Ehm, já bych to trochu uhladil - vždy je to na tom, jaké mody si do toho modpacku dáš a jak je složíš. Některé mody k sobě pasují (třeba GregTech k čemukoli skoro), některé mody musíš nakonfigurovat, nebo třeba upravit recepty, aby jeden mod nedělal nechtěné technologické skoky v jiném modu...
To vždy záleží na autorovi modpacku, jak se s tím popere. Jakou má VIZI, čeho chce dosáhnout. A pak si s tím pohrát a udělat to podle té vize.
Zda potřebuješ programovat v
Javě? Spíš ne. Ale je dobré si s ní minimálně rozumnět. Proč? Občas se stane, že se objeví třeba nějaká chyba, a pak už jen přečtení zápisu chyby v logu často stačí k jejímu vyřešení (třeba špatně nastavený config). Nebo prostě víš, co napsat autorovi modu, že tam má špatně.
Pokud se spokojíš s "živými" verzemi modů a složení modpacku bude na sebe sedět, ani Javu nepotřebuješ. Naopak pokud najdeš chybu v již nevyvíjené verzi, nebo ti nestačí poměrně široké nástroje, tak si musíš umět věci opravit sám, pak je to potřeba. Ale to bys musel být poměrně náročný, a musel bys docela experimentovat. Nebo pokud chceš něco, co prostě není napsáno, nějaký nový nápad, atd, tak umět se určitě vyplatí. Ale potřeba to rozhodně není.
Mnohem důležitější je obecná znalost MC a těch modů, co tam máš.
K technické stránce věci:
FH už na 5slot serveru poměrně nešetří RAMkou a pro modované servery je to potřeba. Věz, že pokud budeš mít rozsáhlejší pack, tak potřebuješ hodně RAM. (I v klientu!) CPU utáhne všechno, pokud nebudeš spamovat svět quarrynama nebo takové ty klasické zasekávačky, jako moc zvířat na jednom místě.... Reálně se to dá provozovat i na 5slotu, ale když si přikoupíš na 10 nebo 15, tak dostaneš RAM navíc (je to v popisu produktu serveru, kolik je na kolik slotů), která jistě serveru zle neudělá. I kdyby tam tolik lidí nehrálo. To si musíš pak zmonitorovat a případně přikoupit. Statistiky využití jsou v Control Panelu.
Hodně bugů a glitchů je hlavně pro staré verze (starší, jak 1.7), a pak vždy záleží. Když si nainstaluješ nový GregTech 6 (docela náročný mod, právě jsi byl varován!), tak bugfix je vždy do týdne, když se nááhodou udělá konstelace hvězd, že tam něco zásadního je. Když si tam dáš nějaký Thermal mod, tak ten jako prakticky opuštěný už nemá moc šancí na update. Ale 99% hlavních modů nemá nějaké velké chyby, co by ti nějak bránily hrát. U pluginů najdeš chyb mnohem více...mnohem.
Pluginy. Nejlepší je, pokud je nebudeš potřebovat vůbec a použiješ čistý Forge server. Sice to může znamenat, že tam nebudou /home, rezidence, a tak, ale v praxi to moc nevadí, škodící malý děcka neumí modpacky nainstalovat

Plus ve chvíli, kdy máš online=true (bez pluginů prakticky nutnost!, plus by to měla být samozřejmost pro všechny servery), tak o škodiče nezavadíš. Za 600,- jim fakt nestojí ti jít otravovat na server.(a pokud ano, tak je tu ještě whitelist, takže budeš mít sítování hnusáků úplné) A normální hráči mají klid. Existují na takové vychytávky jako /home atp samozřejmě i mod verze, takže se to nějak dá zvládnout.
Co se týče samotné instalace, tak pár balíčků je předinstalováno k vybrání, ale pokud chceš sám, tak typicky něco vybereš a přes FTP vše smažeš a nahraješ si tam vlastní. Jen dbáš na to, aby se hlavní soubor serveru jmenoval minecraft_server.jar (jen přejmenuješ soubor) , a zbytek je zcela stejný, jako bys to pustil na localhostu nebo kdekoliv jinde. Pak samozřejmě musíš nějak zařídit to, aby i tvoji hráči měli stejné mody, jako má server, nejjednodušeji to jde přes Technic launcher, nebo Curse, nebo FTB, ATL, nebo jim prostě dáš seznam modů s verzemi, ať si to stáhnou sami. Nejvíc preferovaný je asi ten Technic, kde si můžeš vytvořit prakticky jakýkoliv pack.
K těm modům, co tam máš....je to plně na tobě. Pokud to bude spolu fungovat bez crashů, tak si měj co chceš. Musíš si sám ty mody vyzkoušet, zda ti k sobě sedí, zda ti sedí do vize, co ze serveru chceš mít. Můžeme ti tu vypisovat osobní zkušenosti s jednotlivými mody, nebo preference, ale je to plně na tobě, jak to chceš mít.
Případně se neboj ozvat, pokud bys měl nějaký konkrétnější dotaz.