Zaseknutí serveru

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Zaseknutí serveru

#1 Příspěvekod Atlantiscz » 23 zář 2011, 13:53

Server: 93.91.240.159:27467

Zdravím,
Poslední dobou mívám problém s zaseknutím serveru. Myslel jsem že to je tím že jsem neměl Reccomended Build tak jsem updatoval na nejnovější (1185) který reccomended je. Ale problém pořád přetrvává.

Bez jakéhokoliv náznaku nebo podnětu se server zasekne, všechny to za chvíli vyhodí (timeout) a ve statistikách mi to ukazuje vytížení CPU 100% a řešením je pouze restart - občas to znamená i rollback.

Posledních pár výpisů z logu.

Kód: Vybrat vše

2011-09-23 13:30:20 [INFO] [SlotGroups] Player FinderNecro87SK in slot group 'Member' quit. (Member: 1/14)
2011-09-23 13:30:24 [INFO] [SlotGroups] Allowing FinderNecro87SK in slot group 'Member' to join. (Member: 2/14)
2011-09-23 13:30:24 [INFO] FinderNecro87SK [IP] logged in with entity id 37637 at ([world] SOURADNICE)
2011-09-23 13:35:20 [INFO] Stopping server


Přibližně v 13:32 se to zaseklo. V logu tudíž nic není

Jak jsem již zmínil, nebyl žádný vědomý vnější podnět (žádné odpalování milionů TNT a podobně) a počet hráčů na serveru byl malý (3).

Používám následující pluginy:

Kód: Vybrat vše

Heroic Death - Hlásí kdo a proč zemřel do chatu.
Command Book - To je asi jasné
WorldEdit - Taky jasné
FakaHedaMinequery - To je od fakahedy, tím to snad nebude :D
RawcriticsOreObfuscationPluginSpout - Tím to také nebude, dal jsem to tam už v době kdy ten problém byl.
NoCheat - Anticheatovací plugin proti speedhackům, fly a podobně.
SlotGroups - Něco jako rezervace ale nepřekročí to 20 slotů, tj žádný restart kvůli nadměrnému počtu hráčů. Navíc je to nové, tím to taky nebude.
CraftBook(Mechanisms, Common) - Výtahy, mosty, brány etc.
WorldGuard - Proti šíření ohně, creepům a podobně.
BorderGuard - Omezení velikosti mapy
CombatTag - Zabije hráče pokud logoutne při boji (PVP Server)
SharedBanlist - Český plugin který automaticky banuje určité hráče. Používá například majncraft.cz tím to taky nebude.
Runecraft - Runy, teleportéry a pod.
Factions - Frakce (klany) zabírání území.
McMMO - Levely, expy a podobně.
Permissions - Tak to je jasný :D

Uvítám jakékoliv rady. Tenhle problém nejen způsobuje rollbacky a kazí kvalitu hraní (nemluvě o nutnosti restartu) ale také nechci mít problémy kvůli vytěžování celého jádra CPU - proto je nutné to řešit.

PsychXXX
Příspěvky: 154
Registrován: 11 zář 2011, 16:29
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#2 Příspěvekod PsychXXX » 23 zář 2011, 19:32

čau , chci se zeptat na ten heroic death , koukal sem na bukkit , ale piše to anglicky , jak to hodím do češtiny ?? Díky .
MineCraft IP : 93.91.240.149:27322

Uživatelský avatar
Sejsel
Příspěvky: 4131
Registrován: 19 čer 2011, 09:43
Reputation: 0
Bydliště: /home/sejsel/
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaseknutí serveru

#3 Příspěvekod Sejsel » 23 zář 2011, 21:48

Uprav heroicdeath.messages
01101110011101010110001001110111

Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#4 Příspěvekod Atlantiscz » 24 zář 2011, 16:15

Opravdu bych potřeboval poradit s tímto problémem. Situace je dost vážná.

Uživatelský avatar
MiniMe
Site Admin
Příspěvky: 2188
Věk: 38
Registrován: 08 pro 2009, 19:31
Reputation: 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaseknutí serveru

#5 Příspěvekod MiniMe » 27 zář 2011, 00:10

Je třeba si to otestovat. Vytvořit zálohu, nahodit nejpotřebnější pluginy a testovat, zda se problém objeví. Pak postupně přidávat pluginy, než zjistíte, který to dělá.

Stopping server v logu bude spojený s restartem z Control Panelu. Systém se pokouší server vypnout nejprve korektně a pokud se mu to nepodaří, vypne jej na tvrdo.
FakaHeda admin
Nezapomeňte ohodnotit karmou ty, kteří Vám pomohli.

Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#6 Příspěvekod Atlantiscz » 04 říj 2011, 18:45

Tohle jsem tedy zkusil. Přišel jsem na plugin který to (udajně) dělal a vypl jsem ho. Po nahrátí zbývajících pluginů to ale začalo zase dělat. A všiml jsem si zajímavosti v logu. Ve skutečnosti server pořád běží ale nechce do hry pustit hráče, viz log:

Kód: Vybrat vše

11-10-04 18:16:39 [INFO] <Templars kubok> *
2011-10-04 18:16:45 [INFO] FactionChat Lupici: +NOOTFOR *
2011-10-04 18:16:59 [INFO] FactionChat Lupici: +NOOTFOR *
2011-10-04 18:17:10 [INFO] FactionChat Lupici: kickIN97 *
2011-10-04 18:17:17 [INFO] FactionChat Lupici: +NOOTFOR *
2011-10-04 18:17:28 [INFO] [HeroicDeath] Bicesik si hr�l na supermana.
2011-10-04 18:18:29 [INFO] World Auto-Saving
2011-10-04 18:18:29 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Saving
2011-10-04 18:18:30 [INFO] World Auto-Save Complete
2011-10-04 18:18:30 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Save Complete
2011-10-04 18:21:07 [INFO] Connection reset
2011-10-04 18:23:29 [INFO] World Auto-Saving
2011-10-04 18:23:29 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Saving
2011-10-04 18:23:29 [INFO] World Auto-Save Complete
2011-10-04 18:23:29 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Save Complete
2011-10-04 18:26:46 [INFO] Connection reset
2011-10-04 18:27:59 [INFO] Connection reset
2011-10-04 18:28:13 [INFO] Connection reset
2011-10-04 18:28:29 [INFO] World Auto-Saving
2011-10-04 18:28:29 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Saving
2011-10-04 18:28:29 [INFO] World Auto-Save Complete
2011-10-04 18:28:29 [INFO] [AutoSave] §9World Auto-Save Complete


Connection reset značí že se někdo asi chtěl připojit.
Auto Saving je autosave v 5minutových intervalech (protože při tomhle spadnutí vznikaly i třeba hodinové rollbacky u inventářů/pozic hráčů)
HeroicDeath ukazuje kdy, kdo a jak zemřel, a zbytek jsou chaty lidí, co říkali je vyhvězdičkováno.

Nevím co by tomu mohlo dávat ten počáteční impuls který způsobí tohle vše, nějaké nápady?

Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#7 Příspěvekod Atlantiscz » 06 říj 2011, 05:27

Další poznatky:

- Zkusil jsem vytvořit na mém PC server (přesnou kopii jako mám zde na fakahedě) a přes hamachi jsem pozval cca 10 lidí. Když nepočítám lagy způsobené nekvalitou mého internetového připojení tak vše fungovalo v pořádku. Testovali jsme to takhle několik hodin.
- Intenzita padání je pravděpodobně spojená s počtem lidí na serveru, čím víc lidí tím větší šance že se to zasekne. Většinou to padá mezi 13:00 - 22:00 = doba kdy počet lidí dost roste z nějakých 3-5 na skoro čtyřnásobek.
- Problém není ani v samotném minecraft_server.jar , mám nejnovější Reccomended Build.

Nějaké nápady? Psal jsem už i na bukkit.org fórum ale nemám několik zásadních informací, pokud by mi to někdo pomohl alespoň doplnit viz dole budu rád.

1. Na jakém OS server běží? -- To netuším..
2. Kolika bitový ten OS je? (32/64bit) -- Taktéž, netuším.
3. Jaká je vaše verze Javy? -- Taky nevím.
4. Používáte nějaké wrappery? -- Pokud správně chápu co to ten wrapper je tak asi ano, ale nejsem si tím jistý.
5. Jakou máte verzi CraftBukkitu -- Konečně něco co znám, 1240 (Reccomended Build)
6. Jakým příkazem spouštíte svůj server -- Netuším
7. Jaké máte pluginy -- Viz. seznam nahoře
8. Jaké máte chyby v LOGu? -- Žádné
9. Co jste už zkusili? -- Vypnout pluginy, pozapínat postupně.. Odstranil jsem jeden plugin který měl být zodpovědný za to padání.
10. Zkusili jstě něco z tohoto seznamu? -- Ano, vše

Převzato odsud: http://forums.bukkit.org/threads/you-need-help-we-need-this-information-to-help-you.2018/

Pomožte mi alespoň doplnit ten seznam, díky.

Uživatelský avatar
Austin
Site Admin
Příspěvky: 1251
Věk: 38
Registrován: 07 pro 2009, 23:58
Reputation: 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaseknutí serveru

#8 Příspěvekod Austin » 06 říj 2011, 12:50

1 - Ubuntu
2 - 64 bit
3 -1.7
4 - NE
6 - java -Xms1536M -Xmx2560M -XX:+DisableExplicitGC -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSParallelRemarkEnabled -XX:ParallelGCThreads=3 -XX:MaxGCPauseMillis=5 -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:-UseGCOverheadLimit -XX:+UseBiasedLocking -XX:SurvivorRatio=8 -XX:TargetSurvivorRatio=90 -XX:MaxTenuringThreshold=15 -Xnoclassgc -XX:UseSSE=4 -XX:+UseFastAccessorMethods -XX:+UseStringCache -XX:+UseCompressedStrings -XX:+OptimizeStringConcat -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui

Nemyslim si ze tam nekdo neco vyresi. Dost velka je totiz taky moznost ze to nekdo shazuje nejakym exploitem. Spis nez recommended buildy je v tehle pripadech lepsi nahrat uplne nejnovejsi stable build.

Napiste sem par casu kdy to presne padlo (aspon posledni 3-5), podivam se jeste do dalsich logu co se delo na serveru.
FakaHeda.eu - Administrátor, http://www.minecraft-hosting.cz, http://www.bf3-hosting.cz Pište nám tickety, ne PM.
Nezapomeňte dát karmu těm, kteří Vám pomohli s problémem

Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#9 Příspěvekod Atlantiscz » 06 říj 2011, 14:46

Naposledy se to seklo v
2011-10-05 22:10

Seklo se to i párkrát předtím, ale to jsem to hned restartoval tak bych to v logu hledal hodinu, každopádně si každé seknutí od teď budu přesně zaznamenávat, do večera jich pár bude určitě..

Ohledně úmyslného shazování - o tom jsem taky uvažoval ale děje se to tak dlouho že pokud se o tom u bukkitu ví tak by to snad opravili v 1240 RB (nebo jak je ten nejnovější). Budu dál zkoušet zjistit co to může dělat.

V LOGu vytížení procesoru se to zaseknutí dá velice snadno poznat, kolikrát to začne žrát 100% v kuse, skoro beze změny občas i víc. Večer sem napíšu pokud se to zas sekne přesné časy.

Atlantiscz
Příspěvky: 43
Registrován: 13 zář 2011, 15:06
Reputation: 0

Re: Zaseknutí serveru

#10 Příspěvekod Atlantiscz » 06 říj 2011, 20:22

17:50 a
18:00

Od té doby nic.


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů