Monitor bych prosil nekousat

radši obětuj nějakého hráče satanovi v působivém rituálu, to by na server udělalo větší dojem
Ono se to má tak. Region Flagy totiž působí globálně, nikoliv jen na hráče. Tudíž se musíš kouknout, co se stane, když má daná situace nastat. Server zjistí, že písek má padat, takže blok písku
zničí a objeví tam entitu padající písek. Jakmile ta dopadne, tak server entitu zabije a
postaví tam nový blok.
Jenže Region Flagy působí i na server! Takže pokud v dané oblasti NELZE ničit bloky, tak ani server nemůže! Ta samá situace je s Pistonama. Pokud Piston vysuneš, tak tím server přidá blok, když se zasune, tak tím blok ničí (vypadá to jako pohyb, ale není to pohyb, je to přidávání/odebírání bloků). Tudíž pro správnou funkci pistonů taky musí být povolení ničit a stavět bloky (pak se teoreticky dá rozlišovat, kdo jaké flagy má, ale obecně neplatí, že když server může, tak hráč taky...)
Troufl bych si tvrdit, že pro písek platí to samé, protože vnitřní mechanika je ta samá. Tudíž pokud v dané oblasti je zakázáno rozbíjet bloky, tak je ani server rozbít nedokáže.
Dokumentace WorldGuardu před tím i varuje, viz:
Warning
None of these flags are player-specific. For example, the block-break flag, if set to deny, prevents pistons from breaking blocks.
To understand why, consider the fact that players can fling TNT into a region from outside, or a player can build an inchworm piston machine that moves into another region. While these actions were caused by a player, realistically attempting to figure which player built the TNT cannon or used it is much more difficult. However, you still want to prevent someone from blowing up spawn with a TNT cannon.
Outright blocking TNT cannons or pistons is the wrong solution. Pistons and TNT cannons should be allowed in some cases. For example, a TNT cannon or piston inside should work within the region.
First off, remember who can build in regions: it’s not players, it’s members. When we consider pistons or TNT, it should be no different. How does WorldGuard figure out whether a piston machine or TNT cannon is a member of a region? If it’s inside the region, of course!
When you create a region, before setting any flags on it:
Members may build
Non-members may not build
TNT cannons and pistons inside are allowed to work because they are “members.” An imaginary player, “Bobby,” who isn’t a member yet, is unable to place or break blocks. Once you add Bobby to the region, then Bobby can build.
When you set the protection flags, you override this behavior. If you set block-break to deny, then even members are unable to break blocks. Bobby cannot break blocks. A TNT cannon inside cannot break blocks. A piston inside cannot break blocks. You break pistons.
That begs two questions:
How do I prevent players from placing or breaking blocks? Don’t do anything. Don’t change any flags! Remember, only members can build by default.
How do I change a flag to only affect players? You probably mean: how do you make a flag only affect non-members? Well, that’s easy: use Region Groups.
http://docs.enginehub.org/manual/worldg ... ons/flags/EDIT:
takže zakázané jsou- build, block-break, blcok-place, lava-flow, water-flow
A tímto jsi právě potvrdila, proč to nejde. Viz moje povídání výše.