Trochu se bojím odepsat, abych zase nedostal karma mínus jako posledně, že prý radím člověku bez serveru, ale pokusím se.
Kromě případů popsaných výše, třeba dynmapa, nebo častěji dynmapa s hires rozlišením (které se dá vypnout v configu), bývá nejčastější problém v příliš velkém objeveném území.
Prostě příliš mnoho uložených chunků. Takže bych šel do složky world, region, seřadil si soubory podle "datum změny" a smazal všechny, starší určitého data.
Má to určitou nevýhodu, že hráč, který na serveru nebyl třeba měsíc, se už neshledá se svými stavbami, ale dají se poměrně snadno obnovit, nebo zálohovat.
Ze zálohy smazanou stavbu obnovíš tak, že prostě jdeš do stažené zálohu serveru, a překopíruješ na server do složky region příslušný soubor region.
Hráč si musí pamatovat souřadnice své stavby.
Souřadnice proměníš na číslo souboru třeba na
http://minecraft.tools/en/coordinate-calculator.php.
Uznávám, je to trochu krkolomné, ale pokud bys to nechal tak, mapa by brzo zaplnila celý disk a server by spadnul.
Existuje i plugin, Region regenerator, ale jak tak koukám, už je smazaný.
Tady je nějaké náhrada, ale nezkoušel jsem.
https://www.spigotmc.org/resources/regenerator.23409/Uměl to dělat automaticky, prostě mazal (obnovoval) soubory region určitého stáří.