Budeme potřebovat 2 servery:
1. Klasický server (při instalaci na FH použijeme public verzi) - pojmenujeme Master (název serveru, ať umíme rozlišit, který server je který)
2. Server pro jeskyně (při instalaci na FH použijeme public verzi) - pojmenujeme Caves (název serveru, ať umíme rozlišit, který server je který).
POZOR! Pokud používáte mody, musíte mít na obou serverech nainstalovány stejné mody.
U obou serverů nejdříve nastavíme /Cluster_1/cluster_token.txt!
http://forum.fakaheda.eu/viewtopic.php?f=101&t=24326 Pokud soubor neexistuje, vytvoříme ho.
1. Přegenerujeme mapu na serveru Caves
a) Vytvoříme soubor na serveru Caves s názvem leveldataoverride.lua, umístíme ho zde /Cluster_1/Master a vložíme do něj:
Kód: Vybrat vše
return {
background_node_range={ 0, 1 },
desc="Delve into the caves... together!",
hideminimap=false,
id="DST_CAVE",
location="cave",
max_playlist_position=999,
min_playlist_position=0,
name="The Caves",
numrandom_set_pieces=0,
override_level_string=false,
overrides={
banana="default",
bats="default",
berrybush="default",
boons="default",
branching="default",
bunnymen="default",
cave_ponds="default",
cave_spiders="default",
cavelight="default",
chess="default",
disease_delay="default",
earthquakes="default",
fern="default",
fissure="default",
flint="default",
flower_cave="default",
grass="default",
layout_mode="RestrictNodesByKey",
lichen="default",
liefs="default",
loop="default",
marshbush="default",
monkey="default",
mushroom="default",
mushtree="default",
petrification="default",
prefabswaps_start="default",
reeds="default",
regrowth="default",
roads="never",
rock="default",
rocky="default",
sapling="default",
season_start="default",
slurper="default",
slurtles="default",
start_location="caves",
task_set="cave_default",
tentacles="default",
touchstone="default",
trees="default",
weather="default",
world_size="default",
wormattacks="default",
wormhole_prefab="tentacle_pillar",
wormlights="default",
worms="default"
},
required_prefabs={ "multiplayer_portal" },
substitutes={ },
version=3
}
b) Do konzole zadáme příkaz c_regenerateworld(), který přegeneruje mapu.
2. U obou serverů nastavíme cluster.ini (/Cluster_1/cluster.ini , pokud zde není, vytvoříme ho)
Zde je důležité, že u obou serverů musí být v souboru cluster.ini sekce [SHARD] stejná!
Nastavujeme tyto parametry:
shard_enabled = true
-> chceme povolit shard
bind_ip = 0.0.0.0
->Pokud jsou oba servery na stejném stroji, nastavíme 127.0.0.1. Verze 0.0.0.0 funguje vždy (nemusí být na stejném stroji, ale mohou).
master_ip = 127.0.0.1 nebo IP adresa Master serveru
-> IP adresa, na které je umístěn Master server. Pokud jsou oba servery na stejném stroji, můžete použít 127.0.0.1
master_port = 30xxx
-> Zde je nutné nastavit port, který bude nastaven v souboru /Cluster_1/Master/server.ini na Master serveru. Jak port nastavit bude popsáno níže v sekci server.ini.
cluster_key = xxxxxx
-> heslo, které bude sloužit k tomu, aby se na Váš server nepřipojil někdo jiný
Toto je důležitá a stejná část pro oba servery:
Kód: Vybrat vše
[SHARD]
shard_enabled = true
bind_ip = 0.0.0.0
master_ip = 127.0.0.1
master_port = 30400
cluster_key = test123
Master server bude mít např. takový cluster.ini:
Spoiler: zobrazit
Caves server bude mít např. takový cluster.ini:
Spoiler: zobrazit
3. U obou serverů nastavíme server.ini (/Cluster_1/Master/server.ini , pokud zde není, vytvoříme ho)
Nastavujeme tyto parametry:
[network]
server_port = nějaký volný port serveru. U tohoto typu serverů na FH začínají volné porty na 30xxx. Je-li tedy Váš port např. 27400, použijte první volný port a ten je 30400. (poslední 3 číslice jsou identické)
[steam]
authentication_port = 28xxx - Tento port najdete u daného serveru v Control panelu/ základní nastavení / spouštěcí parametry v ukázce dole na stránce. Obecně u nás platí, jestli máte port 27400, tak tento port bude mít hodnotu 28400.
master_server_port = 29xxx - Najdete ho na stejném místě jako authentication_port a u něj zase platí, že u nás začíná 29xxx. Bude tedy mít hodnotu 29400, když máte port serveru 27400
[shard]
is_master = true/false - true nastavím v případě, že se jedná o Master server a false, když se jedná o Caves server
name = Master/Caves - Jde pouze o pojmenování, nemá na funkci vliv.
id = 1 až xxxxxx - slouží k označení světa. Nemá vliv na nic, pokud používáte pouze propojení mezi 2 servery.
Master server bude mít např. takový server.ini:
Spoiler: zobrazit
Caves server bude mít např. takový server.ini:
Spoiler: zobrazit
4. Restartujeme oba servery
// EDIT 27.5.2017 : Při vytváření druhého serveru se zaškrtne public verze, jelikož Beta verze Caves již není dostupná a Caves jsou součástí instalace.