Ta ochrana se sčítá.
Jde o to, že pro daný enchantment se počítá tzv. Enchantment Protection Factor (EPF), který je součtem ze všech kusů brnění oblečených a stejného typu.
Za každý level enchantmentu máš jistý počet EPF podle následujícího vzorce, v závislosti také dle enchantu, pro čisté Protection je to tedy:
Level I -> 1
Level II -> 2
Level III -> 3
Level IV -> 5
Následně tato suma EPF se sečte a pokdu je větší, jak 25, tak se sníží na 25. Poté se vynásobí náhodným číslem mezi 0,5 a 1, zaokrouhlí nahoru a pokud je větší, jak 20, tak se sníží na 20.
Následný zásah ti pak dá o 4% méně škody za každý efektivní bod EPF, tedy reálně enchantem můžeš maximálně vyblokovat 80% škody. Nicméně je důležité, že toto procento se počítá z již prošlého zásahu pes normální pancíř.
Tedy pokud máš plný dia armor, tak máš prvotní redukci škod 80% plus když máš maximální EPF , tak ze zbývající škody je zablokováno 40-80%, tedy výsledná ochrana je 88-96%
Příklad:
Plné dia brnění s plným protection 4 ....
dává 5+5+5+5 = 20EPF...je to méně, než maximum, nic se neděje...efektivní EPF je tedy 10-20...proti všem zdrojům škody je tedy redukce těch 88-96%
Nicméně důležité je si uvědomit, že ty limity jsou pro každý typ ochrany zvlášť, takže pokud si obleču 3x PROT 4 a jednou projectile prot 4, tak proti všemu budu sice chráněn trochu méně, ale proti šípům docela DOST
Havním důvodem je to, že specializované ochrany mají mnohem větší EPF , projectile prot 4 mi nedá 5, ale 11 EPF
Tudíž takový armor proti šípům bude mít redukci:
80% ze základního pancíře
15 EPF z protection, 11 EPF z projectile protection...tedy 26EPF proti šípům, -> 25 EPF, -> 13-20 efektivní EPF, reálná ochrana proti šípu 90.4% až 96%
Je vidět, že specializovaný enchantment přidává nohem víc ochrany ped tím daným zdrojem škod, ale zase nepřidává ochranu před ostatními.
http://minecraft.gamepedia.com/Armor#EnchantmentsZde je o tom víc infa a podrobněji