Defaultne je na vsech serverech nastaveno view-distance na max, tj. 10. Vyhodou je samozrejme to, ze vidite na mape hodne daleko, nevyhodou vsak je vetsi zatez serveru a taktez klienta. Doporucujeme proto u vetsich serveru nastavit view distance trosku nizsi na hodnotu kolem 8, ulevite tim trochu serveru, zvysite vykon a hra je potom celkove plynulejsi, pricemz dohled neni nijak razantne nizsi. Smysl to samozrejme nema moc velky u malych serveru o 5-10 slotech.
U extra velkych serveru (100 hracu), muzete jit jeste na nizsi hodnoty treba kolem 5-6 (minimum je 3). Pocitite opravdu znatelne plynulejsi hru (samozrejme zase na ukor dohledu). Je vhodne s tim trosku zaexperimentovat a zjistit co Vam na serveru vyhovuje.
view-distance je v server.properties
Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distance
- Austin
- Site Admin
- Příspěvky: 1251
- Věk: 37
- Registrován: 07 pro 2009, 23:58
- Reputation: 4
- Kontaktovat uživatele:
Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distance
FakaHeda.eu - Administrátor, http://www.minecraft-hosting.cz, http://www.bf3-hosting.cz Pište nám tickety, ne PM.
Nezapomeňte dát karmu těm, kteří Vám pomohli s problémem
Nezapomeňte dát karmu těm, kteří Vám pomohli s problémem
- MiniMe
- Site Admin
- Příspěvky: 2188
- Věk: 37
- Registrován: 08 pro 2009, 19:31
- Reputation: 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
Abych to trochu osvětlil:
Chunk je oblast světa o velikosti 16 x 16 x 128 bloků (128 bloků je základní výška), základní chunk tedy obsahuje 32768 bloků.
Pojďme si propočítat, kolik chunků (bloků) server musí načítat pro jednotlivé hodnoty parametru view-distance na jednoho osamoceného hráče:
view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků)
Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:
view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)
Ten samý příklad pro 100 slotový server:
view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)
Vidíte jak je tento rozdíl markantní? Načítání chunků je pro server jedna z nejnáročnějších operací, proto prosím v zájmu nás i Vás, nenastavujte si nesmyslně vysoký view-distance.
Chunk je oblast světa o velikosti 16 x 16 x 128 bloků (128 bloků je základní výška), základní chunk tedy obsahuje 32768 bloků.
Pojďme si propočítat, kolik chunků (bloků) server musí načítat pro jednotlivé hodnoty parametru view-distance na jednoho osamoceného hráče:
view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků)
Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:
view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)
Ten samý příklad pro 100 slotový server:
view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)
Vidíte jak je tento rozdíl markantní? Načítání chunků je pro server jedna z nejnáročnějších operací, proto prosím v zájmu nás i Vás, nenastavujte si nesmyslně vysoký view-distance.
FakaHeda admin
Nezapomeňte ohodnotit karmou ty, kteří Vám pomohli.
Nezapomeňte ohodnotit karmou ty, kteří Vám pomohli.
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
Chcel by som len dodat, ak zmenite zakladnu hodnotu 10 na nieco ine, tak sa vam nebudu spawnovat Moby(Prisery), a znejakeho dovodu som ja mam tuto hodnotu na 8 aj ked som ju nemenil
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
To slyším prvně... změněné to mám a moby se mně spawnují v pořádku.
Pomohl ti někdo? Pak určitě bude rád, když mu zvedneš karmu!
not sure
not sure
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
ye to na mcwiki, a je na to nieco, u mna boli bugnute spawny mobov
- Sejsel
- Příspěvky: 4131
- Registrován: 19 čer 2011, 09:43
- Reputation: 0
- Bydliště: /home/sejsel/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
Spawnuje se to trochu méně..
01101110011101010110001001110111
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
no, mne sa to skoro vobec nespawnovalo, a bolo to na 8
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
Tak si zvyš spawnování mobů v souboru bukkit.yml
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
Odpovídáš na otázku z dubna.
Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/
-
- Příspěvky: 1191
- Věk: 53
- Registrován: 27 srp 2012, 10:10
- Reputation: 0
- Bydliště: Hranice na Morave
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc
jenom technicky dotaz:
A to nacitani chunku si servery prubezne ukladaji do RAMky nebo napr. do tempu ?
A to nacitani chunku si servery prubezne ukladaji do RAMky nebo napr. do tempu ?
Všechny své servery jsem sloučil pomocí BungeeCordu na jediny multiserver play.hero-craft.cz a jsem maximálně spokojenej
Jsou to tyto:
Lobby (1.11), Creativ(1.12), Skyblock(1.12), Planet(1.12), Games(1.9.4), Hranice(1.11), Classic(1.12), , Seniorcraft (1.12), a dalsi pripravuji... (aktualne RPG 1.12)
Jsou to tyto:
Lobby (1.11), Creativ(1.12), Skyblock(1.12), Planet(1.12), Games(1.9.4), Hranice(1.11), Classic(1.12), , Seniorcraft (1.12), a dalsi pripravuji... (aktualne RPG 1.12)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 hostů