Stránka 1 z 1

Dohlednost / vykreslování

Napsal: 05 srp 2020, 15:47
od Firello
Zdravím,

mám zde pár dní nový server pro pár přátel.
Server: cenzurováno
Adresa: cenzurováno
Verze: Spigot 1.16.1

Nevím zda-li se toto týká nastavení serveru či klienta, ale jde nám o vzdálenost na kterou vidíme hráče. Vykreslování chunků je ok, kouř z campfire je také vidět daleko, ale samotní hráči jsou vidět až značně blízko. Tzn., že např. vidím jak někde přibývají bloky, ale ne toho kdo je pokládá. Přesnou vzdálenost jsem nepočítal, pokud bude třeba, tak změřím.

Bude někdo vědět v čem problém vězí? Zda-li to je interní nastavení serveru, tedy podle cenové kategorie např.?

Předem děkuji

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 06 srp 2020, 01:45
od nejento
Omezení viditelnosti hráčů by nemělo být nijak upravené.
Jsou na serveru nějaké pluginy? Nastavovali jste nějaké hodnoty v Optimalizacích? Jde o čistý server hned po instalaci?

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 06 srp 2020, 08:16
od Firello
Přímo v administraci serveru jsem nastavoval pouze view-distance na 10, pokud si dobře vzpomínám. (hrajeme tam pouze 3-4 lidi)

Pluginy mám:
Dynmap
EssentialsX
InvisibleArmor
KeepChunks
LuckPerms
SmoothTimber
Vault
The Amazing ChatColor

Problém jsme však zaznamenali ihned po defaultním vytvoření serveru, bez texture packů, pluginů.

Přijde mi to jako by bylo vykreslování bloků na 10 chunků, ale vykreslování entit méně, třeba 5 chunků. Pokud to teda entity-npc a hráče háže do stejného pytle. Dlouho jsem MC nehrál, třeba je to naprosto normální chování.

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 06 srp 2020, 18:07
od nejento
Hm, 5 chunků by mohlo teoreticky odpovídat standardu, který Spigot má nastavený. Můžeš nastavit vyšší hodnotu v souboru spigot.yml u položky entity-tracking-range. Tam nastav mírně vyšší hodnotu, po kterou bude server zobrazovat moby hráčům a bude je trackovat. Věz však, že čím vyšší hodnota, tím více mobů bude server držet v paměti a tím náročnější to pro server bude.

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 06 srp 2020, 20:10
od variodriver
V bukkit.yml nebo spigot.yml by mělo být toto nastavení:

Kód: Vybrat vše

entity-tracking-range-players

Mělo by se udávat v blocích, takže za každý chunk o který chceš dohledovou vzdálenost zvýšit to bude 15 bloků.

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 07 srp 2020, 08:02
od Firello
OK díky, vyzkouším, možná to se stávajícím výkonem nepůjde, uvidíme.

Škoda, že nelze nastavit tahle vzdálenost pouze pro hráče, to by nám prakticky stačilo. Nastavení které zmiňujete bude tedy tahat moby jako magnet z větší dálky, to nevím jestli je úplně správné řešení :D

Díky za návrh.

EDIT:

koukám do confu:
entity-activation-range:
animals: 32
monsters: 32
raiders: 48
misc: 16

entity-tracking-range: Zde by mělo stačit zvednout hodnotu pouze pro hráče že?
players: 48
animals: 48
monsters: 48
misc: 32
other: 64

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 09 srp 2020, 04:06
od Homi74
Pokud chceš na tu vzdálenost vidět jen hráče, tak ano stačí zvýšit hodnotu players: 80 např.

Re: Dohlednost / vykreslování

Napsal: 10 srp 2020, 08:17
od Firello
To prakticky vyřešilo náš problém. Děkuji za radu. Nějak mě nenapadlo projít conf přímo spigotu. :)