Jak řešit grief krajiny?

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Uživatelský avatar
Iwitrag
Příspěvky: 72
Věk: 30
Registrován: 06 bře 2013, 15:02
Reputation: 1
Bydliště: Brno

Jak řešit grief krajiny?

#1 Příspěvekod Iwitrag » 20 čer 2018, 18:00

82.208.17.18:27447

Ahoj, předpokládám, že tady chodí převážně správci serverů, tak tu otázku dám sem.

Jak řešíte grief krajiny?

Znáte to, založí se svět, hráči si staví domy, dělají rezidence... svět se postupně griefuje a příroda je zničená. Tak se hranice mapy rozšíří, aby hráči měli kde stavět... a tak pořád dokola, až je mapa natolik velká a rozgriefovaná, že je prakticky neudržitelná. A pak se mapa smaže a udělá nová.
Tohle jsem zažil na tolika serverech, že to ani nespočítám.

Co s tím?


Napadlo mě třeba to, že by se mohlo stavět jenom v oblasti rezidencí. Mimo resku by se stavět nedalo.
To by znamenalo, že by na suroviny musel být nějaký těžební svět, který by se pravidelně obnovoval...

A pokud se rezidence smaže, tak se na tu oblast zavolá regen, aby se oblast vrátila do původního stavu.
Vím, že regen přestává fungovat po několika verzích, kdy Mojang hrabe do generátoru mapy, ale i to se dá vyřešit... např. tím, že se nejdříve svět vygeneruje (chunky) a pak se někde uloží jako záloha. A pak by se regen prováděl kopírováním určité oblasti z tohoto záložního světa.


Napadají vás další způsoby, jak řešit grief?
Vývojář, streetař a hráč pokeru

Uživatelský avatar
filip15
Příspěvky: 227
Registrován: 11 srp 2017, 13:47
Reputation: 11
Bydliště: Žilinský kraj; Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řešit grief krajiny?

#2 Příspěvekod filip15 » 20 čer 2018, 18:12

Na grief slúži plugin CoreProtect (https://dev.bukkit.org/projects/coreprotect) dokáže vrátiť späť rozgriefované stavby, odporúčam napojiť na databazu
IP adresa servera: mc.galaxycraft.eu

Webová stránka: https://GalaxyCraft.eu

___________________________________________________________________________________________________
Ak som ti pomohol nezabudni dať Rep+ ;)
___________________________________________________________________________________________________

Uživatelský avatar
pitilon@seznam.cz
Příspěvky: 3999
Registrován: 16 lis 2014, 06:32
Reputation: 57
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řešit grief krajiny?

#3 Příspěvekod pitilon@seznam.cz » 20 čer 2018, 18:25

K tomu zálohování mapy ze které by se to mohlo brát: nevím, zda to je dobrá varianta, mohlo by to zabírat hodně místa na disku serveru
Obrázek
Ať už si lidé myslí cokoli cokoli dělají nebo říkají neberte osobně. Názory druhých odpovídají tomu čemu tito lidé věří a proto ať si o vás myslí cokoli ve skutečnosti se vás to netýká. Vždy to vypovídá jen a jen o nich.
Není hanba být zabit cheaterem, ale cheatovat a být zabit.
Nejsem nerozumný. Jen nemám ten samý rozum jako vy.

Obrázek
FH Discord: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
Iwitrag
Příspěvky: 72
Věk: 30
Registrován: 06 bře 2013, 15:02
Reputation: 1
Bydliště: Brno

Re: Jak řešit grief krajiny?

#4 Příspěvekod Iwitrag » 20 čer 2018, 18:47

@filip15: díky za odpověď. CoreProtect je super plugin, ale tohle to moc neřeší... členové A-týmu by museli chodit po krajině a ručně to opravovat kus po kusu... chce to spíš nějaké automatické řešení, o které nebude potřeba se starat.

Cíle jsou:
- Aby krajina vypadala pěkně
- Aby hráči měli pořád místo na stavění
- A to bez potřeby zásahu ze strany A-týmu

@pitilon@seznam.cz: o tom jsem přemýšlel a nikdo přece neříká, že to musí být na tomtéž serveru. Není problém tu požadovanou část mapy tahat z jiného. Tím by se to vyřešilo :)
Vývojář, streetař a hráč pokeru

Uživatelský avatar
pitilon@seznam.cz
Příspěvky: 3999
Registrován: 16 lis 2014, 06:32
Reputation: 57
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řešit grief krajiny?

#5 Příspěvekod pitilon@seznam.cz » 20 čer 2018, 18:51

To je vlastně pravda, stačilo by hodit do pluginu podporu MYSQL a nechat to ukládat někde.
Obrázek
Ať už si lidé myslí cokoli cokoli dělají nebo říkají neberte osobně. Názory druhých odpovídají tomu čemu tito lidé věří a proto ať si o vás myslí cokoli ve skutečnosti se vás to netýká. Vždy to vypovídá jen a jen o nich.
Není hanba být zabit cheaterem, ale cheatovat a být zabit.
Nejsem nerozumný. Jen nemám ten samý rozum jako vy.

Obrázek
FH Discord: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
Iwitrag
Příspěvky: 72
Věk: 30
Registrován: 06 bře 2013, 15:02
Reputation: 1
Bydliště: Brno

Re: Jak řešit grief krajiny?

#6 Příspěvekod Iwitrag » 20 čer 2018, 19:07

No já mám třeba testovací server, kde převážně testuju své pluginy a skripty. A tam bych klidně mohl nahodit mapu, řekněme 10000x10000, tak, jak se vygenerovala.
A pak nějaký plugin, který se postará o komunikaci mezi těmito servery a načtení -> odeslání kusu mapy, který je zrovna potřeba. Ten se jen zkopíruje a vloží.

Do databáze bych to jako BLOB data asi nedával, těžko se s tím manipuluje.

Ale zase jsou dva problémy:
- Pokud bude potřeba mapu rozšířit, už to asi nebude možné, protože po několika verzích se nově vygenerovaná mapa nevygeneruje správně, nebude správně "dosedat" na již vygenerovanou mapu.
- A pokud Mojang přidá nové bloky, biomy, apod... tak v té mapě prostě nebudou. To se částečně vyřeší vyresetováním těžebního světa.
Vývojář, streetař a hráč pokeru

Uživatelský avatar
Ritchy
Příspěvky: 219
Registrován: 07 čer 2016, 17:14
Reputation: 2

Re: Jak řešit grief krajiny?

#7 Příspěvekod Ritchy » 20 čer 2018, 21:40

Takový plugin asi neexistuje. Musel bys vytvořit svůj plugin který by toto uměl.
Nezapomeň mi dát K+, pokud jsem ti pomohl! :)

Uživatelský avatar
Kremes
Příspěvky: 86
Věk: 27
Registrován: 06 lis 2014, 13:34
Reputation: 2

Re: Jak řešit grief krajiny?

#8 Příspěvekod Kremes » 21 čer 2018, 18:24

Za mna velmi dobry napad Iwitrag drzim palce :)

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 32
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řešit grief krajiny?

#9 Příspěvekod Hanakocz » 25 čer 2018, 18:49

Osobně si myslím, že to je víc práce, než užitku. Ale to říkám z pozice člověka, co má pod palcem jen malý servery, a ještě k tomu tam nechodí náhodní lidé (protože to nezvládají), a tedy je tam poměrně uzavřená společnost....a těm stačí říct "neničte krajinu" a oni ji viditelně neničí.

Co se týče zachovávání mapy / vygenerování nové....Pokud chceš zachovat stávající stavby, je jednodušší udělat multiverse dvě mapy a aktivním hráčům tam pomocí WE prostě baráky zkopírovat. Těch bude několik desítek a je hotovo....starou mapu tam můžeš ještě třeba chvilku nechat (pro případné navrátilce), nebo si ji přehodit někam jinam, a případně kdyby přišli ještě starší hráči, tak jim schematikovat barák....ale nevím, většinou je smysluplnější všechno smazat a tentokrát už zkusit udělat udržitelnou ekonomiku na delší období, než týden (tzv. dokud nemají všechno a přestanou hrát).
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

Uživatelský avatar
Ritchy
Příspěvky: 219
Registrován: 07 čer 2016, 17:14
Reputation: 2

Re: Jak řešit grief krajiny?

#10 Příspěvekod Ritchy » 25 čer 2018, 19:23

Hanakocz,
Já osobně s tím nesouhlasím, ale je to samozřejmě můj názor. Takhle příjde o dost hráčů, a má celý den práci s přesouváním. Myslím si že je lepší prostě mapu nechat tak, jak je.
Nezapomeň mi dát K+, pokud jsem ti pomohl! :)


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů