Stránka 1 z 1

DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 13:40
od Austin
Již delší dobu je v Control panelu možnost spustit server v DEBUG režimu. Toto se hodí, pokud chceme zjistit, proč server nejede (např. jsme přidávali nějaké pluginy a po restartu server nenajel), případně proč server znenadání spadl.
Jedná se pouze o výpis z konzole serveru, kde si můžeme přečíst chybové hlášky, které server vypisuje a podle nich server opravit. (nejčastější chyba je, že chybí nějaký model, mapa, sprite nebo textura)

Server v DEBUG režimu spustíme v Nastavení serveru / Spouštěcí parametry a poté změnou hodnoty u parametru Debug na povoleno. Vše musíme uložit a restartovat server.
Chvíli je třeba počkat než se načtou první data (cca 10 sekund, maximálně však cca půl minuty)
Celý výpis konzole je taktéž v souboru screenlog.0 v kořenovém adresáři na FTP Vašeho serveru. Je tedy možno jej stáhnout a podívat se na něj detailněji.

Pokud se Vám tedy stane, že server po restartu nenajede, spusťte server v DEBUG režimu a vyhledejte chybu.
Pokud se Vám stane, že server během hraní padá, spusťte server opět v DEBUG režimu a běžte hrát. Jakmile server znovu spadne, urychleně se vraťte do Control panelu a vyhledejte důvod pádu serveru. Úplný výpis konzole za dobu běhu debug režimu lze získat ze souboru screenlog0.txt, který je umístěn na FTP v kořenovém adresáři u CS16, případně ve složce /orangebox v CSS. (prostě tam, kde se nachází spouštěcí soubor srcds_run, hlds_run atd..)

Re: DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 13:44
od MiniMe
Log na ftp se ukládá po celou dobu zapnutí serveru v DEBUG módu.
Je také vhodné si výpadky zaznamenávat (čas výpadku). V případě, že sami nedokážete z DEBUG logu vyčíst kde je problém, informace o času výpadku nám značně pomůže.

Re: DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 14:49
od Mysteria
Tohle už by většina lidí asi měla dávno znát a používat, nicméně i kdyby to jenom jednomu člověku pomohlo, tak to mělo svůj účel :)

Ale mám dotaz a to ohledně toho, že když kliknu na to debug, tak je tam třeba toto:

Kód: Vybrat vše

Výpadky:
    * 2010-06-03 04:29:12 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-03 00:06:17 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 19:09:20 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 19:08:17 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 19:07:19 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 19:06:18 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 19:05:18 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 19:04:17 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 18:40:10 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:39:12 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:38:17 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:37:18 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:36:10 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 18:33:09 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:32:10 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:31:10 - Pokus o tvrdý restart serveru.
    * 2010-06-02 18:30:09 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 11:37:14 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 10:14:17 - Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit.
    * 2010-06-02 06:29:17 - Pokus o tvrdý restart serveru.

Ale občas se mi stávalo, že i přesto že server spadl, že se to sem nezapsalo... takže jsem nevěděl přesný čas - jde mi o to, jestli se sem zapisují úplně všechny výpadky nebo jenom některé?

Re: DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 15:13
od MiniMe
V tomto případě jde o automatickou detekci výpadků, která se provádí co minutu. Pokud se server restartuje sám kvůli nějaké chybě a naběhne do další kontroly, výpadek se zde neobjeví. Jinak to funguje tak, že jakmile je detekován výpadek ve dvou pokusech po sobě jdoucích, systém se ho pokusí maximálně tuším 5x restartovat (opět v intervalu cca 1 minuty).

Re: DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 15:16
od Austin
tam by se mely logovat vsechny vypadky, ktere trvaly aspon minutu. Pokud server spadl a sam hned nabehl (cs i css se umi i samo restartovat v nekterych pripadech) tak se to neloguje. Duvod je ten, ze poslat query dotaz na vsechny servery, kterych mame pres 300, trva docela dlouho (zhruba tu minutu), tudiz to, jestli server jede nebo ne, se kontroluje prave zhruba 1x za minutu.
Navic se taky muze stat ze se tam objevi ze server je nedostupny presto ze dostupny je. To se taky muze stat pokud napriklad query dotaz selze, nebo si majitel serveru zabanuje ip z ktereho se to checkuje.

Pokus o tvrdý restart serveru. znamena ze system se snazi server restartovat. Po 5 pokusech to vzda a server pausne aby se zybtecne nerestartoval sam od sebe.
Proces je spuštěn, ale na server se nelze připojit znamena, ze server je spusten, na pocitaci bezi, ale nelze z nej ziskat query dotaz (pravdepodobne tedy zatuhl)

Re: DEBUG režim

Napsal: 03 čer 2010, 15:48
od Mysteria
Super díky za vysvětlení... :)

Re: DEBUG režim

Napsal: 17 dub 2014, 16:29
od Iwitrag
Zdravím,

pomůže mi nějak debug režim?

Už celý měsíc se potýkám s problémem, kdy server spadne a v konzoli se objeví:
java.lang.RuntimeException: Error generating crash report

A absolutně nemám páru, jak to vyřešit. Ptal jsem se i na Spigot fórech, ale nikdo nic.

Re: DEBUG režim

Napsal: 17 dub 2014, 18:25
od Qefik
Minecraft servery nepotřebují zapínat pokročilé logování, podívej se do logů. Debug je především pro kdy od Valve.

Re: DEBUG režim

Napsal: 17 dub 2014, 18:45
od Iwitrag
V lozích je jen to co jsem napsal - chyba při generování crash reportu.
Nejhorší na tom je to, že jsem psal na podporu FH a tam taky neví. Pak jsem psal na Spigot a tam taky neví.. a na CraftBukkitu mě vyhodili že Spigot je u nich něco jako sprosté slovo :D