Stránka 1 z 2

Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 18:00
od Iwitrag
82.208.17.18:27447

Ahoj, předpokládám, že tady chodí převážně správci serverů, tak tu otázku dám sem.

Jak řešíte grief krajiny?

Znáte to, založí se svět, hráči si staví domy, dělají rezidence... svět se postupně griefuje a příroda je zničená. Tak se hranice mapy rozšíří, aby hráči měli kde stavět... a tak pořád dokola, až je mapa natolik velká a rozgriefovaná, že je prakticky neudržitelná. A pak se mapa smaže a udělá nová.
Tohle jsem zažil na tolika serverech, že to ani nespočítám.

Co s tím?


Napadlo mě třeba to, že by se mohlo stavět jenom v oblasti rezidencí. Mimo resku by se stavět nedalo.
To by znamenalo, že by na suroviny musel být nějaký těžební svět, který by se pravidelně obnovoval...

A pokud se rezidence smaže, tak se na tu oblast zavolá regen, aby se oblast vrátila do původního stavu.
Vím, že regen přestává fungovat po několika verzích, kdy Mojang hrabe do generátoru mapy, ale i to se dá vyřešit... např. tím, že se nejdříve svět vygeneruje (chunky) a pak se někde uloží jako záloha. A pak by se regen prováděl kopírováním určité oblasti z tohoto záložního světa.


Napadají vás další způsoby, jak řešit grief?

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 18:12
od filip15
Na grief slúži plugin CoreProtect (https://dev.bukkit.org/projects/coreprotect) dokáže vrátiť späť rozgriefované stavby, odporúčam napojiť na databazu

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 18:25
od pitilon@seznam.cz
K tomu zálohování mapy ze které by se to mohlo brát: nevím, zda to je dobrá varianta, mohlo by to zabírat hodně místa na disku serveru

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 18:47
od Iwitrag
@filip15: díky za odpověď. CoreProtect je super plugin, ale tohle to moc neřeší... členové A-týmu by museli chodit po krajině a ručně to opravovat kus po kusu... chce to spíš nějaké automatické řešení, o které nebude potřeba se starat.

Cíle jsou:
- Aby krajina vypadala pěkně
- Aby hráči měli pořád místo na stavění
- A to bez potřeby zásahu ze strany A-týmu

@pitilon@seznam.cz: o tom jsem přemýšlel a nikdo přece neříká, že to musí být na tomtéž serveru. Není problém tu požadovanou část mapy tahat z jiného. Tím by se to vyřešilo :)

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 18:51
od pitilon@seznam.cz
To je vlastně pravda, stačilo by hodit do pluginu podporu MYSQL a nechat to ukládat někde.

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 19:07
od Iwitrag
No já mám třeba testovací server, kde převážně testuju své pluginy a skripty. A tam bych klidně mohl nahodit mapu, řekněme 10000x10000, tak, jak se vygenerovala.
A pak nějaký plugin, který se postará o komunikaci mezi těmito servery a načtení -> odeslání kusu mapy, který je zrovna potřeba. Ten se jen zkopíruje a vloží.

Do databáze bych to jako BLOB data asi nedával, těžko se s tím manipuluje.

Ale zase jsou dva problémy:
- Pokud bude potřeba mapu rozšířit, už to asi nebude možné, protože po několika verzích se nově vygenerovaná mapa nevygeneruje správně, nebude správně "dosedat" na již vygenerovanou mapu.
- A pokud Mojang přidá nové bloky, biomy, apod... tak v té mapě prostě nebudou. To se částečně vyřeší vyresetováním těžebního světa.

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 20 čer 2018, 21:40
od Ritchy
Takový plugin asi neexistuje. Musel bys vytvořit svůj plugin který by toto uměl.

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 21 čer 2018, 18:24
od Kremes
Za mna velmi dobry napad Iwitrag drzim palce :)

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 25 čer 2018, 18:49
od Hanakocz
Osobně si myslím, že to je víc práce, než užitku. Ale to říkám z pozice člověka, co má pod palcem jen malý servery, a ještě k tomu tam nechodí náhodní lidé (protože to nezvládají), a tedy je tam poměrně uzavřená společnost....a těm stačí říct "neničte krajinu" a oni ji viditelně neničí.

Co se týče zachovávání mapy / vygenerování nové....Pokud chceš zachovat stávající stavby, je jednodušší udělat multiverse dvě mapy a aktivním hráčům tam pomocí WE prostě baráky zkopírovat. Těch bude několik desítek a je hotovo....starou mapu tam můžeš ještě třeba chvilku nechat (pro případné navrátilce), nebo si ji přehodit někam jinam, a případně kdyby přišli ještě starší hráči, tak jim schematikovat barák....ale nevím, většinou je smysluplnější všechno smazat a tentokrát už zkusit udělat udržitelnou ekonomiku na delší období, než týden (tzv. dokud nemají všechno a přestanou hrát).

Re: Jak řešit grief krajiny?

Napsal: 25 čer 2018, 19:23
od Ritchy
Hanakocz,
Já osobně s tím nesouhlasím, ale je to samozřejmě můj názor. Takhle příjde o dost hráčů, a má celý den práci s přesouváním. Myslím si že je lepší prostě mapu nechat tak, jak je.