Tak chce to umět anglicky, že....

Ale jako fakt, bez angličtiny si dneska nikde neškrtneš. Sice ve škole můžeš u půlky předmětů soudit "to mi k ničemu nebude", i když reálie je zcela opačná - vše se hodí a často velmi osudovým způsobem....tak u angličtiny je to extrém, tu fakt můžeš potřebovat denně, takže tu šprtej, dokud můžeš
Mno, k tý stránce...
První část je asi jasná, vybereš , že chceš spawner, že jakýho moba (a jakej typ, zda baby zombie, villager atp), pak tam je výbava
Nabízí to tam jen předem nadefinované, ale jako zbraň se pak editací toho vygenerovanýho příkazu dá dát do ruky těm mobům cokoliv....třeba klíč k chestce (ano, lze chestku zamknout, že lze otvírat jen určitým předmětem xD Ale to je už pokročilá editace těchto NBT parametrů), ale tím si asi nelam hlavu teď...
Důležité je, že každý předmět lze pojmenovat + mu přidat Lore - to je popisek pod názvem předmětu. Drop šance je asi jasná, na kolik procent to ten mob po smrti po sobě zanechá....10% je už docela dost. (Teoreticky nějaký 1% jsou vzácný dropy normálně, takže opět pro "lepší tematičnost" je dobré to ve vygenerovaném příkazu přepsat, pokud víš, kterou část přepsat, že...)
Druhá část jsou enchantmenty....Ta je asi jasná, týká se to výbavy přidané výše
Jen je tam možná trochu nepochopitelná věc - Unbreaking a Unbreakable.....Unbreaking je normální enchantment, Unbreakable znamená, že ta věc bude nezničitelná. To používej fakt opatrně, protože s takovým předmětem je každej tak trochu king xD To je pěkné třeba na nějakého Bosse na event, kterého vyvoláš pomocí SUMMON třeba jen jednou a ne pomocí spawneru.
Další část jsou Potion efekty - tedy lektvary. Důležité je si uvědomit, že takto vyvolaný efekt je pro daného moba trvalý. Můžeš tím dělat neviditelné moby, stejně jako silnější, s rezistencí, atd... Tam je asi dobré se informovat na Minecraft wiki o tom, co jednotlivé efekty dělají...
http://minecraft.gamepedia.com/EffectDalší část jsou vlastnosti moba a ta je docela důležitá.
První část je pozice, ta v případě spawneru udává, kde vůči commandbloku se spawner vytvoří. To asi nemusíš měnit. Další řádek je o tom, do jakýho směru se pohybuje a pak rotace, to samé, na to asi nesahat.
Další řádek je plný okýnek a docela důležitých.
První z nich - Health - zdraví. Pokud jsi ho nevyplnil, tak vskutku takové potvory zabiješ na ránu, protože mají jeden HP .....normální hráč má 20 (tj. deset srdíček) , takže tam se sluší vyplnit něco dle potřeby

Speed - rychlost - zase je dobré zvolit něco, pokud si dobře pamatuji, normální rychlost je 0,2 nebo 0,3. Můžeš experimentovat, ale věz, že rychlí mobové jsou docela těžcí na poražení xD
Attack damage - útok - Hráč rukou má myslím 2. Dávej s rozvahou, protože se k tomu přičítá ještě zbraň. Pokud dáš nějakých 7 a do ruky dia meč s sharpness 3, zabije hráče bez brnění na ránu. Zas je dobré experimentovat.
Follow range - to je, jak daleko bude hráče pronásledovat. Kvůli vytížení CPU nedávej moc velká čísla, běžné je 16-32
Knock Resistance - odolnost oproti odhození....myslím, že normal mobové mají nula, ale když tam přidáš něco, tak po ráně to daného tvora neodmrští, což může být v boji docela ztěžující prvek...
Zaškrtávací políčka:
Invulnerable : takový mob je zcela nesmrtelný krom pádu do voidu. Používej s rozvahou, velmi špatně se takových mobů zbavuje xD
No AI (Frozen) : pokud zaškrtneš toto, tak se mob nehýbe, nebojuje, nic....může to být použitelné pro NPCčka
Silent: Mno, takový mob asi nevydává zvuky, ale to jsem nikdy nepoužil
Persistant: Takový mob nezmizí, když hráč odejde pryč. Zase výhodné pro nějaká NPC, Bosse, strážce, atp
Can Pickup loot? : TO je, zda může sbírat předměty, typicky armor a věc do ruky, pokud nic v daném slotu už nemá....normální mobové sbírat věci můžou
Can break doors? : Jen, zda může rozbíjet dveře....tam taky záleží na nastavené obtížnosti, pokud se nepletu, tak jen na hard to zombie můžou....ale kdo tu sakra nehraje na hard, že?
Poslední část je nastavení spawneru.
Spawn count: kolik mobů se objeví naráz...typicky 1 pro normální spawnery, můžeš ale klidně dát i víc, třeba když dáš 3, tka pokaždé, když se objeví mob, tak se objeví 3x....
Spawn range : v jaké vzdálenosti se objevují.....normál je 4, ale když nastavíš 16, tak se budou objevovat na mnohem větší ploše xD Může mít výhody, i nevýhody, záleží na potřebě.
Max Mobs: Kolik může v dosah spawneru být max takto vytvořených mobů
Min a Max spawn delay: Tyto dvě hodnoty určujou, jak často se provede pokus naspawnovat potvoru...obě jsou v ticích, tedy 20 = 1 sekunda. Po vstoupení hráče do dosahu spawneru (ten se roztočí) to zabere nejmíň MIN hodnotu a nejvíc MAX hodnotu, kdy se naspawnuje první příšera. Pokud to dáš nízko, budou se spawnovat víc často, pokud vysoko, může objevení se dalšího rva mnohem déle...
Mno, s těmito znalostmi bys měl být schopen si s tím neomezeně hrát .Skrývá se za tím sice mnohem víc , ale do toho třeba časem nakoukneš. Ale bez angličtiny asi moc ne xD
Z vygenerovaného příkazu můžeš vidět, jak ty parametry a jednotlivé informace zpracovává a využívá hra. Jsou pak i editory, které dokážou tyto věci měnit přímo ve hře u čehokoliv, ale to je fakt pokročilá záležitost a troufám si říct, že 99% uživatelů tohoto fora s tím zcela neumí

Ale kdo umí, tomu leží svět MC u nohou, protože může měnit cokoliv.