Stránka 1 z 1

Otázkla ohledně Tekkit MC

Napsal: 07 čer 2015, 16:16
od mannyvee
Ahoj, mám otázku
Jaké jsou VÝHODY a NEVÝHODY Tekkit MineCraftu?
Mám zkušenosti jen s obyčejným MC, s Tekkitem jen trochu a chtěl bych si nato založit server, tak se chci zeptat, co bych měl očekávat? :) Popř. kde bych ty mody/Tekkit pluginy měl najít? Je to stejný nebo obdoba normál MC? :)

Re: Otázkla ohledně Tekkit MC

Napsal: 07 čer 2015, 16:54
od Arcas
Co bys měl u módovaného serveru očekávat? Chunk errory, bugy, přes které si hráči namnoží všechny itemy, spoustu tvrdé dřiny, nefunkční ochrany pro modované bloky. Mám pokračovat? :D

Re: Otázkla ohledně Tekkit MC

Napsal: 07 čer 2015, 17:05
od Hanakocz
No, tekkit je jen jeden z modpacků, takže ti popíšu spíš modovaný MC obecně.

1) Rozdíl mezi modama a pluginama je ten, že pluginy ZÁSADNĚ fungují jen server-side, zatímco mody z většiny potřebují být nainstalovány jak na serveru, tak v klientovi. Nicméně jsou některé jen client-side, stejně tak se dají najít jen server-side mody.
Toto je strašně zásadní. Nemůžeš se připojit na server, který obsahuje bloky/itemy, které nemáš v klientu nainstalované. Jak by ti je zobrazil? Jak bys s nima pracoval? Jak by odesílal klient data o něčem, k čemu ty data nemá? Stejně tak server s tím musí umět pracovat. Takže všechny mody, co přidávají nový obsah, musí být nainstalovány jak na serveru, tak v klientu. Jsou ale i mody typu Worldedit nebo dynmap, které v klientu nejsou potřeba, přidávají jen serverovou záležitost (jsou to mody, ale chovají se jako pluginy)

2) Z jedničky vyplývá to, že mody narozdíl od pluginů dokážou přidávat nové :
- bloky
- itemy
- enchanty
- moby
- biomy
- dimenze
- herní mechaniky
a co jsem nevyjmenoval, tak taky xD

3) To jsme si prošli teorii, teď trochu k praxi. Existují mody na skoro cokoliv. Existují modpacky se skoro libovolným zaměřením, dnes je i poměrně jednoduché mody si napsat, např. existuje i MCreator, kde jen nahraješ grafiku, zvolíš vlastnosti a máš mod na nový blok....(ale asi to nebude zcela pěkný kód oproti tomu, kdybys to napsal ručně, a asi to nebude nějaký komplikovaný stroj)
Vždy můžeš vzít mody, který se ti líbí, nandat je k sobě a je to. Typický zástupce podobného stylu jsou FTB modpacky, kde je fakt spousta věcí a taky jsou pekelně náročné na PC...a 2/3 věcí z toho nevyužiješ, protože se k nim buď nedostaneš, nebo jsou tam jiný mody, co dělaj to samý.
Lepší přístup je tedy si to trochu promyslet, najít nějakou nosnou myšlenku pro server a podle toho udělat modpack. Chci mít technický server? Chci mít surival? Chci mít magii? Nebo jen exotická zvířátka, nebo přímo pokemony? Protože pak dokážeš sestavit smysluplnej modpack, kde se nebudou věci navzájem vylučovat, nebo naopak překrývat. Klidně experimentuj, všechny hezký mody neobjevíš první den.

4) Mody můžeš dál modifikovat....třeba upravovat recepty na výrobu věcí....a tím škálovat obtížnost tak, aby mody byly dle tvé představy. Například zvolit si jeden mod jako hlavní (typicky nějaký s dobrým tech-tree , pro technické mody je v tom špička GregTech) a věcem z dalších modů modifikovat recepty tak, že potřebuješ alespoň nějakou technologickou úroveň pro jejich výrobu...atd....dá se to udělat přes vemi jednoduchý skriptovací mod, Minetweaker. S tím se dají dělat kouzla :)

5) Potřebuješ vyřešit to, jak se ti hráči připojí. Nejlepší a nejjednodušší řešení je použít Technic Launcher platformu, nicméně tam je třeba, aby lidi měli origo MC, jinak mají docela smůlu...Sice jde nainstalovat i ro nějaký warez minecraft launcher modpack, ale rozhodně ne automaticky. Nebo si můžeš napsat vlastní instalátor a launcher, ale jsou s tím akorát nemalé komplikace . Nejen z toho důvodu je dobré se rovnou zaměřit na online=true hráče, dalším důvodem je i to, že některý mody vyloženě špatně fungují s online=false. Napříkald Authme (alespoň v nových verzích) komplet blokuje fake-playery, kteří jsou potřeba pro činnosti některých modů (typicky, kde jsou nějací roboti nebo stroje vykonávající např. ničení bloků automaticky), Takže ti ty části modů nefungujou. Stejně tak jsem měl problém s UUIDčkama např u Forestry (ale tam to mohlo být jen konverzí z jmen na uuid při 1.7.2->1.7.10 updatu).....vesměs online=false na modovaném serveru = zbytečné problémy navíc. A plus, když budeš na technicu, tak tam prochází modpacky dost lidí i ze zahraničí a ti s authme logicky neumí. Takže....se odpojí a už nepřijdou znova....ztrácíš hráče, pokud máš authme...A spokojení hráči znamenají LIKE v launcheru u modpacku, + počet spuštění....a pokud tam máš dobrou statistiku, tak je to 1000x lepší a efektivnější, než server listy. Takže i prezentace na Techni webu tvého modpacku se vyplatí.

6)A teď co to obnáší pro tebe jako správce serveru
- potřebuješ vymyslet téma, složit modpack (případně si najít nějakej už hotovej, ale ten nemůžeš volně modifikovat pro svoje potřeby)
- potřebuješ si ten modpack pustit v singlu a aspoň rámcově se seznámit s věcma, co tam jsou. Třeba si to zahrát na survival aspoň na den dva. Jinak nikdy nejsi schopen složit něco smysluplnýho :)
- Až budeš spokojen s výběrem modů, tak prozkoumej i složku CONFIG. protože spousta modů se dá absolutně změnit jen pár nastaveníma...i to dokáže ovlivnit hru nevídaným způsobem, například nefungující infinite water dělá z vody další surovinu, což pro technické mody vyrábějící páru z vody přidává nevídanou challenge navíc...atp.
- Neboj se minetweakovat recepty tak, aby mody do sebe pasovaly jak herním vývojem, tak návazností technologickou...abys v jednom modu nebyl v "době kamenný", ale v druhým modu lítal do vesmíru...
- potřebuješ nahrát mody na server, k tomu buď využiješ FORGE (jen mody), nebo CAULDRON (mody i pluginy) typ serveru.
- Nauč se číst v logách z konzole. Spousta modů potřebuje jiný mody (typicky takový ty mody typu library, core), ale v logu ti to po crashnutí serveru vždy napíše :) stačí si to přečíst a opravit.

Doporučené mody, co neobsahují zrovna obsah :
Určitě vol verzi 1.7.10 !!!! Sice jsou i starší, ale akorát si zaděláváš na problémy (java kompatibilita s java 8, neaktualizované, lidi znaj bugy, který ti pak rychle přerostou přes hlavu atd)....vývoj většiny modů pro 1.8 zatím není aktuální, a nějakou dobu nebude (1.8 není vůbec pro mody pozitivně naprogramovaná)
- Minetweaker - úprava receptů, přejmenovávání itemů globálně na celém serveru
- NEI - Not Enough Items - mod na zobrazování receptů ve hře, bez toho si asi moc neporadíš...a ani hráči ne. Mody ti zvýší počet itemů a receptů třeba 10 000x oproti vanilla MC, to se fakt blbě všechny pamatujou...
serverside only : Např. WorldEdit, Morpheus, dynmapa, apod. (Worldedit sice je i jako plugn, ale pro modovaný server potřebuješ mod verzi, jinak se spustou věcí neumí nakládat)
klientside only: minimapky, různý optifine, hudy, atd.

Co se týče obsahových modů, tak tam záleží na zaměření...
Technické mody: GregTech, IndustrialCraft, GalactiCraft, RailCraft, BuildCraft, Thermal Expansion, a mnoho dalších
Magické mody: Thaumcraft, Witchery, spousta dalších
Určitě si najdeš svoje, podle udělané představy...

PS k "tekkitu": Problém tekkitu je v tom, že jeho vývoj zamrzl na starých verzích. Sice spousta lidí ho z nostalgie hraje, ale dnes je zcela jistě lepší si udělat aktuální modpack s aktuálníma verzema modů....ty mody se brutálně vyvíjej, je tam spousta novinek, atd....a mody, který stály zaprd, většinou skončily....ty, který sice končily, ale zaprd nestály, tak většinou jsou opensource a maká se na nich směle dál :)
Takže tak....klidně se ptej na doplňující otázky
PS PS : Ne, nepomůžu složit modpack, ten by sis měl složit sám. Sice ti můžu doporučit, které věci se v něm moc nehodí dohromady, či doporučit nějaký dooplňky, ale představu musíš mít vlastní xD

@Arcas: ve starých verzích běžné, v nových zas tolik ne. Residence (aspoň verze 2.6.6.6) zcela v pohodě umí chránit všechny mod bloky, atd....

Re: Otázkla ohledně Tekkit MC

Napsal: 07 čer 2015, 19:56
od mannyvee
S tím jsem počítal, že dokáží přidat spoustu nových a hlavně zajímavých věcí, proto bych si chtěl zkusit i jiný MineCraft než jen obyč. :D
(Dík zy vyčerpávající odpověď, využiju to a dám ti za ni K+ 8-) )

-- 08 čer 2015, 00:24 --

Mám ještě otázku, pokud již mám zakoupený server, tak ho reinstaluji a dá se znova vybrat přímo Tekkit server? Jsou tam nějaké Feed The Beast ... , FTB a FTE, ale nevím, jestli něco z nich je ten Tekkit server, pokud ano, nenapsal by jsi mi prosím co přesně mám vybrat? :)