Zde si ukážeme co je to plugin "
Cinema" vlastně zač a jaké má funkce.
Co je to plugin "Cinema"Asi si kladete otázku v podobě, co je to plugin Cinema a k čemu se používá.
Plugin Cinema je jednoduchý plugin pro ovládání, pomocí kterého si můžete udělat vlastní 2D/3D animace přímo ve hře! Můžete si takto udělat jednoduchý 2D mini-film a podobně.. Lze takto udělat prakticky cokoliv. Nemusíte to přímo použít na nějaký film nebo podobně, ale můžete to použít třeba i na otáčení antény u satelitu
Jak jsem říkal, můžete s tím dělat prakticky cokoliv.
Instalace1. Jdeme na stránku:
http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/cinema/2. Vpravo klikneme na: Download
3. Až nám načte další stránka, tak opět klikneme Download
4. Počkáme než se nám stáhne plugin.
5. Až se nám stáhne plugin, zapneme nějaký FTP klient. Např. Filezilla
6. Připojíme se k serverovému FTP.
7. Plugin nahrajeme do složky: Plugins
8. Vypneme server.
9. Zapneme server.
10. Napíšeme příkaz: /plugins a koukneme se zda není plugin "rudý".
11. Pokud plugin funguje máme hotovo! Nyní pokračuj dál k: Nastavení
Nastavení (Konfigurace)Kód: Vybrat vše
# Cesta: /root/plugins/Cinema
Plugin:
CheckForNewVersion: True # Kontroluje, zda je nová verze.
ShowApiKeyInInfo: False # Ukázání API klíče v informacích.
Permisse (Práva)Kód: Vybrat vše
Cinema.basic # Všechny práva v pluginu Cinema
Příkazy[něco] <-- Nepovinný parametr | <něco> <-- Povinný parametr
Kód: Vybrat vše
/cpos1 [x] [y] [z] [[jméno_světa]]
# 1.Pozice z nějaké vyznačené oblasti. Pokud se napíše jenom /cpos1 tak se započítá místo na kterém stojíte.
Kód: Vybrat vše
/cpos2 [x] [y] [z] [[jméno_světa]]
# 2.Pozice z nějaké vyznačené oblasti.
Kód: Vybrat vše
/csavedelta <jméno_souboru> [pořadové_číslo_ve_snímcích]
# Uloží nám postavený obrazec ve vyznačené oblasti pomocí příkazů /cpos1 nebo /cpos2. Narozdíl od /csave zabírá snímek méně místa a je šetrnější k HW (info z dev.bukkit)
Kód: Vybrat vše
/csave <jméno_souboru> [pořadové_číslo_ve_snímcích]
# To samé jako /csavedelta akorát není podle dev.bukkit.org šetrnější k HW a zabírá více místa.
Kód: Vybrat vše
/cplay <ID> <jméno_souboru> <čas_v_přepínání_snímků_v_milisekundách> <počet_opakování>
# Spustí vytvořenou animaci. ID znamená číslo animace. Takže když nastavíte třeba 25, tak když ji budete chtít vypnout tak u příkazu /cstop budete muset zadat i to ID, které jste předtím zadali. V /cplay. Mimochodem čas přepínání snímků je v milisekundách (1/1000). Pokud zadáte počet opakování: 0, tak to bude běžet do nekonečna, dokud to nevypnete přes /cstop
Kód: Vybrat vše
/cstop <ID>
# Vypne zrovna běžící animaci. Musíte zadat ID, které jste zadali při startu.
Kód: Vybrat vše
/cinemainfo
# Zobrazí informace o vyznačené pozici, kterou máme zrovna vyznačenou a taky ukáže kolik je to označených blocků. Také to ukáže jakou máte verzi "Cinema" pluginu.
Kód: Vybrat vše
/canimations
# Zobrazí počet běžících animací i s IDčkama, takže se nemusíte bát, že zapomenete ID.
Kód: Vybrat vše
/cinemaremove <jméno_souboru>
# Vymaže soubor s animací. Mimochodem nelze vrátit zpět.
Kód: Vybrat vše
/ceditopen <jméno_souboru>
# Do "ruky" vám nastaví animaci, kterou jste si vybrali, takže si poté můžete zjistit kde se "animace" nachází (pomocí /cinemainfo)
Kód: Vybrat vše
/ceditremove <číslo_snímku>
# Vymaže vybraný snímek z animace. Takže třeba když budou snímky 1,2,3,4,5 a vymažeme 3. Tak se to přeskupí a začne to běžet takto: 1,2,3,4
Kód: Vybrat vše
/ceditsave
# Uloží všechny změny, které jsme provedli přes: /cedit.
Kód: Vybrat vše
/ceditclose
# Vymažete si z "ruky" vybranou animaci a všechny provedené změny zmizí.
Kód: Vybrat vše
/ceditinfo
# Vypíše vám informace o animaci kterou máte v "ruce". Vypíše to tam název a počet snímků.
Kód: Vybrat vše
/ceditshow <číslo_snímku>
# Postaví se vybraný snímek.
Kód: Vybrat vše
/cinemagif <jméno_souboru+koncovka> <jméno_výstupního_souboru> <zarovnání>
# Soubor ve formátu GIF překompiluje do souboru, který lze použít ve hře. Zarovnání zjistíte v dalším příkazu a to: /cinemagifalignments
Kód: Vybrat vše
/cinemagifalignments
# Vypíše všechna možná zarovnání.
Kód: Vybrat vše
/creverse <ID>
# Když běží třeba 3 animace a chcete si je přeskupit, tak tu co máte zrovna na "ruce", tak si prohodíte s jinou a to s tou, kterou jste zadali u příkazu: /creverse | Myslím to ID..
Kód: Vybrat vše
/cpause <ID>
# Pauzne (zastaví) zvolenou animaci.
Kód: Vybrat vše
/cresume <ID>
# Odpauzne (spustí) zvolenou animaci.
Kód: Vybrat vše
/cstep <ID> <kolik>
# (Funguje jen když je pauznutá animace) Skočí určený počet snímku dopředu nebo dozadu. Pokud do předu třeba o 2 snímky u animace s ID 1, tak příkaz bude vypadat takto: /cstep 1 2 | Pokud chceme aby šla animace 3 dozadu o 5 snímku tak příkaz bude vypadat takto: /cstep 3 -5
Kód: Vybrat vše
/csetapikey <API>
# Nastaví API klič. Pokud napíšeme jen: /csetapikey | Tak se API klíč vymaže.
Příkazy co nedokážu popsatKód: Vybrat vše
/cplayworld <ID> <jméno_souboru> <x> <y> <z> <svět> <trvání_snímku_v_milisekundách> <počet_opakování>
Slíbené funkce od autora- Ukládání, mazání a přehrávání animovaných Pixel-Artů nebo 3D Scének.
- Upozornění, pokud je nová verze pluginu (použijte /cinemainfo)
- Obnovení zapnutých animací při vypnutí serveru.
- Překonvertování GIF souborů do Cinema animací.
Snad se vám můj návod na plugin: Cinema líbil. Byl bych rád kdyby jste mě upozornili na chyby.
S pozdravem, DoMin0o.
// Skoro celé jsem to upravil (Nyní není všude Code) a také jsem různé příkazy i s popiskama rozdělil do Code. Snad to bude přehlednější..// Proběhla celkem velká předělávka. (Upraveno formátování podle návrhu Smexhy-ho)