Stránka 1 z 2

Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distance

Napsal: 23 čer 2011, 19:59
od Austin
Defaultne je na vsech serverech nastaveno view-distance na max, tj. 10. Vyhodou je samozrejme to, ze vidite na mape hodne daleko, nevyhodou vsak je vetsi zatez serveru a taktez klienta. Doporucujeme proto u vetsich serveru nastavit view distance trosku nizsi na hodnotu kolem 8, ulevite tim trochu serveru, zvysite vykon a hra je potom celkove plynulejsi, pricemz dohled neni nijak razantne nizsi. Smysl to samozrejme nema moc velky u malych serveru o 5-10 slotech.

U extra velkych serveru (100 hracu), muzete jit jeste na nizsi hodnoty treba kolem 5-6 (minimum je 3). Pocitite opravdu znatelne plynulejsi hru (samozrejme zase na ukor dohledu). Je vhodne s tim trosku zaexperimentovat a zjistit co Vam na serveru vyhovuje.

view-distance je v server.properties

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 08 led 2012, 12:33
od MiniMe
Abych to trochu osvětlil:

Chunk je oblast světa o velikosti 16 x 16 x 128 bloků (128 bloků je základní výška), základní chunk tedy obsahuje 32768 bloků.

Pojďme si propočítat, kolik chunků (bloků) server musí načítat pro jednotlivé hodnoty parametru view-distance na jednoho osamoceného hráče:

view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků)

Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:

view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)

Ten samý příklad pro 100 slotový server:

view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)

Vidíte jak je tento rozdíl markantní? Načítání chunků je pro server jedna z nejnáročnějších operací, proto prosím v zájmu nás i Vás, nenastavujte si nesmyslně vysoký view-distance.

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 19 dub 2012, 12:43
od TIGERHax
Chcel by som len dodat, ak zmenite zakladnu hodnotu 10 na nieco ine, tak sa vam nebudu spawnovat Moby(Prisery), a znejakeho dovodu som ja mam tuto hodnotu na 8 aj ked som ju nemenil

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 19 dub 2012, 14:15
od LavorekCZ
To slyším prvně... změněné to mám a moby se mně spawnují v pořádku.

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 19 dub 2012, 21:51
od TIGERHax
ye to na mcwiki, a je na to nieco, u mna boli bugnute spawny mobov

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 20 dub 2012, 08:33
od Sejsel
Spawnuje se to trochu méně..

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 22 dub 2012, 20:06
od TIGERHax
no, mne sa to skoro vobec nespawnovalo, a bolo to na 8

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 24 pro 2012, 10:15
od o0o7
Tak si zvyš spawnování mobů v souboru bukkit.yml

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 24 pro 2012, 14:14
od nejento
Odpovídáš na otázku z dubna.

Re: Velké servery (30 a více slotů) - nastavení view-distanc

Napsal: 09 led 2013, 17:00
od marty_
jenom technicky dotaz:
A to nacitani chunku si servery prubezne ukladaji do RAMky nebo napr. do tempu ?