Pokud jste si někdy pomysleli jak moc byste si chtěli založit vlastní Counter Strike Source (dále jen CSS) server na operačním systému na bázi linuxu ,který leží v serverovně na páteřní lince nebo jen tak doma , ale bohužel jste nevěděli jak na to , nyní je to jinak , předkládám vám pěkně v češtině návod jak to udělat.
Samotná instalace v tomto návodu nebude probíhat v GUI (Grafické uživatelské prostředí), ale budeme používat textový režim protože když víte jak co udělat je to mnohem rychlejší než v grafickém prostředí a je to použitelné v případě , že někdo používá SSH pro vzdálenou správu.
Co potřebujeme?
- Samozřejmostí je počítač na kterém je jako OS Linuxová distribuce (vše co se tu bude dít je odzkoušeno na Debianu , ale ve směs všechny příkazy BASHe fungují na každé distribuci stejně ,pokud budete pro tento účel používat Slackware, SUSE, Ubuntu nebo jiné Linuxové distro měli byste se dobrat taky úspěšného konce)
- Pokud PC ovládáte na dálku tak určitě potřebný software (VNP,SSH atp.)
- Nějaké to know-how o linuxu a samozřejmě mít správně server nakonfigurovaný (např.: firewall, práva uživatelských účtů atp.), konfigurace Linuxové distribuce není obsahem tohoto návodu!
- Kafe nebo nějaký povzbuzovací prostředek pro vyplnění chvíle kdy se stahují soubory CSS serveru samotného
1.Krok - stažení a aktualizace HLDSUpdateToolu
Každý příkaz dávejte jednotlivě do příkazové řádky a každý řádek odentrujte.
Kód: Vybrat vše
mkdir server
cd server
wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
chmod +x hldsupdatetool.bin
./hldsupdatetool.bin
./steam
Slovní výklad toho co děláme v této části návodu :
Příkazem "mkdir server" vytvoříme složku s názvem server, dále při použití příkazu "cd server" se dostaneme do složky server kterou jsme vytvořili, pak stáhneme pomocí přikazu "wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin" samotný HLDSUpdateTool který se uloží do složky server, počkáme až se soubor dostahuje a pak mu přiřadíme oprávnění ke spouštění "chmod +x hldsupdatetool.bin", a spustíme jej "./hldsupdatetool.bin" po odenterování vám vyskočí před očima neskutečné množství rádků textu ale nebojte číst to nemusíte, stačí když napíšete "yes" a dáte Enter, když se nyní podíváte příkazem "dir" do složky tak tam přibyly 2 soubory, jeden z nich se jmenuje readme.txt ve kterém je uvedena sručná dokumentace a ten druhý s názvem steam, ten nás bude teď zajímat. Nyní tedy přistoupíme k aktualizaci HLDSUpdateTool a to příkazem "./steam".
2.Krok - Stažení souborů serveru
Tak HLDSUpdateTool máme aktualizovaný a nyní můžeme začít stahovat náš CSS server, ještě předtím vám dokáži že tento návod může být brán jako univerzální, tedy lépe řečeno touto cestou lze naistalovat více herních serverů než jen CSS a to si ověříme když spustíme následující příkaz:
Kód: Vybrat vše
./steam -command update -game list -dir .
Tímto výpisem zjistíte co vše lze touto cestou stáhnout za herní servery, jen namátkou z těch známějších:
Day of Defeat:Source, Half Life 2, TeamFortress2, Left4Dead, Left4Dead2, Counter strike 1.6, Counter Strike ConditionZero, GarrysMod a taky Counter Strike Source ale pozor jsou to jen herni servery ne samotne hry!
No a nyní tedy již ke stažení CSS serveru, což provedeme tímto příkazem:
Kód: Vybrat vše
./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir .
INFO: Ta tečka za -dir způsobí to , že se soubory začnou stahovat do aktuální složky čili hned do naší vytvořené složky s názvem server, jinak tam lze samozřejmě zadat cestu (např: "\\root" atp.)
3.Krok - Spuštění serveru
Po té až se stahování doplíží na 100% je stahování serveru ukončeno a máte na disku funkční game server, nyní je na čase vytvořit ve složce "server/cstrike/cfg/" soubor server.cfg který bude hrát roli configu serveru, pokud ho nevytvoříte nic se neděje server se spustí ale vše bude nastaveno na základní hodnoty a ne vše je takto ideální. Pokud jste tedy udělali aspon nějaký základní config který by mohl vypadat nějak takto:
Kód: Vybrat vše
hostname "Jmeno serveru"
rcon_password "RCON heslo"
sv_pausable "0"
Aspoň tento základ , není to odlaďený config ale pro začátek stačí, nyní tedy spustíme server:
Kód: Vybrat vše
./srcds_run -console -autoupdate -game cstrike +map de_dust2 -maxplayers 12 -tickrate 66
Nyní jsme tedy spustili CSS server v consoli, který se před spuštěním aktualizuje v připadě že vyšla nějaká aktualizace na server to tedy umožní příkaz -autoupdate, základní mapa po naběhnutí serveru bude de_dust2 server bude mít 12 slotů a bude mít tickrate 66, s tímto je možné manipulovat server může mít až 64 slotů a tickrate 33/66/100 a základní mapa může být též jiná , to už záleží na vás.
Tak a je to, server je spuštěný, nyní jen dodělat config.
UPOZORNĚNÍ: V žádném případě nespouštějte servery jako uživatel root, je to bezpečnostní riziko, spouštěje servery pouze s právy normálního uživatele!!!