Vlastní modpack

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
maxikcz
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2016, 20:11
Reputation: -2

Vlastní modpack

#1 Příspěvekod maxikcz » 28 lis 2016, 21:18

Server ještě nemám .
Zdravím , chtěl bych se zeptat na pár věcí .
Chtěl bych zde provozovat , svůj vlastní technický modpack na verzi 1.7.10
Dělám to poprvé a chtěl bych se zeptat profesionálů jestli do toho mám jít .
Četl jsem že zde bude hodně , bugů chyb a glitchů je to pravda ?
Musím se naučit programovací jazyk JAVA ? nebo alespoň sehnat nějakého "Developera" ?

Popřípadě , pluginy . Jaké doporučujete atd .
Mody : ProjectE , Railcraft , IndustrialCraft 2 , Big reactors , ComputerCraft , EnderStorage , Powersuits , Weapon mod [Balkon] , Project Red [RedPower] , SimplyJetpacks , Thermal Expansion , ironchests , EngineersToolbox
Děkuji za odpověď .
MAXÍKCZ

Uživatelský avatar
VampireCraftCZ
Příspěvky: 131
Registrován: 14 úno 2016, 22:03
Reputation: 4

Re: Vlastní modpack

#2 Příspěvekod VampireCraftCZ » 29 lis 2016, 07:15

Vlastní modpacky se dost bugují.

Uživatelský avatar
Arcas
Příspěvky: 1406
Věk: 25
Registrován: 13 bře 2012, 19:15
Reputation: 0

Re: Vlastní modpack

#3 Příspěvekod Arcas » 29 lis 2016, 08:43

Překvapím tě - všechny modpacky se dost bugují. A pokud nemáš alespoň elementární znalost javy, tak nemá cenu jakýkoliv modpack pro veřejnost provozovat.
Čeština a jiné jazyky jsou Freeware, ale ne Opensource!!! To znamená, že s nimi můžete nakládat jak chcete, ale nesmíte je upravovat...

// no comment

Uranus-Portal.com
Obrázek

maxikcz
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2016, 20:11
Reputation: -2

Re: Vlastní modpack

#4 Příspěvekod maxikcz » 29 lis 2016, 18:26

Dobrá , dokáží se naučit Javu i když nejsem programátor ?
Popřípadě na jakém webu nebo-li stránce . Díky

Uživatelský avatar
Aishak
Příspěvky: 431
Registrován: 03 čer 2014, 15:02
Reputation: 1

Re: Vlastní modpack

#5 Příspěvekod Aishak » 29 lis 2016, 19:25

Nedokážeš. Pokud se chceš něco naučit tak si k tomu sám najdeš materiály a nebudeš se nás tu ptát. Internet funguje už celkem dost dlouho a rozhodně tam najdeš všechno co o Javě budeš potřebovat vědět.
Nicméně, podle mě je Java jeden z nejtěžších jazyků, co nyní je. Na druhou stranu je to super jazyk a pokud je člověk dobrý Java vývojář tak po něm sáhne hned několik firem a nebude se mít vůbec špatně :)

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 32
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní modpack

#6 Příspěvekod Hanakocz » 29 lis 2016, 19:48

Ehm, já bych to trochu uhladil - vždy je to na tom, jaké mody si do toho modpacku dáš a jak je složíš. Některé mody k sobě pasují (třeba GregTech k čemukoli skoro), některé mody musíš nakonfigurovat, nebo třeba upravit recepty, aby jeden mod nedělal nechtěné technologické skoky v jiném modu...
To vždy záleží na autorovi modpacku, jak se s tím popere. Jakou má VIZI, čeho chce dosáhnout. A pak si s tím pohrát a udělat to podle té vize.

Zda potřebuješ programovat v Javě? Spíš ne. Ale je dobré si s ní minimálně rozumnět. Proč? Občas se stane, že se objeví třeba nějaká chyba, a pak už jen přečtení zápisu chyby v logu často stačí k jejímu vyřešení (třeba špatně nastavený config). Nebo prostě víš, co napsat autorovi modu, že tam má špatně.
Pokud se spokojíš s "živými" verzemi modů a složení modpacku bude na sebe sedět, ani Javu nepotřebuješ. Naopak pokud najdeš chybu v již nevyvíjené verzi, nebo ti nestačí poměrně široké nástroje, tak si musíš umět věci opravit sám, pak je to potřeba. Ale to bys musel být poměrně náročný, a musel bys docela experimentovat. Nebo pokud chceš něco, co prostě není napsáno, nějaký nový nápad, atd, tak umět se určitě vyplatí. Ale potřeba to rozhodně není. Mnohem důležitější je obecná znalost MC a těch modů, co tam máš.

K technické stránce věci:
FH už na 5slot serveru poměrně nešetří RAMkou a pro modované servery je to potřeba. Věz, že pokud budeš mít rozsáhlejší pack, tak potřebuješ hodně RAM. (I v klientu!) CPU utáhne všechno, pokud nebudeš spamovat svět quarrynama nebo takové ty klasické zasekávačky, jako moc zvířat na jednom místě.... Reálně se to dá provozovat i na 5slotu, ale když si přikoupíš na 10 nebo 15, tak dostaneš RAM navíc (je to v popisu produktu serveru, kolik je na kolik slotů), která jistě serveru zle neudělá. I kdyby tam tolik lidí nehrálo. To si musíš pak zmonitorovat a případně přikoupit. Statistiky využití jsou v Control Panelu.

Hodně bugů a glitchů je hlavně pro staré verze (starší, jak 1.7), a pak vždy záleží. Když si nainstaluješ nový GregTech 6 (docela náročný mod, právě jsi byl varován!), tak bugfix je vždy do týdne, když se nááhodou udělá konstelace hvězd, že tam něco zásadního je. Když si tam dáš nějaký Thermal mod, tak ten jako prakticky opuštěný už nemá moc šancí na update. Ale 99% hlavních modů nemá nějaké velké chyby, co by ti nějak bránily hrát. U pluginů najdeš chyb mnohem více...mnohem.

Pluginy. Nejlepší je, pokud je nebudeš potřebovat vůbec a použiješ čistý Forge server. Sice to může znamenat, že tam nebudou /home, rezidence, a tak, ale v praxi to moc nevadí, škodící malý děcka neumí modpacky nainstalovat :D Plus ve chvíli, kdy máš online=true (bez pluginů prakticky nutnost!, plus by to měla být samozřejmost pro všechny servery), tak o škodiče nezavadíš. Za 600,- jim fakt nestojí ti jít otravovat na server.(a pokud ano, tak je tu ještě whitelist, takže budeš mít sítování hnusáků úplné) A normální hráči mají klid. Existují na takové vychytávky jako /home atp samozřejmě i mod verze, takže se to nějak dá zvládnout.

Co se týče samotné instalace, tak pár balíčků je předinstalováno k vybrání, ale pokud chceš sám, tak typicky něco vybereš a přes FTP vše smažeš a nahraješ si tam vlastní. Jen dbáš na to, aby se hlavní soubor serveru jmenoval minecraft_server.jar (jen přejmenuješ soubor) , a zbytek je zcela stejný, jako bys to pustil na localhostu nebo kdekoliv jinde. Pak samozřejmě musíš nějak zařídit to, aby i tvoji hráči měli stejné mody, jako má server, nejjednodušeji to jde přes Technic launcher, nebo Curse, nebo FTB, ATL, nebo jim prostě dáš seznam modů s verzemi, ať si to stáhnou sami. Nejvíc preferovaný je asi ten Technic, kde si můžeš vytvořit prakticky jakýkoliv pack.


K těm modům, co tam máš....je to plně na tobě. Pokud to bude spolu fungovat bez crashů, tak si měj co chceš. Musíš si sám ty mody vyzkoušet, zda ti k sobě sedí, zda ti sedí do vize, co ze serveru chceš mít. Můžeme ti tu vypisovat osobní zkušenosti s jednotlivými mody, nebo preference, ale je to plně na tobě, jak to chceš mít.

Případně se neboj ozvat, pokud bys měl nějaký konkrétnější dotaz.
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

maxikcz
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2016, 20:11
Reputation: -2

Re: Vlastní modpack

#7 Příspěvekod maxikcz » 29 lis 2016, 20:07

Jak tu psal Hanako. Ten mi tedy nejvíc poradil . Jak jsem tu psal [chci vědět od profesionálů] odpověděli i ti , kteří měli starší modpack . Ale to je fuk .
Díky Hanako že jsi mi otevřel vrata k možnostem aspoň se základy se seznámím . Mimochodem na Javu jsem se ptal proto , abych věděl jestli mi někdo dokáže poradit.

-- 29 lis 2016, 20:21 --

Hanako myslíš že má i cenu přidat GregTech ?

-- 29 lis 2016, 20:27 --

Mimochodem jak jsi psal Whitelist , to si myslel že když založím server aby se mi tam nemohl nikdo připojit ? . Abych mohl doladit chyby a pluginy ?

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 32
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní modpack

#8 Příspěvekod Hanakocz » 29 lis 2016, 21:29

GregTech není pro hráče začátečníky. Je to mod, který zasahuje do prakticky všeho, už třeba Iron musíš připravovat speciálně. Samozřejmě to je kvalitní mod, ale spousta lidí ho nemá rádo, protože na něj prostě nemají. Je pro ně těžký. Aby jsi měl představu, tak bych ti doporučoval si to vyzkoušet. Ten mod mění skoro vše. Ani dřevo bez pily nerozřežeš efektivně (poloviční zisk prken). Spousta hráčů je zvyklá na styl modů jako je Thermal Exp, Mekanism atp, které jsou poměrně jednoduché, kde se v technologii dostaneš poměrně rychle kupředu. Mnozí by řekli, že jsou OP. GregTech není. GregTech i trestá, když něco děláš špatně. Necháš přetlakovat kotel na páru? Máš kráter. Slabý drát a pošleš jím velký proud? Kabely shoří. Tavíš kovy a zatopíš pod tím moc? Místo odlití do formiček máš z kotlíku lávu a dům v plamenech, poté, co se kov vypařil, nebo kotlík roztekl...prší ti na elektrické stroje? Nečekej nic jiného, než spektakulární efekty požárů a výbuchů strojů od zkratů...
Je to pořádný, já na něj svoje hráče naučil a mají ho rádi, protože prostě stojí za to. Ale není pro každého, a není pro nikoho, kdo nemá trochu duši inženýra nebo kutila. Potřebuješ k němu znát i trochu reálného světa, třeba hlavně fyziky. Ale odměňuje prakticky nezaměnitelným herním zážitkem, který nekončí za týden dva. Budeš rád, když za měsíc hry budeš mít nějakou střední technologii. Pro fandy a lidi, které hra hned neomrzí, je to jako stvořené. Pro casual děcka, co nejvíc znají z Youtube, je to tak na rage quit.

Ale stejného efektu můžeš docílit spoustou modů, jsou těžší, jsou lehčí, je to o tom, co z toho chceš. Zda chceš magii, technologii, nebo třeba cestování po vesmíru, nebo lovení vlkodlaků. Je toho spousta :)


Whitelist je o tom, že plně rozhoduješ o tom, kdo ti na server může. Typicky je dobré ho mít, když chceš hrát jen s kamarády, nebo pokud máš nějakou stránku, kde si mohou žádat o přidání na whitelist. Věz, že z ničeho nic ti na modovaný server jen tak někdo ale nepřijde, takže ani ten whitelist moc není potřeba. Musí o serveru něco vědět, musí mít informace, jaký modpack a kde si má získat. Většinou je dobré, pokud máš již partu lidí, co o to mají zájem. U modů to nefunguje, že si založíš server, a že ti najednou začnou chodit lidi. Lidí hrajících mody není tolik, a často se sdružují v menších komunitách a udržují si servery. To je třeba náš příklad serveru. Ani jsem ho ještě nedal veřejně a už se tam dávno hraje (můžeš si zajít čuchnout k GregTechu, pokud chceš, tak PM). Ale začít zcela nový projekt může být bolestivé, co se týče počtu hráčů. Doporučil bych to spíš začít pozvolna a třeba s partou kamarádů, komerčně to není jednoduché jen tak z ničeho nic.

Ale. Jakmile máš nějakou komunitu hráčů, tak se nemusíš snižovat k různým humus-VIP a podobným systémům, které totálně ničí hru, a ti hráči si server zvládnou zaplatit sami. U lidí hrajících mody a všeobecně u modované části MC to je totiž mnohem víc o hře, o fandovství, o tom si hru užít. A lidi si tam poměrně dobře uvědomují, že největší hodnota, kterou jim za jejich korunky může server dát, je samotný fakt toho, že funguje, že na něm mohou hrát. S takovou komunitou se server vždy uživí, dokud hráčům nabízí herní možnosti (a které s mody jsou natolik rozsáhlé oproti vanille, že to zpravidla není velký problém na měsíce herního času).

...to jsem se trochu zakecal, rip.
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

maxikcz
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2016, 20:11
Reputation: -2

Re: Vlastní modpack

#9 Příspěvekod maxikcz » 29 lis 2016, 21:34

Mě se tedy GregTech líbí . Vím že to není jednoduché , ale hráče to nějak přilákat přeci musí . Udělat kvalitní web , návody , vše co je k dobrému paření potřeba . :-)

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 32
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní modpack

#10 Příspěvekod Hanakocz » 29 lis 2016, 21:54

Plně záleží na tobě, co hře chceš dát a co od ní čekáš. Já jen můžu podotknout, že prostor pro web je v ceně serveru (doménu si ale musíš zařídit vlastní pro hezkou adresu), stejně tak, jako že mody jsou rozhodně nevyměnitelný MC zážitek a stojí za to.

PS: K railcraftu je hezké si sehnat i Cosmetic Additions, na nové vagony nebo třeba píšťalku či pákové semafory :) Ale tak to už ti ovlivňuji příliš mnoho složení packu, což bych asi neměl. :lol:
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 107 hostů