Trochu technický stránky k tomu "custom serveru"...
Zkoušel jsi někdy už jenom takovou prkotinu, jako modované MC? Musíš mít 100% shodu klient/server co se týče všech bloků, itemů, packetů, a obojí server i klient musí při stejné akci dostat stejný výsledek. Při neshodě je automatický crash klienta nebo i serveru (ale server má větší slovo a odolnost v tomhle), při jiném výsledku server/klient dostaneš desync (fly hacky atp anyone? Ty fungují jenom díky tomu, že klient dělá něco jiného, než server, a server to klientovi "věří", dokud nenainstalujeme anticheat...). Desync tě necrashne (většinou), ale nedá se s tím reálně hrát
Už jenom to, že stačí změnit některý specifický nastavení v configu k některým modům znamená to, že klient se na server nepřipojí. Takže sice v teorii můžeš vytvořit něco, co se navenek bude tvářit stejně, ale v praxi to znamená, že máš prakticky shodný kód a tím to končí.
Z legislativní stránky věci je to ale jedno, takový custom server je "modifikace" jejich hry a na to mají jeden z hlavních bodů terms of use - není dovoleno. (nepleť si změněný kód a mody, mody jen přidávají a nemění původní (v toto to funguje stejně pluginy, mody, spigot, forge...všechno jen staví nad nepozměněným MC.) A užíváním produktu automaticky souhlasíš s dodržováním všech pravidel (stejně jako je to u cookies, right? Používáš web = souhlasíš), takže se to vztahuje i na všechny verze a kohokoliv. Samozřejmě vynucování je pak už další věc.