Pár otázeček .-p

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Uživatelský avatar
Janulinka017
Příspěvky: 5
Registrován: 14 led 2015, 00:24
Reputation: 0

Pár otázeček .-p

#1 Příspěvekod Janulinka017 » 14 led 2015, 01:56

Server: 93.91.250.103:27556

Ahojky kámoška a já máme server a chceme si koupit ještě jeden (Ale víc si ho upravit podle sebe)
Proto se chci s nastavením a pluginama víc naučit.

- Otázky -
1.
Chtěla bych pomocí multiverse pluginu udělat svět třeba 500x 500x (Říkejme mu Rukia)
Aby když se připojím na server spawlo mě to ve světě Rukia a pak se portálem dostanu do (Světa Sakura) Který taky vytvořím pomocí multiverse pluginu (A do normálního světa se pak taky můžu dostat portálem)

Jestli se nepletu potřebuji dva pluginy
- Multiverse Core
- Multiverse Portals

Ale nevím jak to realizovat protože nechápu pár dalších věcí...

Když si na fakaheda vygeneruji po první můj svět :-P (Direwolf20 vm1.0.3, vc1.7.10)
Tak jestli to chápu dobře svět je nekonečný (než by se stalo že by se zaplnilo místo na disku max 10GB)
Když bych chtěla udělat světu hranice musím na to použít nějaký plugin jestli to chápu dobře...

Další věc co nechápu je v (Control panel>Nastavení serveru>Základní nastavení)
Toto nastavení patří světu který se po první vygeneruje jestli to říkám dobře a dejme právě tomu že bych chtěla pomocí Multiverse
Udělat svět "Sakura" jako hlavní dá se nějak změnit "Základní nastavení" na tento server ? (Když svět "Rukia" bude sloužit jakoby rozcestí pro lidi do světa "Sakura" a "Normální svět")

2.
(Control panel>Nastavení serveru>Základní nastavení>Online mod)
Když budu chtít aby na serveru hráli lidi co nemají originální minecraftáček :-P
Tak to nastavím na False (Zakázáno)

Jen nevím kde sehnat "Client" na verzi (Direwolf20 vm1.0.3, vc1.7.10)
Pro lidi co nemají origo...

Když jsem testovala něco tak jsem nenašla nic co by fungovalo :-/
PS: já mám origo :-D


A Další věc právě k tomu by mě zajímalo jak se to pak nastavuje pro dalěí světy...

Dejme tomu že mám už svět pro spawn Rukia
A další dva světy Sakura a Normální svět to musím pro každý svět někde tohle vypnout
Ten "Online mod" (Protože "Základní nastavení" bych chtěla mít jen pro Sakura)

Ale když se lidi první napojí přece na Rukia (Ehm zajímá mě co napíšete a poradíte)


3.
Chápu že když budou na serveru lidi co nemají origo budu potřebovat na serveru nějaký plugin navíc na registrace...
Ale už si nejsem jistá jak se to nastavuje pro více světů (Rukia [Spawn], Sakura [Hlavní svět], Normální svět [Normál :-P])

Jestli to stačí nastavit pro jeden a pak už se nemusí nic řešit... nebo se to nastavuje jinak... nebo podle toho co je to za plugin...


4.
Zajímala by mě taková věc na hodně serverech je tažební svět
A normální světy (Nether, End, Twilight forest, atd.)

Když se ten svět vytěží a udělá se nový dá se nějak udělat aby na spawnu na určitých souřadnicích udělal automaticky nějaký základní spawn
Nebo se tam musí vytvořit ručně pokaždé ?

Ehm. Otázečka pro tyto světy (Konec světa HRANICE) Také neplatí musí se to udělat přes plugin? Nebo jak je to?




PS: Doufám že podpora u fakahedy je tak dobrá jak jsem slyšela

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 34
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázeček .-p

#2 Příspěvekod Hanakocz » 14 led 2015, 04:01

Direwolf20? No takže modovaný server:) K tomu NÁHODOU něco vím :)
Budu předpokládat, že máš Cauldron verzi serveru (tedy umožňující jak mody, tak pluginy)

Ad 1:
Máš 2 možnosti: Buď použít běžnou cestu pomocí multiverse pluginu, nebo existují i server-side mody pro Forge servery (tedy vlastně to je plugin, ale patří do složky MODS a je napsanej na Forge API místo na Bukkit) , třeba Multiworld . Ten jsem osobně zkoušel a nebyly s ním žádné problémy, žádné errory v konzoli atd. Víceméně ale fungují podobně, jen u toho Forge modu je míň příkazů (otázka, zda těch víc je potřeba, či ne)

Na teleportaci mezi světy teoreticky nepotřebuješ další plugin, měl by stačit commandblock s příkazem ve stylu /mv tp @p "cíl" -> pro obě možnosti výše uvedené

Co se týče těch světů....první svět bude vygenerovanej podle seedu v CP, resp. v server_properties s názvem daným v CP nastavení (vlastně to nastavení je jen vytažený z server_properties)
Pokud nebudeš mít speciální věc na ošetření globálního spawnu (to by se muselo najít, funguje to, ale nevím teď, co to bylo), tak se lidi budou vždy objevovat na tý první mapě.

Svět je nekonečný, pokud lidem dovolíš donekonečna generovat mapu. Typický postup je použít zde plugin WorldBorder, je osvědčený, bez chyb a funguje zcela podle představ. Můžeš si vybrat buď hranatou nebo kulatou hranici (čtverec/obdélník nebo kruh, myslím, že jde i elipsa) a můžeš nastavit rozměry. Tím docílíš, že budeš mít dost místa na disku, pokud nemáš na serveru 50 lidí, tak klidně stačí kruh o průměru 2000-4000 bloků....A za hranici to nikoho nepustí....Umí to i předgenerovat mapu -> tedy všechny chunky uvnitř hranic -> užitečné na to, že nebudou lag spojené s generováním nových chunků + můžeš klidně celou mapu vykreslit na dynmapě dle potřeby

To základní nastavení se vždy týká hlavní mapy, viz výše
Pro další generované svět musíš zadat jejich parametry tomu generátoru -> typicky se dá vybrat z FLAT mapy, NORMAL, NETHER nebo END....plus možná ještě nějaký možnosti tam jsou
Teoreticky pokud máš v modpacku CustomOreGenerator, tak se pomocí něj dá naskriptovat pro každou mapu zvlášť, jak se generujou bloky, rudy atd

Ad 2 :
S Online modem opatrně. Musíš si vybrat již na začátku, případné přehození za běhu by mohlo mít docela neblahé následky. Online True znamená, že se přihlásí jen premium minecrafťáčci, správně. Tam je nutno si dávat pozor na to, že online a offline mod pro každého hráče generují JINÁ UUID (unikátní kódová čísla), pod kterými pojmenovávají soubor s daty hráče. Pokud bys tedy za běhu to chtěla přepnout, tak bez přepsání všech UUID se hráčům ztratí inventáře...
A Offline mod bude znamenat, že tam nebude mít nikdo skiny....sice se to dá napravit nějakýma pluginama, ale co jsem na Cauldron nějakej zkoušel, tak to mělo velmi neblahé následky na optimální běh serveru a muselo to hned pryč..tam je problém, že to je "podpora warez" a že to tudíž není nějak valně zastoupeno mezi pluginátorama...

Co se týče klienta....
Ideální je, pokud všichni používají oficiální launcher (DW20 jestli je, nebo my máme Technic Launcher, taktéž se dá spustit balíček na Vanilla klientu...), případně si můžete napsat (nebo nechat napsat) nějakej vlastn launcher....ale opatrně, podpora warez není zrovna košer....

Online mod je vždy a jen pro celý server naráz. To nastavení tam je celkově jen pro celej server, respektive defaultní hlavní mapu.

Ad 3 :
Offline = potřebuješ registrace, jinak by se na někoho mohl přihlásit kdokoliv...typicky AuthMe...
Opět platí, že tam se nerozlišuje, na kterou mapu se člověk připojí....server totiž je stále ten samej

Ad 4 :
Těžební svět je dobrej na servery, kde hraje spousta lidí....já takovej uvažoval, že jen na něm bych povolil třeba Quarry, ale nakonec jsem ji zakázal zcela a lidi těží jen v normal světě....ale zase nás není příliš mnoho
Abys na něm měla vždy nějakej základní spawn, tak je nejjednodušší ten základ si zkopírovat (např. WorldEdit template se dá uložit na disk a pak z něj zase načíst a plácnout to do světa)

Hranice světa se nastavují pro každou mapu zvlášť.


Podpora u FH je výborná, jen pro Forge/Cauldron servery je tu toho málo....respektive nás, kteří nevěří ve vanillu a Bukkit, je málo :)

Pokud bys měla nějaký dotazy, neváhej mne kontaktovat :)
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

Uživatelský avatar
Frank_ACE
Příspěvky: 548
Registrován: 08 dub 2014, 21:10
Reputation: 0

Re: Pár otázeček .-p

#3 Příspěvekod Frank_ACE » 14 led 2015, 05:42

Oficialni launcher pro Direwolf20 vm1.0.3, vc1.7.10.

Uživatelský avatar
Janulinka017
Příspěvky: 5
Registrován: 14 led 2015, 00:24
Reputation: 0

Re: Pár otázeček .-p

#4 Příspěvekod Janulinka017 » 14 led 2015, 14:28

Hanakocz:

Vše jsem skoro pochopila a děkuji za vyčerpávající odpověď...

Cauldron je spojení "Minecraft Forge" a "Spigot" (Když to řeknu úplně laicky) je to vlastně takoví komunikační most mezi serverem a modama a pluginama...
A je dodáván v základu u fakahedy. Jestli říkám něco špatně opravte mě.

Další když bych chtěla udělat Spawn 500x 500x jak jsem psala.
A pak port do normálního světa je to HARD a dělá se to těžko a nikdo to neumí moc jestli
To chápu dobře :-D

Když bych měla server jen pro origo hráče tak se to nemusí už nijak řešit pluginama jestli to chápu dobře...
Nebo je plugin který mě můžete doporučit a používá se i pro origo hráče kvůli něčemu ??


Teorie v praxi:
Dejme tomu že bych chtěla resetnout svět Netheru
-Nový se vytváří nějakým příkazem ve hře (to si najdu) ((Nebo to jde vše i přes konzoli??))
-Starý se musí smazat nebo se smaže sám ?
-Nebo ho musím smazat v FTP?
-Když ho vytvořím jak zakázat aby se tam kdokoliv zatím portoval přes normální portály
-Než Tam vlezu poprvé já a než udělám hranice Netheru



Další věc když bych měla "Normální svět" a jenom teda ten "Těžební" musí se něco nastavovat zvlášť...
Mám na mysli jaká je praxe jestli když použiji plugin bude použit na světu "Normální svět" a zároveň "Těžební"
Nebo většina pluginů funguje že se pro svět "Těžební" musí vše nastavit zvlášť

(PS: Těžební svět je vytvořen pluginem "Multiverse")


Frank_ACE:
Já jsem nepsala že nemám oficiální klient (jedná se o vtip nebo o spam? :roll: )

Uživatelský avatar
DenOwq
Příspěvky: 2703
Věk: 28
Registrován: 06 bře 2014, 21:26
Reputation: 2

Re: Pár otázeček .-p

#5 Příspěvekod DenOwq » 14 led 2015, 14:33

Bohužel pokud nemáš pravý minecraft/klient tak nikdo nemůže poslat nějakou odpověď, je to proti pravidlum fóra které určitě znáš.
Muhahha.

Uživatelský avatar
Janulinka017
Příspěvky: 5
Registrován: 14 led 2015, 00:24
Reputation: 0

Re: Pár otázeček .-p

#6 Příspěvekod Janulinka017 » 14 led 2015, 15:07

Tak ještě jednou pro ty co neumí číst :lol: (DenOwq)
Já jsem nepsala že nemám oficiální klient!!! Psala jsem přesnej opak...

marty_
Příspěvky: 1191
Věk: 54
Registrován: 27 srp 2012, 10:10
Reputation: 0
Bydliště: Hranice na Morave
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázeček .-p

#7 Příspěvekod marty_ » 14 led 2015, 15:20

Když bych měla server jen pro origo hráče tak se to nemusí už nijak řešit pluginama jestli to chápu dobře...
Nebo je plugin který mě můžete doporučit a používá se i pro origo hráče kvůli něčemu ??
pokud mas server jen pro originalni klienty nepotrebujes plugin authme (slouzi pro prihlaseni hracu)

Teorie v praxi:
Dejme tomu že bych chtěla resetnout svět Netheru
-Nový se vytváří nějakým příkazem ve hře (to si najdu) ((Nebo to jde vše i přes konzoli??))
//staci napsat /mv create nazev_sveta nether
-Starý se musí smazat nebo se smaže sám ?
je vice moznosti muzes stary smazat pomoci /mv remove nazev_sveta a pak vytvorit novy
-Nebo ho musím smazat v FTP?
neni nutno
-Když ho vytvořím jak zakázat aby se tam kdokoliv zatím portoval přes normální portály
pomoci permisi se to da bloknout, nebo portal obestavet a napsat ze svet je prave resetovan (tak to delavam ja kdyz resetuji tezebni svet)
-Než Tam vlezu poprvé já a než udělám hranice Netheru
hranice nastavujes jakym prikazem? ja to mam pomoci pluginu worldborder nastavene naporad
Všechny své servery jsem sloučil pomocí BungeeCordu na jediny multiserver play.hero-craft.cz a jsem maximálně spokojenej :)
Jsou to tyto:
Lobby (1.11), Creativ(1.12), Skyblock(1.12), Planet(1.12), Games(1.9.4), Hranice(1.11), Classic(1.12), , Seniorcraft (1.12), a dalsi pripravuji... (aktualne RPG 1.12)

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 34
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázeček .-p

#8 Příspěvekod Hanakocz » 14 led 2015, 15:33

No...takže opět jeden příspěvek k tématu :D
Cauldron je vskutku takový hybrid a FH ho nedodává, stejně tak nedodává Forge (Nikdy jsme nepochopil, proč....ale je to ten důvod, že s tím umí tak málo lidí a tak málo lidí hraje na modovanejch serverech)
Musíš si ho získat sama, nicméně oficiální distribuce již není...jen neofiko weby....nebo ti můžu nabídnout nejvyšší možnou verzi, co nikde neseženeš :P

Instalace pak už není tak těžká...

Tak...ten spawn....chceš udělat mapu 500x500....tak normálně vygeneruješ mapu, pojmenuješ ji tom nastavení jak chceš. Přijdeš do hry, určíš hranice světa požadovaný velikosti a hotovo. Přidáš commandblock s tlačítkem na teleport do normal světa, protože hráčům rozhodně nechceš dát přístup k takovým příkazům.

Pokud budeš mít server jen pro origo hráče, tak budeš mít vyřešeno víc problémů, než čekáš :D Nemusíš řešit , že se některým nejde připojit, prootže nemají klienta správnýho, nemusíš řešit skiny, protože pojedou v pohodě, nemusíš řešit autentizaci hráčů, protože to mají na starost Mojang servery. Teoreticky pak ani nepotřebuješ Cauldron, ale stačil by čistý Forge bez pluginů (taky velmi zajímavá možnost, a plně realistická! žádný warpy a podobný kazení hry, stojí za to zkusit), nicméně v praxi je stále lepší mít Cauldron a hráčům dopřát např. rezidence nebo mít nějaký adminský nástroje typu HawkEye na záznam, kdo co rozbil a kdy kdo vlezl do tý truhly atd, hlavně na ten WorldBorder, pak další věci jako worldedit a podobný.....taky se líp definujou permissiony přes plugin než přímo v server configách (a tedy přes MySQL)


Resety světů jsou poměrně jednoduchý. Žádný příkazy, pokud chceš jen znova vygenerovat stejnej svět. Stačí smazat složku (třeba DIM1 , DIM-1) v složce danýho světa a pak se vygeneruje znova...tam jen opatrně při mazání nově vygenerovaných dalších světů přes ten další plugin, tam je důležitý nemít ten svět zrovna načtenej (bezpečný je mazat s vypnutým serverem) , a důležitý je v tom světě třeba zrovna nebýt :D
Pokud budeš mít nastavený hranice Netheru, a smažeš jeho mapu, tak se nether vygeneruje znova a hranice si to bude pamatovat. Hranice si totiž ten plugin ukládá do svý složky (/plugins/worldborder/ ), takže t am zůstávaj

Většině pluginů nevadí rozdíl dimenzí, takže všechny světy bere stejně. Jen hranice jsou pro každej svět vlastní..
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

Uživatelský avatar
Janulinka017
Příspěvky: 5
Registrován: 14 led 2015, 00:24
Reputation: 0

Re: Pár otázeček .-p

#9 Příspěvekod Janulinka017 » 14 led 2015, 16:47

"marty_" a "Hanakocz" Tak teď už začínám dostávat na frak

Abych si ujasnila jednu věc teda...

- Multiverse Core
- Multiverse Portals
- HawkEye
- WorldGuard
- WorldEdit
(A další pluginy)

Dejme tomu že bych si chtěla dát tyto pluginy na server tak můžu bez problému...
Ale pro lepší rozhraní pluginů a jejich nastavení si můžu jako první věc nainstalovat "Cauldron" nebo "Forge"
Nebo si jedno musím nainstalovat protože bez toho by pluginy špatně fungovali nebo nefungovali vůbec ??



Teorie v praxi: (Děkuji vám dvou za vysvětlení)
Nejlepší řešení je teda tohle:

Pomocí pluginu "worldborder" nastavím hranice v Netheru
A pak si už můžu pomocí příkazů (/mv create xxx, /mv remove xxx)
Mazat svět do Aleluja a hranice zůstanou...

Utežebáku je jedna změna teda...
Jestli mám port do težebáku tak ho prostě vypnu resetnu težebák a pak zase zapnu...

Jestli to chápu dobře...

Ještě taková věc Spawn po resetu se také nemění a je taky uložen jako hranice?

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 34
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázeček .-p

#10 Příspěvekod Hanakocz » 14 led 2015, 17:33

Forge umí JEN mody. Žádný pluginy...
Cauldron umí oboje.
Bukkit/spigot umí jen pluginy

Chceš to prostřední:)

Ty pluginy byly jen příklad, ale víceméně je vhodný mít:
něco na Permissiony, typicky třeba PermissionsEX -> tím definuješ, co hráči můžou a nemůžou, ukládá to do MySQL (malá zátěž na server) , permissy přidáváš příkazama
-> Dá se i bez toho, pak ale musíš vše napsat do configu, nesmíš v něm udělat chybu (pak nemusí fungovat třeba vůbec, např tam nesmí být TAB) , je to uložený v textovym souboru (větší zátěž na server)

něco na ochranu majetku hráčů -> tak záleží zda to je potřeba. V případě pvp serverů, kde je v pořádku krást, to není vůbec potřeba řešit, ale typicky je vhodné aspoň hráčům dát ochranu domu -> Residence
Nicméně při online modu a (třeba i whitelistování nových hráčů) se dá obejít i bez toho, pokud se nebudou hráči chovat jak prasata :)

s ochranou majetku souvisí monitorovací plugin -> HawkEye (nebo jsou i další, stačí pohledat) -> zaznamenává se, kdo jakej blok jak rozbil, kdo lezl do beden a tak....dá se tak zjistit, kdo griefoval atd (ale u nás třeba za půl roku jedinej griefer nebyl... :D )
A pak ještě WorldGuard ->ten je na všeobecnější ochranu, typicky na ochranu spawnu a server-lokací....ten dokáže chránit i před TNT, před Nukama z IC2 atd....spawn chránit nejspíš hlavně tím....taky se tam dá (pro každou mapu zvlášť) nadefinovat blacklist na pokládání určitých bloků nebo používání itemů (např. aby nešy používat mining lasery -> ale na to existuje lepší ochrana :) )

WorldEdit je dobrej na kopírování a stavění staveb, když s tím člověk umí, tak se jednoduše postaví stavby, nebo zkopírujou....a umí to ukládat stavby i na pevnej disk, pak stačí smazat mapu, a stavbu z pevnýho disku načíst a plácnout zpátky do světa....to je jediná možnost, jak si to bude stavbu pamatovat po přemazání mapy....Nebo je druhá, ta znamená po postavení spawnu na té mapě tu mapu zkopírovat a pro přemazání jen přes FTP nahrát starou verzi tý mapy

A ještě budeš potřebovat Vault , to je plugin - knihovna, ten dokáže spojit uživatelské skupiny z permissionů s uživatelskýma skupinama pro rezidence a tak...:)
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů