Krok po kroku
Nová verze dynmapy přinesla možnost nahrávat mapu na MySQL databázi. Prosíme tuto možnost nepoužívejte.
viewtopic.php?f=85&t=10649&start=100#p152845
MiniMe píše:Ani se o to nepokoušejte...
Informace
Dynmapa umožnuje zobrazení serverové mapy na serveru a to vše online. Pokud bude provedena nějaká činnost na mapě, dynmapa ji ihned zaznamená a zobrazí.
Stažení
Stahujte zde: http://www.minecraftforum.net/topic/154 ... minecraft/
DÁVEJTE SI POZOR NA TO, JAKOU VERZI STAHUJETE!
Bukkit: Minecraft server, na kterém fungují pluginy a módy <-- Nejčastější volba (zde na hostingu)
Minecraft with Forge: Minecraft server bez pluginů, na kterém fungují módy
Spout: Další upravený Minecraft server, využitý pro upravené klienty, vylepšená komunikace serveru s klientem.
Dávejte si pozor také na:
Latest dev build for Bukkit (before build 2512): Dynmap v1.2 <-- Důležité je, jaký build CraftBukkitu máte (snadno zjistíte in-game příkazem /ver)
Latest dev build for Bukkit v1.4.5 (after build 2512): Dynmap v1.2
Instalace
Nahrávání na server
Úkon, u kterého se dělá největší chyba a to ta, že lidé nedělají třetí krok. Dbejte na to, abyste ho vykonali!
Po stažení dynmap.zip a jeho rozbalení vykonejte následující:
1) Soubor dynmap.jar nahrajte pomocí FTP na Váš server do složky plugins/ (Přes Web-FTP nikoli)
2) Složku dynmap přibalenou v dynmap.zip nahrate také do složky plugins/ na serveru (Přes Web-FTP nikoli)
3) Server restartujte (vypnout a zapnout je lepší) NIKDY NEPOUŽÍVAT /reload!
První kroky máme za sebou.
Základní konfigurace
Soubor configuration.txt, který najdeme v /plugins/dynmap/configuration.txt NIKDY neotevírejte v Poznámkovém bloku! Použijte místo něj Notepad++ nebo jiné programy.
Vyhledejte si tuto část:
Kód: Vybrat vše
# The network-interface the webserver will bind to (0.0.0.0 for all interfaces, 127.0.0.1 for only local access).
webserver-bindaddress: 0.0.0.0
# The TCP-port the webserver will listen on.
webserver-port: 8123
Kód: Vybrat vše
# The network-interface the webserver will bind to (0.0.0.0 for all interfaces, 127.0.0.1 for only local access).
webserver-bindaddress: 0.0.0.0
Toto můžete nechat 0.0.0.0, nebo zadat vaší IP adresu serveru BEZ PORTU.
Kód: Vybrat vše
# The TCP-port the webserver will listen on.
webserver-port: 8123
Zde doplňte Váš port serveru, ALE POZOR! Pokud je váš server 27*** / 37*** Musíte místo druhého čísla zvolit jiné nežli 7 a 8.
Daný port však nesmí být používán jiným pluginem nebo RCONem. Nejlepší volbou je 29*** / 39***
Pokud je Váš server 27*** nesmíte nikdy použít port 37*** a naopak!
Nalezení mapy
Vaše dynamická mapa by se měla nyní zobrazovat na adrese VašeIPserveru:PortSeZměněnýmČíslem
Příklad: http://93.91.140.163:29952
Pořád tam však vidíme nenačtenou mapu
Kvalita mapy
Kód: Vybrat vše
deftemplatesuffix: lowres
Kvalita mapy podstatně ovlivňuje místo, které bude na disku zabírat. Čím vyšší kvalita mapy, tím větší nároky na pevný disk, tím horší odezva a tím méně místa na mapy, pluginy a další věci.
Silně doporučujeme používat rozlišení
- vlowres – Velmi nízké rozlišení
- lowres – Nízké rozlišení
- medres – Střední rozlišení
- hires – Vysoké rozlišení
Začátečníkům a lidem, kteří nevědí, jak nastavit dynmapu více do podrobna, doporučujeme nastavit kvalitu snímků na vlowres nebo lowres, jelikož v tomto rozlišení se budou renderovat i vedlejší mapy jako Nether nebo The End.
hires nedoporučujeme používat pro všechny mapy, které dynmapou budete renderovat. Pokud jste zkušený správce serveru, doporučujeme toto rozlišení nastavit pouze pro určité mapy, které považujete za hlavní. Nejčastěji klasickou overworld mapu ve dne.
Mapy jako Nether a End mohou zůstat v rozlišení vlowres.
Render mapy
Ve hře použijte /dynmap fullrender pro zrenderování celé mapy. Pozor na to, že stále nemusí být celá načtená, protože plugin renderuje pouze ty chunky, které jsou v daný moment uloženy v RAM paměti, nebo jsou aktivovány.
Příkazy
Render
/dynmap render - Pokusí se vyrenderovat chunk, ve kterém stojíte
/dynmap fullrender - Pokusí se vyrenderovat všechny chunky
/dynmap updaterender - Pokusí se znovu vyrenderovat chunky, které je potřeba vyrenderovat (byla provedena změna a nebyla předtím zaznamenána)
Skrývání
/dynmap hide - Zakryje dynmapu
/dynmap show - Zobrazí dynmapu
/dynmap hide <jméno_hráče> - Zakryje hráče
/dynmap show <jméno_hráče> - Zobrazí hráče
Waypointy
/dmarker icons - Seznam ikonek
/dmarker add <název> icon:<ikona> - Vytvoří na mapě waypoint, na místě, na kterém stojíte
/dmarker delete <název> - Odstraní waypoint
Ostatní
/dynmap sendtoweb <text> - Pošle zprávu všem, kteří sledují dynmapu
Možnosti dynmapy
Následující seznam je možnost základního nastavení dynmapy. Pro vyhledání v configuration.txt budete nejepíše muset použít Ctrl + F (nostroj pro vyhledávání)
Základni možnosti
Kód: Vybrat vše
- class: org.dynmap.InternalClientUpdateComponent
# Zobrazovat zdravi hracu
sendhealth: true
# Zobrazovat pozici hracu
sendposition: true
# Povolit psani na server pomoci chatu na webu
allowwebchat: true
# Interval psani zprav (anti-spam)
webchat-interval: 5
hidewebchatip: false
trustclientname: false
includehiddenplayers: false
use-player-login-ip: true
require-player-login-ip: false
block-banned-player-chat: true
webchat-requires-login: false
webchat-permissions: false
# Maximalni delka textu
chatlengthlimit: 256
# # Zakryt hrace, ktery je ve tme (#=light level: 0=totalni tma,15=pod oblohou) Pro aktivaci odeber prvni krizek a u hideifshadow take
# hideifshadow: 4
# # Zakryt hrace, ktery je pod zemi. (0=pod zemi,14=na povrchu) Pro aktivaci odeber prvni krizek a u hideifundercover take.
# hideifundercover: 14
# # Zakryt hrace, pokud se krci
hideifsneaking: false
protected-player-info: false
Čas
Kód: Vybrat vše
- class: org.dynmap.ClientComponent
type: timeofdayclock
# Zobrazi digitalni hodiny serveru
showdigitalclock: true
# Zobrazi pocasi na serveru (pro aktivaci odeber krizek u showweather)
#showweather: true
Logo
Kód: Vybrat vše
# Note: more than one logo component can be defined
#- class: org.dynmap.ClientComponent
# type: logo
# text: "Dynmap"
# #logourl: "images/block_surface.png"
# linkurl: "http://forums.bukkit.org/threads/dynmap.489/"
# # Valid positions: top-left, top-right, bottom-left, bottom-right
# position: bottom-right
Chcete-li mít v horním / dolním pravém / levém rohu logo serveru, které bude odkazovat na jeho web, nahraďte výše uvedené tímto:
Kód: Vybrat vše
# Note: more than one logo component can be defined
- class: org.dynmap.ClientComponent
type: logo
#text: "Dynmap"
logourl: "http://www.adresakobrazku.cz/"
linkurl: "http://www.wasweb.cz/"
# Validni pozice: top-left, top-right, bottom-left, bottom-right
position: bottom-right
Pozice:
top-left <-- Logo bude uméstěno vlevo nahoře
top-right <-- Logo bude uméstěno vpravo nahoře
bottom-left <-- Logo bude uméstěno vlevo dole
bottom-right <-- Logo bude uméstěno vpravo dole
Další možnosti
Kód: Vybrat vše
# Moznost renderovani travy podobne jako mod BetterGrass (Pro aktivaci odeber krizek pred better-grass)
#better-grass: true
Kód: Vybrat vše
# Titulek mapy - Do zavorek vlozte vlastni text (Pro aktivaci odeber krizek pred webpage-title)
#webpage-title: "My Awesome Server Map"
Kód: Vybrat vše
joinmessage: "%playername% joined"
quitmessage: "%playername% quit"
spammessage: "You may only chat once every %interval% seconds."
# format for messages from web: %playername% substitutes sender ID (typically IP), %message% includes text
webmsgformat: "&color;2[WEB] %playername%: &color;f%message%"
Zakladni zpravy - Překlad:
Kód: Vybrat vše
joinmessage: "%playername% se prihlasil"
quitmessage: "%playername% odesel"
spammessage: "Muzes psat kazdych %interval% vterin."
# format for messages from web: %playername% substitutes sender ID (typically IP), %message% includes text
webmsgformat: "&color;2[WEB] %playername%: &color;f%message%"
Kód: Vybrat vše
# Messages to customize
msg:
maptypes: "Map Types"
players: "Players"
chatrequireslogin: "Chat Requires Login"
chatnotallowed: "You are not permitted to send chat messages"
Další překlad:
Kód: Vybrat vše
# Messages to customize
msg:
maptypes: "Mapy"
players: "Hraci"
chatrequireslogin: "Chat vyzaduje prihlaseni"
chatnotallowed: "Nejsi opravnen psat zpravy do chatu"
Zakrytí / pojmenování map
Otevřete si worlds.txt, který najdete ve složce plugins/dynmap/worlds.txt pomocí Notepad++, nebo nějakého podobného programu (Nikdy Poznámkový blok!)
Nyní pod tuto část:
Kód: Vybrat vše
# These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
#
# NOTES:
# All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
# Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
# Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
#
worlds:
vložte následující:
Kód: Vybrat vše
- name: nazev_mapy
title: "Titulek mapy"
enabled: true
- name: nazev_mapy
title: "Titulek mapy"
enabled: true
Pro představu, takto nějak to bude vypadat:
Kód: Vybrat vše
# These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
#
# NOTES:
# All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
# Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
# Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
#
worlds:
- name: nazev_mapy
title: "Titulek mapy"
enabled: true
- name: nazev_mapy
title: "Titulek mapy"
enabled: true
name: nazev_mapy <- Tak jak se mapa jmenuje v čistém stavu (název složky s mapou)
title: "Titulek mapy" <- Do uvozovek napište text, který bude zobrazován na webu
enabled: true <- true / false - Bude mapa zobrazena na dynmapě, nebo ne?
Takto můžete pod sebe skládat další mapy, které máte na serveru.
_______________________________________________________________________________________________________________
Doufám, že i přesto, že tu je nejméně 4 návody na dynmapu, Vám tento pomohl nejvíce (byl nejobsáhlejší) a doufám, že nebudete mít žádné problémy s instalací a s pozdějším používání dynmapy.
Pokud budou nějaké připomínky a návrhy, vesele mi je sem napište a pokusíme se problém vyřešit.