Dohlednost / vykreslování

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Firello
Příspěvky: 4
Registrován: 05 srp 2020, 15:34
Reputation: 0

Dohlednost / vykreslování

#1 Příspěvekod Firello » 05 srp 2020, 15:47

Zdravím,

mám zde pár dní nový server pro pár přátel.
Server: cenzurováno
Adresa: cenzurováno
Verze: Spigot 1.16.1

Nevím zda-li se toto týká nastavení serveru či klienta, ale jde nám o vzdálenost na kterou vidíme hráče. Vykreslování chunků je ok, kouř z campfire je také vidět daleko, ale samotní hráči jsou vidět až značně blízko. Tzn., že např. vidím jak někde přibývají bloky, ale ne toho kdo je pokládá. Přesnou vzdálenost jsem nepočítal, pokud bude třeba, tak změřím.

Bude někdo vědět v čem problém vězí? Zda-li to je interní nastavení serveru, tedy podle cenové kategorie např.?

Předem děkuji
Naposledy upravil(a) Firello dne 21 srp 2020, 12:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9636
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 44
Kontaktovat uživatele:

Re: Dohlednost / vykreslování

#2 Příspěvekod nejento » 06 srp 2020, 01:45

Omezení viditelnosti hráčů by nemělo být nijak upravené.
Jsou na serveru nějaké pluginy? Nastavovali jste nějaké hodnoty v Optimalizacích? Jde o čistý server hned po instalaci?
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Firello
Příspěvky: 4
Registrován: 05 srp 2020, 15:34
Reputation: 0

Re: Dohlednost / vykreslování

#3 Příspěvekod Firello » 06 srp 2020, 08:16

Přímo v administraci serveru jsem nastavoval pouze view-distance na 10, pokud si dobře vzpomínám. (hrajeme tam pouze 3-4 lidi)

Pluginy mám:
Dynmap
EssentialsX
InvisibleArmor
KeepChunks
LuckPerms
SmoothTimber
Vault
The Amazing ChatColor

Problém jsme však zaznamenali ihned po defaultním vytvoření serveru, bez texture packů, pluginů.

Přijde mi to jako by bylo vykreslování bloků na 10 chunků, ale vykreslování entit méně, třeba 5 chunků. Pokud to teda entity-npc a hráče háže do stejného pytle. Dlouho jsem MC nehrál, třeba je to naprosto normální chování.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9636
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 44
Kontaktovat uživatele:

Re: Dohlednost / vykreslování

#4 Příspěvekod nejento » 06 srp 2020, 18:07

Hm, 5 chunků by mohlo teoreticky odpovídat standardu, který Spigot má nastavený. Můžeš nastavit vyšší hodnotu v souboru spigot.yml u položky entity-tracking-range. Tam nastav mírně vyšší hodnotu, po kterou bude server zobrazovat moby hráčům a bude je trackovat. Věz však, že čím vyšší hodnota, tím více mobů bude server držet v paměti a tím náročnější to pro server bude.
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
variodriver
Příspěvky: 1158
Věk: 9
Registrován: 08 lis 2015, 00:04
Reputation: 48
Bydliště: localhost
Kontaktovat uživatele:

Re: Dohlednost / vykreslování

#5 Příspěvekod variodriver » 06 srp 2020, 20:10

V bukkit.yml nebo spigot.yml by mělo být toto nastavení:

Kód: Vybrat vše

entity-tracking-range-players

Mělo by se udávat v blocích, takže za každý chunk o který chceš dohledovou vzdálenost zvýšit to bude 15 bloků.
Obrázek
ObrázekObrázek

Firello
Příspěvky: 4
Registrován: 05 srp 2020, 15:34
Reputation: 0

Re: Dohlednost / vykreslování

#6 Příspěvekod Firello » 07 srp 2020, 08:02

OK díky, vyzkouším, možná to se stávajícím výkonem nepůjde, uvidíme.

Škoda, že nelze nastavit tahle vzdálenost pouze pro hráče, to by nám prakticky stačilo. Nastavení které zmiňujete bude tedy tahat moby jako magnet z větší dálky, to nevím jestli je úplně správné řešení :D

Díky za návrh.

EDIT:

koukám do confu:
entity-activation-range:
animals: 32
monsters: 32
raiders: 48
misc: 16

entity-tracking-range: Zde by mělo stačit zvednout hodnotu pouze pro hráče že?
players: 48
animals: 48
monsters: 48
misc: 32
other: 64

Uživatelský avatar
Homi74
Příspěvky: 107
Věk: 45
Registrován: 04 led 2017, 11:09
Reputation: 12

Re: Dohlednost / vykreslování

#7 Příspěvekod Homi74 » 09 srp 2020, 04:06

Pokud chceš na tu vzdálenost vidět jen hráče, tak ano stačí zvýšit hodnotu players: 80 např.

Firello
Příspěvky: 4
Registrován: 05 srp 2020, 15:34
Reputation: 0

Re: Dohlednost / vykreslování

#8 Příspěvekod Firello » 10 srp 2020, 08:17

To prakticky vyřešilo náš problém. Děkuji za radu. Nějak mě nenapadlo projít conf přímo spigotu. :)


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů