Whether Saving should be loaded on startup
  enabled: true
  # The tick interval at which the server saves automatically (20 ticks = 1 second)
  autoSaveInterval: 400
  # Whether player data of all players is routinely saved next to the chunks
  # This may result in performance issues or even thread locking on some servers
  # Enabling it should not be a problem for small-player-count servers
  savePlayers: false
  # The amount of chunks saved every tick when autosaving
  # If saving causes severe tick lag, lower it, if it takes too long, increase it
  autoSaveBatchSize: 20
  # Whether NoLagg will attempt to write all world data to the region files at a set interval
  # This is done on another thread, so don't worry about the main thread lagging while this happens
  writeDataEnabled: true
  # The tick interval at which the server actually writes the chunk data to file (20 ticks = 1 second)
  writeDataInterval: 12000

# Common features such as the clear and garbage collect commands
common:
  # Whether Common should be loaded on startup
  enabled: true
 
  # Several shortcuts you can use for the /nolagg clear(all) command
  clearShortcuts:
    enemies:
    - monster
    notneutral:
    - monster
    - item
    - tnt
    - egg
    - arrow
    # The entity types removed when using /lag clear all
    all:
    - items
    - mobs
    - fallingblocks
    - tnt
    - xporb
    - minecart
    - boat
    # The entity types removed when using /lag clear without arguments
    default:
    - items
    - tnt
    - xporb

# Notifies the current stack trace of the main thread when the server freezes
threadlocknotifier:
  # Whether ThreadLockNotifier should be loaded on startup
  enabled: true

# Notifies when a main-thread only event is called from another thread to detect instabilities it may cause
threadcheck:
  # Whether ThreadCheck should be loaded on startup
  enabled: true

# Patches certain classes and functions from CraftBukkt
patches:
  # Whether Patches should be loaded on startup
  enabled: true
 
  # Sets whether to automatically fix the player head rotation when spawning
  # This is done by sending additional rotation information after spawning the player at the client
  headRotationOnSpawn: true
 
  # Sets whether to fix up the vehicle (minecart) and mob spawn positions when spawning, avoiding glitched positions
  # In-depth: Minecraft server contains a bug in the EntityTrackerEntry which results in spawn packets sent with 'too new' positions
  # This 'too new' position is then further updated with relative updates, resulting in entities spawning with a slight offset
  # In the case of minecarts, you see minecarts spawned moving next to the rails, floating. This is fixed
  entitySpawnFix: true

Tvorba web stránok zdarma pro velké herné portály, ozvi se SZ.

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 36
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: Kontrola

#16 Příspěvekod zdenda204 » 10 črc 2013, 19:02

Já většinou vypínal vše kromě monitoru a examine.
Ale tak ty by sis možná ještě mohl nechat ty itemBuffery ;)
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦

fantomas2
Příspěvky: 1800
Registrován: 19 zář 2012, 17:54
Reputation: 0
Bydliště: Kanál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#17 Příspěvekod fantomas2 » 10 črc 2013, 19:13

aaa cokdyž nevím naco to je? mužeš mi to vysvetlit ? :)
Tvorba web stránok zdarma pro velké herné portály, ozvi se SZ.

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 36
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: Kontrola

#18 Příspěvekod zdenda204 » 10 črc 2013, 19:14

Ne, nemůžu protože to taky nevím a nebudu kvůli tobě pročítat dokumentaci.
Takže běž na stránky pluginu a hledej.
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦

fantomas2
Příspěvky: 1800
Registrován: 19 zář 2012, 17:54
Reputation: 0
Bydliště: Kanál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#19 Příspěvekod fantomas2 » 10 črc 2013, 19:39

Spadnul server :(
část 1
Spoiler: zobrazit

Kód: Vybrat vše

---- Minecraft Crash Report ----
// Don't be sad, have a hug! <3

Time: 7/10/13 7:21 PM
Description: Exception in server tick loop

java.lang.NullPointerException
   at org.bukkit.event.world.ChunkEvent.<init>(ChunkEvent.java:12)
   at org.bukkit.event.world.ChunkPopulateEvent.<init>(ChunkPopulateEvent.java:16)
   at com.bergerkiller.bukkit.common.bases.ChunkProviderServerBase.getChunkAt(ChunkProviderServerBase.java:163)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.Chunk.a(Chunk.java:792)
   at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.chunkio.ChunkIOProvider.callStage2(ChunkIOProvider.java:61)
   at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.chunkio.ChunkIOProvider.callStage2(ChunkIOProvider.java:13)
   at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.util.AsynchronousExecutor$Task.finish(AsynchronousExecutor.java:179)
   at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.util.AsynchronousExecutor.finishActive(AsynchronousExecutor.java:287)
   at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.chunkio.ChunkIOExecutor.tick(ChunkIOExecutor.java:30)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.MinecraftServer.r(MinecraftServer.java:520)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.DedicatedServer.r(DedicatedServer.java:226)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.MinecraftServer.q(MinecraftServer.java:477)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:410)
   at net.minecraft.server.v1_5_R3.ThreadServerApplication.run(SourceFile:573)


A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
Tvorba web stránok zdarma pro velké herné portály, ozvi se SZ.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola

#20 Příspěvekod nejento » 10 črc 2013, 21:32

Zkoušel jsi třeba NoLagg uplně odebrat?
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: https://discord.fakaheda.eu/


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů