Jak prejmenovat jobs

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Freezy_CZ
Příspěvky: 265
Věk: 30
Registrován: 16 led 2012, 21:31
Reputation: 0

Jak prejmenovat jobs

#1 Příspěvekod Freezy_CZ » 26 úno 2012, 12:17

Podpis
Cs,mužete my řict jak přejmenovat jobs aby kdys daji /jobs browse aby mysto Woodcutter bylo Drevorubec atd.
Dik myslim že to je něaky cfg ale nwm jaky.

A jěště jestly jde něak nastavit aby každy hrac pry registraci dostal neake veci.
93.91.250.108:37064

Uživatelský avatar
Vojko
Příspěvky: 3247
Věk: 28
Registrován: 24 dub 2011, 11:47
Reputation: 1
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Jak prejmenovat jobs

#2 Příspěvekod Vojko » 26 úno 2012, 12:29

Takže.
Jobs premenuješ v configu, na miesto Woodcuter normálne prepíšeš Drevorubač.
Čo sa týka tých vecí, spravil by som na to kit.
Že si vytvoríš kit, a na spawn dáš sign že napíš /kit startpack a dá im to veci.
Aj keď tu na fóre nie som aktívny, môžete mi písať na Skype, E-Mail, ...

Freezy_CZ
Příspěvky: 265
Věk: 30
Registrován: 16 led 2012, 21:31
Reputation: 0

Re: Jak prejmenovat jobs

#3 Příspěvekod Freezy_CZ » 26 úno 2012, 12:55

A v jakem CFG je tu

Kód: Vybrat vše

generalConfig.yml

Kód: Vybrat vše

jobConfig.yml

Kód: Vybrat vše

messageConfig.yml

Kód: Vybrat vše

restrictedAreas.yml

Kód: Vybrat vše

titleConfig.yml
A ve všch co to šlo jsem to přejmenoval a stejně je vše AJ.
s /kit vubec neumim :(
93.91.250.108:37064

Uživatelský avatar
LavorekCZ
Příspěvky: 1805
Registrován: 20 lis 2011, 13:58
Reputation: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak prejmenovat jobs

#4 Příspěvekod LavorekCZ » 26 úno 2012, 12:56

Zkopíruj sem jobConfig.yml
Pomohl ti někdo? Pak určitě bude rád, když mu zvedneš karmu!
not sure

Uživatelský avatar
Vojko
Příspěvky: 3247
Věk: 28
Registrován: 24 dub 2011, 11:47
Reputation: 1
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Jak prejmenovat jobs

#5 Příspěvekod Vojko » 26 úno 2012, 12:57

Máš Essentials ?
Aj keď tu na fóre nie som aktívny, môžete mi písať na Skype, E-Mail, ...

Freezy_CZ
Příspěvky: 265
Věk: 30
Registrován: 16 led 2012, 21:31
Reputation: 0

Re: Jak prejmenovat jobs

#6 Příspěvekod Freezy_CZ » 26 úno 2012, 12:58

Kód: Vybrat vše

# Jobs configuration.
#
# Stores information about each job.
#
# NOTE: When having multiple jobs, both jobs will give the income payout to the player
# even if they give the pay for one action (make the configurations with this in mind)
# and each job will get the respective experience.
#
# e.g If player has 2 jobs where job1 gives 10 income and experience for killing a player
# and job2 gives 5 income and experience for killing a player. When the user kills a player
# they will get 15 income and job1 will gain 10 experience and job2 will gain 5 experience.

Jobs:
    # must be one word
    Drevorubec:
        # full name of the job (displayed when browsing a job, used when joining and leaving)
        # also can be used as a prefix for the user's name if the option is enabled.
        # Shown as a prefix only when the user has 1 job.
        #
        # NOTE: Must be 1 word
        fullname: Woodcutter
        # Shortened version of the name of the job. Used as a prefix when the user has more
        # than 1 job
        shortname: W
        # The colour of the name, for a full list of supported colours, go to the message config.
        ChatColour: GREEN
        # Option to let you choose what kind of prefix this job adds to your name.
        # options are: full, title, job, shortfull, shorttitle, shortjob and none
        chat-display: full
        # [OPTIONAL] - the maximum level of this class
        #max-level: 10
        # [OPTIONAL] - the maximum number of users on the server that can have this job at
        # any one time (includes offline players).
        #slots: 1
        # Equation used for calculating how much experience is needed to go to the next level.
        # Available parameters:
        #   numjobs - the number of jobs the player has
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        # Equation used for calculating how much income is given per action for the job level.
        # Available parameters:
        #   baseincome - the income for the action at level 1 (as set in the configuration).
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
         # Equation used for calculating how much experience is given per action for the job level.
        # Available parameters:
        #   baseexperience - the experience for the action at level 1 (as set in the configuration).
        #   joblevel - the level the player has attained in the job.
        # NOTE: Please take care of the brackets when modifying this equation.
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        ########################################################################
        # Section used to configure what items the job gets paid for, how much
        # they get paid and how much experience they gain.
        #
        # For break and place, the block name or id is used.
        # You can select a sub-type by using a '-' between the id and the bit
        # value for the sub-type. e.g LOG-0 = usual log, LOG-2 = birch log
        # 17-2 = birch log.
        #
        # If no sub-type is give, the payout will be for all sub-types.
        #
        # To get a list of all available block types, check the
        # bukkit JavaDocs for a complete list of block types
        # http://jd.bukkit.org/apidocs/org/bukkit/Material.html
        #
        # For kill tags (Kill and custom-kill), the name is the name of the
        # mob.
        # Available mobs:
        #   Chicken
        #   Cow
        #   Pig
        #   Sheep
        #   Wolf
        #   Creeper
        #   Giant
        #   Skeleton
        #   Spider
        #   Zombie
        #   PigZombie
        #   Squid
        #   Ghast
        #   Player
        #   Slime
        #
        # NOTE: mob names are case sensitive.
        #
        # For custom-kill, it is the name of the job (also case sensitive).
        #
        # NOTE: If a job has both the pay for killing a player and for killing a
        # specific class, they will get both payments.
        ########################################################################
        # payment for breaking a block
        Break:
            # block name/id (with optional sub-type)
            LOG:
                # base income
                income: 5.0
                # base experience
                experience: 5.0
        # payment for placing a block
        Place:
            SAPLING:
                income: 1.0
                experience: 1.0
            WOOD:
                income: 2.0
                experience: 2.0
        # killing a mob
        Kill:
            # mob name
            Player:
                # base income
                income: 7.5
                # base experience
                experience: 7.5
        # killing a jobs class
        custom-kill:
            # full name of the jobs class
            Drevorubec:
                # base income
                income: 10.0
                # base experience
                experience: 10.0
    Hornik:
        fullname: Miner
        shortname: M
        ChatColour: DARK_GRAY
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Break:
            STONE:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            COAL_ORE:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            REDSTONE_ORE:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            IRON_ORE:
                income: 4.0
                experience: 4.0
            GOLD_ORE:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            LAPIS_ORE:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            DIAMOND_ORE:
                income: 6.0
                experience: 6.0
            OBSIDIAN:
                income: 7.5
                experience: 7.5
            MOSSY_COBBLESTONE:
                income: 6.0
                experience: 6.0
        Place:
            RAILS:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            IRON_ORE:
                income: -5.0
                experience: -5.0
            GOLD_ORE:
                income: -6.0
                experience: -6.0
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Miner:
                income: 10.0
                experience: 10.0
    Stavitel:
        fullname: Builder
        shortname: B
        ChatColour: WHITE
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Place:
            COBBLESTONE:
                income: 1.0
                experience: 1.0
            WOOD:
                income: 1.5
                experience: 1.5
            FENCE:
                income: 1.5
                experience: 1.5
            WOOL:
                income: 1.5
                experience: 1.5
            STONE:
                income: 2.25
                experience: 2.25
            GLOWSTONE:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            SANDSTONE:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            GLASS:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            BRICK:
                income: 4.0
                experience: 4.0
            LAPIS_BLOCK:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            DOUBLE_STEP:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            STEP:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            BOOKSHELF:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            WOOD_STAIRS:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            COBBLESTONE_STAIRS:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            MOSSY_COBBLESTONE:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            DIAMOND_BLOCK:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            GOLD_BLOCK:
                income: 5.0
                experience: 5.0
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Builder:
                income: 10.0
                experience: 10.0
    Kopac:
        fullname: Digger
        shortname: D
        ChatColour: GOLD
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Break:
            DIRT:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            GRASS:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            GRAVEL:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            SAND:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            CLAY:
                income: 2.0
                experience: 2.0
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Digger:
                income: 10.0
                experience: 10.0
    Farmar:
        fullname: Farmer
        shortname: Fa
        ChatColour: BLUE
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Break:
            CROPS-7:
                income: 4.0
                experience: 4.0
            SUGAR_CANE_BLOCK:
                income: 4.0
                experience: 4.0
        Place:
            SEEDS:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            SUGAR_CANE_BLOCK:
                income: 1.0
                experience: 1.0
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Farmer:
                income: 10.0
                experience: 10.0
    Lovec:
        fullname: Hunter
        shortname: H
        ChatColour: RED
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Kill:
            Chicken:
                income: 2.5
                experience: 2.5
            Cow:
                income: 2.5
                experience: 2.5
            Pig:
                income: 2.5
                experience: 2.5
            Sheep:
                income: 2.5
                experience: 2.5
            Wolf:
                income: 5.0
                experience: 5.0
            Creeper:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Skeleton:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Spider:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Zombie:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Woodcutter:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Miner:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Digger:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Farmer:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Builder:
                income: 10.0
                experience: 10.0
            Hunter:
                income: 20.0
                experience: 20.0
               
    Rybar:
        fullname: Fisherman
        shortname: Fi
        ChatColour: AQUA
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Fish:
            RAW_FISH:
                income: 4.0
                experience: 4.0
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
                experience: 7.5
        custom-kill:
            Fisherman:
                income: 10.0
                experience: 10.0
               
    Kovar:
        fullname: Weaponsmith
        shortname: W
        ChatColour: DARK_PURPLE
        chat-display: full
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Craft:
            WOOD_SWORD:
                income: 1.0
                experience: 1.0
            IRON_SWORD:
                income: 2.0
                experience: 2.0
            GOLD_SWORD:
                income: 3.0
                experience: 3.0
            DIAMOND_SWORD:
                income: 4.0
                experience: 4.0

    None:
        fullname: None
        shortname: N
        ChatColour: WHITE
        chat-display: none
        #max-level: 10
        #slots: 10
        leveling-progression-equation: 100*((1.13+(0.01*(numjobs-1)))^(joblevel-1))
        income-progression-equation: baseincome*((1.05)^(joblevel-1))
        experience-progression-equation: baseexperience*((1.05)^(joblevel-1))
        Kill:
            Player:
                income: 7.5
93.91.250.108:37064

Uživatelský avatar
Vojko
Příspěvky: 3247
Věk: 28
Registrován: 24 dub 2011, 11:47
Reputation: 1
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Jak prejmenovat jobs

#7 Příspěvekod Vojko » 26 úno 2012, 12:59

Musíš meniť aj fullname:

Kód: Vybrat vše

    Lovec:
        fullname: Hunter


A Essentials máš ?
Aj keď tu na fóre nie som aktívny, môžete mi písať na Skype, E-Mail, ...

Freezy_CZ
Příspěvky: 265
Věk: 30
Registrován: 16 led 2012, 21:31
Reputation: 0

Re: Jak prejmenovat jobs

#8 Příspěvekod Freezy_CZ » 26 úno 2012, 13:18

ok essential mam i Iconommy proč ?
93.91.250.108:37064

Uživatelský avatar
Vojko
Příspěvky: 3247
Věk: 28
Registrován: 24 dub 2011, 11:47
Reputation: 1
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Jak prejmenovat jobs

#9 Příspěvekod Vojko » 26 úno 2012, 13:21

Tak tie kity si potom nastavíš jednoducho v Essentials/config.yml.

Kód: Vybrat vše

# Note: All items MUST be followed by a quantity!
# Times are measured in seconds.
kits:
  start:
    delay: 172800
    items:
      - 274 1
      - 275 1
      - 273 1
      - 272 1
      - 291 1
      - 50 7
      - 323 1


Vysvetlivky:

Kód: Vybrat vše

# Note: All items MUST be followed by a quantity!
# Times are measured in seconds.
kits:
  start: -> meno kitu
    delay: 172800 -> čas, po ktorom zase môže použiť hráč tento kit
    items:
      - 274 1 -> čislo itemu počet
      - 275 1 -> čislo itemu počet
      - 273 1 -> čislo itemu počet
      - 272 1 -> čislo itemu počet
      - 291 1 -> čislo itemu počet
      - 50 7 -> čislo itemu počet
      - 323 1 -> čislo itemu počet
Aj keď tu na fóre nie som aktívny, môžete mi písať na Skype, E-Mail, ...

Uživatelský avatar
Vojko
Příspěvky: 3247
Věk: 28
Registrován: 24 dub 2011, 11:47
Reputation: 1
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Jak prejmenovat jobs

#10 Příspěvekod Vojko » 26 úno 2012, 13:23

A potom hráčom musíš ešte pridať permission, aby mohli použiť príkaz /kit <meno kitu>

Kód: Vybrat vše

essentials.kit
essentials.kit.menokitu
Aj keď tu na fóre nie som aktívny, môžete mi písať na Skype, E-Mail, ...


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů