Jak na něj a co je co
Co vše lze nastavit, co se měnit nesmí a jak pracovat se souborem server.properties, který je srdcem celého Minecraft serveru.
Informace
Soubor server.properties je soubor, který poskytuje možnost nastavit server podle potřeb a uzpůsobení výkonu serveru. Můžeme zde nastavit různé možnosti, který server nabízí, jako změna názvu serveru, Message of The Day (dále jen MoTD), která se nám zobrazuje v seznamu serverů, nebo také různé připojovací porty.
Lokace
Soubor server.properties můžeme najít v kmenové složce vašeho serveru. Po připojení na FTP (nebo po otevření Správce souborů) naleznete tento soubor ihned na „první stránce“
Otevření
Jak otevřít
server.properties není podle přípony zajisté nějakým normálním textovým souborem. Avšak k jejímu otevření nám pouze stačí poznámkový blok (Notepad).
Pokud chcete použít něco bezpečnějšího pro ukládání, pro zbarvování syntaxí, doporučujeme použít alternativní textové dokumenty s možností přepnutí na jiné typy formátů, jako například Notepad++ nebo PSPad.
Stránky alternativnéch textových editorů
Notepad++: https://notepad-plus-plus.org
PSPad: http://www.pspad.com/cz/
Atom: https://atom.io
Visual Studio Code: https://code.visualstudio.com
Detailní popis
Příklad nejnovějšího server.properties
spawn-protection
Kód: Vybrat vše
spawn-protection=5
- spawn-protection určuje vzdálenost nemožnosti normálním hráčům ničit kostky
- spawn-protection se nachází pouze na spawnu, tedy tam, kde se poprvé spawnete
- spawn-protection se nastavuje číslem, které určuje počet chunků od spawnu
- Pouze OP má možnost stavět na území spawn-protectionu
query.port
Kód: Vybrat vše
query.port=28345
- query.port je funkční jenom tehdy, když je řádek enable-query nastaven na true
- Určuje port nastavení query serveru
- query.port je stejný jako server-port.
- query.port se nastavuje 5 čísly, které odpovídají vašemu portu serveru
Příklad:
IP serveru je 93.91.240.163:27952
Port je 27952
Query port bude 27952
IP serveru je 93.91.250.108:37116
Port je 37116
Query port bude 37116
enable-jmx-monitoring
Kód: Vybrat vše
enable-jmx-monitoring=false
- enable-jmx-monitoring povolí napojení a monitorování několika parametrů serveru
- enable-jmx-monitoring se zadává pomocí true / false
- Parametry lze po napojení sledovat pomocí nástroje JConsole
- Pro měření výkonu serveru doporučujeme spíše využít timings a vytížení serveru v Control Panelu
generator-settings
Kód: Vybrat vše
generator-settings=2;7,3x1,52x24;2
- generator-settings určuje nastavení FLAT mapy.
- Základní presety můžete najít na MinecraftWiki: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Superflat#Presets
- generator-settings se zadává preset kódem, který si můžete i vy sami nastavit
- generator-settings bude fungovat pouze tehdy, když je level-type nastaven na FLAT
force-gamemode
Kód: Vybrat vše
force-gamemode=false
- force-gamemode podle nastavení po každém přihlášení přepne hráče do gamemodu podle nastavení v řádku gamemode
- force-gamemode se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude nastavovat, nebude nastavovat)
allow-nether
Kód: Vybrat vše
allow-nether=true
- Povolí nebo zakáže možnost projít portálem do Netheru
- allow-nether se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude moci projít / nebude moci projít)
- V dřívějších verzích se možnsot allow-nether nazývala hellworld. Pokud tuto možnost stále máte ve svém server.properties, můžete ji bez strachu odstranit.
gamemode
Kód: Vybrat vše
gamemode=survival
- gamemode určuje v jakém herním modu se po prvním přihlášení hráč nastaví
- gamemode se ve verzích starších jak 1.13 zadává pomocí čísla 0-2
- 0 - survival
- 1 - creative
- 2 - adventure
- 3 - spectator
- gamemode lze nastavit i po každém přihlášení na server a to nastavením řádku force-gamemode na true
enable-status
Kód: Vybrat vše
enable-status=true
- enable-status ovlivňuje zobrazení serveru jako online nebo offline v seznamu serverů v multiplayer menu
- Při vypnutém zobrazování serveru, je server stále dosažitelný a je možné se na něj připojit
- enable-query se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy může být viditelný jako online / viditelný jako offline)
enable-query
Kód: Vybrat vše
enable-query=true
- Query umožnuje různým skriptům zjistit aktuální stav serveru (online, počet hráčů, jméno mapy, maximální počet slotů)
- Query port je nastaven pomocí řádku query.port
- enable-query se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy může být zjistitelný / nemůže být zjistitelný)
- Pokud je na FakaHedě vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false) Control Panel bude zjišťovat stav serveru pomocí pluginu FakaHedaMinequery
- Pokud chybí na serveru FakaHedaMinequery a je vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false), server bude několikrát restartován aby se pokusil navázat spojení. Pokud se tam nepovede, server bude automaticky vypínán
difficulty
Kód: Vybrat vše
difficulty=hard
- difficulty určuje obtížnost hry na serveru
- difficulty se ve verzích starších jak 1.13 zadává pomocí čísla 0-3
- 0 - peaceful
- 1 - easy
- 2 - normal
- 3 - hard
- Možnost Hardcoru se nastavuje v řádku hardcore
- Je možné mít nastavený server na peaceful a přitom mít zapnutý hardcore mod
text-filtering-config
Kód: Vybrat vše
text-filtering-config=
- text-filtering-config je funkce, kterou lze využít k pokročilejšímu filtrování zpráv na serveru
- text-filtering-config se zadává pomocí URL adresy se spuštěným serverem provádějící kontroly
- Funkce je špatně zdokumentovaná, ale server odesílá na specifikovanou URL requesty za každou zprávu v chatu a podle odpovědi serveru propouští odesílané zprávy
- Funkce je pro pokročilé uživatele neboť vyžaduje speciální webserver se spuštěnou službou
- Návod, jak zprovoznit text-filtering: https://walshy.dev/blog/21_03_16-mc-new-text-filtering (anglicky)
spawn-monsters
Kód: Vybrat vše
spawn-monsters=true
- spawn-monsters určuje, zda budou na serveru spawnovaná monstra jako Zombie nebo Skeleton a další
- spawn-monsters se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy bude spawnovat monstra / nebude spawnovat monstra)
- Kvantitu monster můžete nastavit v bukkit.yml
- V čistém Minecraft server nejde nastavit kvantita spawnování monster
sync-chunk-writes
Kód: Vybrat vše
sync-chunk-writes=true
- sync-chunk-writes vynucuje zapisování v synchronním vlákně serveru
- spawn-monsters se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy bude server zapisovat synchronně)
- Nastavením na false se spouští asynchronnní zapisování na server, které může pozitivně odlehčit zátěž serveru na hlavním vlákně
- Modované servery (Spigot, PaperMC a další forky) toto nastavení ignorují a zápis mapy je vždy asynchronní pro zajištění rychlejšího běhu serveru
op-permission-level
Kód: Vybrat vše
op-permission-level=4
- op-permission-level určuje, jaké pravomoce OP má
- op-permission-level se zadává pomocí čísla 1-4
- 1 - OP mohou stavět ve spawn-protection
- 2 - OP mohou použít příkazy /clear (vyčístí inventář) /difficulty (možnost změnit obtížnost serveru), /effect (možnost příkazem zapnout efekt lektvarů), /gamemode (změna gamemodu), /gamerule (nastavení funkcí hry, jako například ničení bloků explozí nebo dropování itemů), /give (přidání věcí do inventáře), /tp (teleportace hráče k hráči) a mohou také editovat Commandbloky. Včetně možnosti 1
- 3 - OP mohou použít příkazy /ban (vykázání ze serveru), /deop (odebrání OP pravomocí), /kick (vyhození ze serveru), /op (přídání pravomocí OP hráči). Včetně možnosti 1 a 2
- 4 - OP mohou použít příkaz /stop (vypnutí serveru). Včetně možnosti 1, 2 a 3
- Nastavení op-permissions-level se nevztahuje k nastavení permissionů
- Příkaz /stop na FakaHedě pouze způsobí restart serveru, protože nebyl manuálně vypnut v ControlPanelu.
function-permission-level
Kód: Vybrat vše
function-permission-level=2
- function-permission-level určuje, s jakými pravomocemi jsou vykonávany příkazy definované ve funkcích
- function-permission-level má totožné omezení, jako v případě op-permissions-level
- function-permission-level se zadává pomocí čísla 1-4
- 1 - Lze příkazy stavět ve spawn-protection
- 2 - Lze použít příkazy /clear (vyčístí inventář) /difficulty (možnost změnit obtížnost serveru), /effect (možnost příkazem zapnout efekt lektvarů), /gamemode (změna gamemodu), /gamerule (nastavení funkcí hry, jako například ničení bloků explozí nebo dropování itemů), /give (přidání věcí do inventáře), /tp (teleportace hráče k hráči) a mohou také editovat Commandbloky. Včetně možnosti 1
- 3 - Lze použít příkazy /ban (vykázání ze serveru), /deop (odebrání OP pravomocí), /kick (vyhození ze serveru), /op (přídání pravomocí OP hráči). Včetně možnosti 1 a 2
- 4 - Lze použít příkaz /stop (vypnutí serveru). Včetně možnosti 1, 2 a 3
- Nastavení function-permissions-level se nevztahuje k nastavení permissionů
- Příkaz /stop na FakaHedě pouze způsobí restart serveru, protože nebyl manuálně vypnut v ControlPanelu.
broadcast-console-to-ops
Kód: Vybrat vše
broadcast-console-to-ops=true
- broadcast-console-to-ops určuje, zdali jsou OP informování o příkazech vykonaných v konzoli
- Oznámení se zobrazuje podobně jako informace o vykonaném příkazu jiným OP
- broadcast-console-to-ops se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
broadcast-rcon-to-ops
Kód: Vybrat vše
broadcast-rcon-to-ops=true
- broadcast-rcon-to-ops určuje, zdali jsou OP informování o příkazech vykonaných přes RCON
- broadcast-rcon-to-ops se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
pvp
Kód: Vybrat vše
pvp=true
- pvp povolí nebo zakáže možnost zabíjení hráčů na serveru
- pvp se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
- pvp je nejhlavnější a nelze přebít nějakým pluginem
- Pokud chcete zakázat pvp všude kromě určité oblasti, nastavte zde pvp na true a vypněte ho pomocí pluginu, pomocí kterého spravujete danou oblast
snooper-enabled
Kód: Vybrat vše
snooper-enabled=true
- snooper-enabled způsobí anonymní odesílání informací o serveru společnoti Mojang
- snooper-enabled se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit anonymní odesílání informací / zakázat anonymní odesílání informací)
- Informace ze snooper-enabled jsou využívány ke statistikám a k vylepšování herního zážitku
level-type
Kód: Vybrat vše
level-type=default
- level-type určuje typ generace mapy
- level-type se zadává pomocí textu
- default - Generace normální mapy
- flat - Generace superflat mapy
- largebiomes - Generace normální mapy s extra velkými biomy
- amplified – Generace mapy se zvýšenými horami využívajícího maximální velikosti height-limitu
- buffet - Generace mapy s jediným biomem
- Preset FLAT mapy a nastavení BUFFET mapy se nastavuje v řádku generator-settings
- Generátory map lze nastavit v bukkit.yml s pluginem na úpravu generace map
- V čistém Minecraft serveru nelze nijak docílit jiné generace mapy
rate-limit
Kód: Vybrat vše
rate-limit=0
- rate-limit omezuje počet packetů, které hráč může konzistentně za sekundu serveru odeslat
- Při překroční rate-limit je hráč ze serveru vyhozen
- rate-limit se zadává pomocí čísla 0 - 2147483647 (0 kontroly vypíná)
- rate-limit je špatně dokumentovaná funkce. Standardní hodnota pro omezení není známá
- Touto možností lze omezit různé hacknuté klienty, kdy server kontroluje a omezuje počet přijímaných packetů
- Nastavení rate-limit na 0 kontroly vypíná
hardcore
Kód: Vybrat vše
hardcore=false
- hardcore umožní na serveru hardcore mod, kdy hráč, co zemře je následně zabanován
- hardcore se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
- hardcore zapíná použe možnost „po smrti ban“ obtížnost serveru se však řídí podle nastavení v řádku difficulty
- Je možnost mít server s hardcore modem avšak s Peaceful obtížností
enable-command-block
Kód: Vybrat vše
enable-command-block=true
- enable-command-block povolí nebo zakáže možnost provádění příkazů z Commandblocků
- enable-command-block se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit výstup příkazů / zakázat výstup příkazů)
- enable-command-block také zakazuje pokládání Commandblocků. Již položené commandblocky pouze nebudou fungovat
- Možnost nastavení nebo úpravy příkazu do Commandblocku získáte pouze, pokud je nastaven enable-command-block na true, pokud máte Creative (pouze nastavený na sobě, ne v server.properties) a pokud máte OP s op-permission-level nastavený minimálně na 2 v server.properties
max-players
Kód: Vybrat vše
max-players=20
- max-players udává, kolik hráčů se může maximálně připojit na serveru
- max-players se zadává pomocí čísla 0 - 2147483647
- Na FakaHedě musí být nastavený počet slotů také zaplacen. Pokud query detekuje server s více nastavenými sloty, než je zaplaceno, server se okamžitě vypne.
- Na FakaHedě, můžete mít nastaveno méně slotů, než máte doopravdy zaplaceno. Server se v tomto případně nevypne.
- Na FakaHedě můžete nastavit libovolný počet slotů po zaplacení 100 slotového serveru, nebo při objednání serveru s předem nastavenou RAM bez omezení slotů. Pokud se ovšem najde server s např. 1000 sloty bude kontaktován a může mu toto číslo také být upraveno
server-port
Kód: Vybrat vše
server-port=27345
server-port je port, na který se váš server pokusí připojit.
server-port se zadává pětimístným číslem
Na FakaHedě má každý zákazník přidělený vlastní server-port. Ten musí být nastaven ve svém základním znění právě v tomto řádku
Příklad:
IP serveru je: 93.91.250.119:27825
server-port bude tedy nastaven na 27825
IP serveru je: 93.91.250.123:37823
server-port bude tedy nastaven na 37823
resource-pack
Kód: Vybrat vše
resource-pack=http\://mujweb.eu/mojeslozka/MujResourcePack.zip
- resource-pack umožňuje nastavit Resource pack serveru
- resource-pack se zadává textem a to přímo odkazem na lokaci Resource Packu
- Možnost stažení Resource Packu se projeví po přihlášení hráče na server. Bude mu ukázáno dialogové okno, zda chce stáhnou serverový Resource Pack. Po každém dalším přihlášení mu bude zapnut.
- Pokud má hráč nastavené, že nechce žádné serverové Resource Packy v nastavení Multiplayeru, nebude nikdy serverem dotázán. Naopak, pokud nemá toto nastavený vypnuto, bude po přihlášení na server dotázán
- Odkaz na Resource Pack musí být adresa přímo k souboru. (Toto lze otestovat zkopírováním adresy do adresního řádku prohlížeče. Pokud se zobrazí dialogové okno, kam soubor uložit, adresa funguje)
- Resource Pack musí pro možnost stažení na serveru být samotným Resource Packem. (musí odpovídat stavu, v jakém se vkládá i klasický Resource Pack do Minecraftu)
- Adresa k Resource Packu musí obsahovat předponu http:// a kvůli dvojtečce, musí pro správné pochopení systémem být před dvouječkou obrácené lomeno (\)
- Pro správnou funkčnost Resource Packů doporučujeme rozlišení 16x16
Příklad:
Adresa k Resource Packu: http://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip
Adresa v server.properties: http\://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip
resource-pack-sha1
Kód: Vybrat vše
resource-pack-sha1=3edf81e5dfba1e9b62c843187494b686617bc965
- resource-pack-sha1 je kontrolní SHA1 součet, který bude ověřovat celistvost a správné stažení nastaveného Resource Packu
- Tato možnost je volitelná avšak doporučená k nastavení
- Zlepšuje efektivnost a spolehlivost cachování resource packů
- resource-pack-sha1 se zadává jako řada malých znaků a čísel, které získáte z nástrojů pro vytvoření kontrolních součtů
- V předchozích verzích byla položka nazvána resource-pack-hash
entity-broadcast-range-percentage
Kód: Vybrat vše
entity-broadcast-range-percentage=100
- entity-broadcast-range-percentage nastavuje minimální vzdálenost entit od hráče, aby byly hráči odesílané
- entity-broadcast-range-percentage se zadává pomocí celého čísla v rozsahu 10 - 100. Hodnota je procentuální hodnota výchozí nastavené hodnory
- Nastavením entity-broadcast-range-percentage na 50 se snižuje maximální vzdálenost pro odesílání mobů, o polocinu
- Vyšší hodnota znamená, že hráčům budou odesílané informace o entitách, které jsou více vzdálené
- V případě lagů je možné hodnotu snížit. Hráčům budou odesílané entity do nižší nastavené vzdálenosti
server-ip
Kód: Vybrat vše
server-ip=93.91.123.456
- server-ip je IP serveru, na kterém je daný server nainstalován
- server-ip se zadává pomocí čísel a teček
- Na FakaHedě musí server-ip odpovídat IP serveru, na kterém Váš server běží.
- Tento řádek můžete nechat nevyplněný
- server-ip se vyplňuje POUZE a jenom IP. Bez portu
Příklad:
Celá IP serveru je: 93.91.250.138:27975
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.138
Celá IP serveru je: 93.91.250.123:37486
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.123
spawn-npcs
Kód: Vybrat vše
spawn-npcs=true
- spawn-npcs určuje, zda budou ve vesnicích spawnováni vesničané
- spawn-npcs se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
allow-flight
Kód: Vybrat vše
allow-flight=false
- allow-flight povolí nebo se pokusí zakázat nepovolené létání na serveru
- allow-flight se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
- allow-flight neposkytuje komplexní ochranu před nepovoleným létáním, tudíž doporučujeme použít také ochranný plugin jako například NoCheatPlus
- allow-flight nezakazuje létání, při zapnutém creativu
level-name
Kód: Vybrat vše
level-name=Mojemapa
- level-name určuje jméno hlavní mapy
- level-name se zadává pomocí textu ve kterém se nesmí vyskytovat mezera
view-distance
Kód: Vybrat vše
view-distance=7
- view-distance určuje vzdálenost okruhu načtení chunků
- view-distance se zadává pomocí čísla 3-32
- view-distance může velice snadno přetížit server v případě více lidí, protože musí načítat velké množství bloků najednou
- Pro menší servery může být view-distance nastavená na větší vzdálenost (okolo 8-10), střední servery na střední vzdálenosti (okolo 6-7) a velké servery s mnoho lidmi (okolo 5-6)
- Nastavení hodnoty menší jak 9, bude mít vliv na spawnování mobů při větším počtu lidí na serveru (viz MC-2536)
Příklad:
MiniMe píše:view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků)
Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:
view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)
Ten samý příklad pro 100 slotový server:
view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)
spawn-animals
Kód: Vybrat vše
spawn-animals=true
spawn-animals povolí nebo zakáže spawnování zvířat volně po mapě
spawn-animals se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
white-list
Kód: Vybrat vše
enforce-whitelist=false
- white-list zakáže přístup hráčům, kteří nejsou vypsáni v souboru whitelist.json
- Pokud je tato možnost nastavená na true (povolena), při použití příkazu /whitelist reload budou hráči, kteří nejsou zapsáni ve whitelistu, ze serveru vyhozeni
- white-list se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit whitelist a zakázat tím přístup nenapsaným hráčům / zakázat whitelist a povolit vstup všem)
- whitelist.json je soubor, který obsahuje jména hráčů, kteří mají přístup k přihlášení se na server. Hráči jsou zapisování ve formátu JSON spolu s UUID hráče.
- Do souboru whitelist.json je nejjednodušší zapsat hráče pomocí příkazu ze hry /whitelist add <jméno>
- Hráče ze souboru whitelist.json odstraníte příkazem /whitelist remove <jméno>
- Použitím příkazu /whitelist reload znovunačtete seznam whitelistovaných hráčů do paměti a podle nastavení enforce-whitelist dojde k vyhození hráčů, kteří nejsou na whitelistu
- Hráči, kteří jsou zároveň operátorem (v seznamu ops.json) jsou automaticky součástí whitelistu
enforce-whitelist
Kód: Vybrat vše
enforce-whitelist=false
- enforce-whitelist vynutí whitelistování osob podle souboru whitelist.json
- enforce-whitelist se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit vynucení whitelistu a vyhodit tak nezapsané hráče při reloadu whitelistu / zakázat whitelist-enforce a při reloadu whitelistu nezapsané hráče nevyhazovat)
generate-structures
Kód: Vybrat vše
generate-structures=true
- generate-structures bude na nově generovaných chuncích generovat také jeskyně, opuštěné doly a další
- generate-structures se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
- generate-structures odpovídá možnosti z klasického Minecraftu při vytváření nové mapy
online-mode
Kód: Vybrat vše
online-mode=true
- Při zapnutém nastavení online-mode bude server kontrolovat přihlašující se jména na Minecraft.net, zdali jsou Premium uživateli, tedy pokud mají zakoupený Minecraft
- online-mode se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit kontrolu přes Minecraft.net / zakázat kontrolu přes Minecraft.net)
- Hráči s hacknutým přihlášením se budou při vypnutém online-modu moci připojit na server.
- Servery s vypnutým online-mode se nazývají cracknuté servery
- Pokud je server Minecraft.net nedostupný, hráči se zakoupeným Minecraftem se nebudou moci na server přihlásit, neboť server nemůže zjistit pravost účtu
- Na veřejných poradnách jsou servery s vypnutým nastavením online-mode bez podpory
max-build-height
Kód: Vybrat vše
max-build-height=256
- max-build-height je výškový limit možnosti stavby
- max-build-height se zadává pomocí čísla
- Generovaný svět i přes vyšší nastavenou výšku bude stále generován do základní výšky Minecraftu
level-seed
Kód: Vybrat vše
level-seed=ParSvesticekZeZahradky
- level-seed je text, podle kterého je generovaná mapa
- level-seed se zadává pomocí textu
- Pokud daný level-seed vyplníte i v Singleplayeru nebo na jiném serveru, vygeneruje se stejná mapa
- level-seed můžete vynechat nevyplněný pro náhodný seed
motd
Kód: Vybrat vše
motd=MojeMOTD
- motd je zpráva, která se zobrazuje před připojením na server ve výpisu multiplayer serverů v klientu Minecraftu
- motd se zadává pomocí textu, který může obsahovat i mezery
- motd může být i barevné. Barvy se zadávají jako v klasickém chatu (ten musí být upraven pluginem, samotný Minecraft nemá možnost barevného chatu ve hře) pomocí znaku §<0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, a, b, c, d, e, f, k, l, m, n, o, r>
- Znak § bude při restartu serveru nahrazen kódem \u00A7
- Pokud se znak nemění, použijte místo znaku § přímo \u00A7
- Pokud motd obsahuje více než 59 znaků, je velmi pravděpodobné, že server list v klientu Minecraftu ukáže Communication error (komunikační chybu)
Návod na barevné MOTD: http://forum.fakaheda.eu/viewtopic.php?f=85&t=11035 - Nový řádek v MOTD (pouze od verze 1.7.2) uděláte pomocí \n
Příklad:
motd: Tohle §4JE CERVENY
motd po úpravě znaku §: Tohle \u00A74JE CERVENY
motd: Tady §4 pouzijeme §2trochu §1vice §8barev
motd po úpravě znaku §: Tady \u00A74 pouzijeme \u00A72trochu \u00A71vice \u00A78barev
motd: Tady bude\nnovej řádek
motd v server listu ve hře:
Tady bude
novej řádek
announce-player-achievements
Kód: Vybrat vše
announce-player-achievements=true
- Pokud získá nějaký hráč achievement ve hře, napíše se do chatu zpráva, že dostal achievement a jaký dostal
- Jméno achievemetnu je označeno zelenou barvou a po najetí myši se vám zobrazí, jaký achievement to byl
- announce-player-achievements se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit zobrazování zpráv / zakázat zakázat zobrazování zpráv)
- Od verze 1.12 se ohlašování advancementů nastavuje pomocí gamerule announceAdvancements: https://minecraft.gamepedia.com/Commands/gamerule
max-world-size
Kód: Vybrat vše
max-world-size=29999984
- max-world-size je maximální velikost mapy v radiusu bloků
- Toto vytvoří novou bariéru, která je dostupná od verze 1.8
- Pokud nastavíte velikost větší, než je dovolené maximum, nic se nestane
- max-world-size se zadává pomocí čísla od 1 – 29999984, které vyjadřuje počet bloků
Příklad:
max-world-size=1000
mapa bude mít velikost 2000×2000 bloků
max-world-size=4000
mapa bude mít velikost 8000×8000 bloků
max-tick-time
Kód: Vybrat vše
max-tick-time=60000
- max-tick-time nastaví maximální dobu v milisekundách, jak dlouho má server být spuštěn, když se zaseknul / zastavil / lagnul
- Při překročení tohoto času se zobrazí v konzoli následující zpráva „A single server tick took 60.00 seconds (should be max 0.05); Considering it to be crashed, server will forcibly shutdown“ (vteřiny, jak dlouho tick trval se změní podle doby, jakou maximální délku ticku nastavíte
- Jakmile se dosáhne tohoto času, server vyvolá System.exit(1), což server vypne
- max-tick-time se zadává pomocí čísla od 0 – (2^63 - 1), které vyjadřuje maximální počet milisekund jednoho ticku
- Hodnota -1 tuto kontrolu vypne a tedy se při zaseknutí nikdy nerestartuje a zůstane zaseknutý
player-idle-timeout
Kód: Vybrat vše
player-idle-timeout=10
- player-idle-timeout je hodnota v minutách, po jak dlouhé době bude hráč vyhozen ze hry, při žádné aktivitě
- Odpočet se vynulovává pohybem hráče, interakcí s blokem, či s mobem, animací ruky, apod.
- player-idle-timeout se zadává pomocí čísla, které vyjadřuje minuty
network-compression-threshold
Kód: Vybrat vše
network-compression-threshold=256
- network-compression-threshold umožňuje packetům, které jsou velké n-1 normálně projí a packety, které jsou n bajty velké, zkomprimuje
- Nižší hodnota znamená více komprimovat, ale může se tím stát, že malé packety s zkomprimováním stanou většími
- network-compression-threshold může pomoci zrychlit přístup na server a zvýšit odezvu u lidí s pomalejším internetem
- network-compression-threshold se zadává jako číselná hodnota, přičemž hodnota -1 vypne kompresi a 0 bude vše komprimovat
- Před samotným nastavováním doporučujeme se podívat se zkušenostmi lidí na různých fórech
- Toto nastavení nedoporučujeme upravovat nezkušeným uživatelům
use-native-transport
Kód: Vybrat vše
use-native-transport=true
- Vylepšuje optimalizaci serverů běžících na Linuxu
- Vylepšuje přijímání a odesílání packetů
- Jelikož Minecraft servery hostované u FakaHedy běží na Linuxu, doporučujeme toto nastavení nastavit na true
- use-native-transport se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy optimalizovat / neoptimalizovat)
prevent-proxy-connections
Kód: Vybrat vše
prevent-proxy-connections=false
- Blokuje připojení hráčům, kteří se přihlašují na server pomocí proxy nebo VPN
- Pokud se ISP/AS při přihlášení klienta ze sessions neshoduje s ISP/AS kontrolovaným serverem, je hráči zablokován přístup na server
- Může jít o užitečnou ochranu proti útoků spambotů, kteří spamují server přihlašováním velkým množstvím hráčů, nebo před dalšími jinými útoky
- prevent-proxy-connections se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy blokovat / neblokovat)
Následující řádky nejsou v klasickém server.properties dodávány.
Servery hostované na FakaHedě ovšem tyto řádky mají přednastavené díky vyplnění z koupi serveru.
server-name
Kód: Vybrat vše
server-name=Muj uberhaxor server
- server-name určuje jméno serveru
- Jméno serveru bude zobrazeno zobrazeno při výpisu Query, tudíž na jakýchkoli Minecraft server listech nebo bannerech, které získávají
- informace z query (tudíž i na http://www.minecraft-hosting.cz/)
- server-name se nastavuje jakýmkoli textem, který může obsahovat i mezery i čísla
Položky nastavení předchozích verzí
RCON
RCON umožňuje připojit se zvenčí k serveru a vykonávat příkazy, které jsou provedeny jako příkazy z konzole. K tomu, aby mohl být proveden příkaz, musí být nastaveno heslo RCONu, jinak se bude moci každý připojit k serveru a vykonávat příkazy.
Následující řádky nejsou v klasickém server.properties dodávány.
Servery hostované na FakaHedě ovšem tyto řádky mají přednastavené díky vyplnění z koupi serveru.
enable-rcon
Kód: Vybrat vše
enable-rcon=true
- enable-rcon povolí možnost připojení se k serveru zvenčí a provádět příkazy jako z konzole
- enable-rcon se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
rcon.port
Kód: Vybrat vše
rcon.port=26345
- rcon.port je port, přes který bude server příjmat požadavky na vykonání příkazu
- rcon.port se zadává pomocí čísla, které je ve většině případů 5-místné
- rcon.port musí na druhé pozici čísla mít JINÉ, než je číslo u server-port a JINÉ, než query.port
- Pokud je druhá cifra obsazena již jiným pluginem (například dynmapou) musí být číslo opět jiné.
rcon.password
Kód: Vybrat vše
rcon.password=MOJEHESLOKRCONUKTERYNEPOVIMANIKDYBYMEMUCILI
- rcon.password je heslo, které zabezpečuje server od jiných vnějších připojení k serveru a vyžadování k provedení příkazů
- rcon.password se zadává pomocí textu, který nesmí obsahovat mezery
- rcon.password nikdy nikomu nesdělujte
Porty
Na FakaHedě, pokud nějaký plugin vyžaduje práci s portem (například dynmapa: http://forum.fakaheda.eu/viewtopic.php?f=85&t=10649) máte na výběr pouze z několika portů, neboť server.properties, s nastaveným RCONEM využije rovnou tři porty.
UPOZORNĚNÍ! Každý port může být využit POUZE JEDNOU
Pro servery začínající na 2:
27xxx - server-port
28xxx - FakaHedaMinequery
Pro servery začínající na 3:
37xxx - server-port
38xxx - FakaHedaMinequery
Máte na výběr pouze z několika dalších portů:
Pro servery začínající na 2:
24xxx
25xxx
26xxx
27xxx - VYUŽITO
28xxx - VYUŽITO
29xxx
30xxx
Pro servery začínající na 3:
34xxx
35xxx
36xxx
37xxx - VYUŽITO
38xxx - VYUŽITO
39xxx
40xxx
Spouštěcí parametry
Spouštěcí parametry slouží k optimalizaci běhu serveru (jeho využití CPU a RAM). Dovoluje Vám nastavit si vlastní verzi Javy, dodatkových arugmentů a dovoluje zapnout, nebo vypnout automatické aktualizace serveru při dostupnosti nového sestavení serveru.
Nastavení spouštěcích parametrů najdete v Nastavení serveru ˃ Spouštěcí parametry
Vanilla server od verze 1.12 vyžaduje spouštění na Javě 8.
PaperMC server od verze 1.17 vyžaduje spouštění na Javě 11.
1.17 PaperMC
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní
Java: Od verze 1.17 je vyžadováno spouštění na Java 11
1.13 Spigot / PaperMC
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní
1.13 a novější Vanilla
Argumenty: Vanilla server
1.12.2 a starší Vanilla, Spigot, Paper
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní
Java: Od verze 1.12 je vyžadováno spouštění na Java 1.8 (starší servery mohou využít Javu 7)
Pokud budete mít nějaký problém s nastavením server.properties, neváhejte a založte nový topic a přidejte IP a PORT vašeho serveru. Rádi se Vám pokusíme problém vyjasnit.