Minecraft server od základu - Jak na něj

Message
Autor
zabijak
Příspěvky: 296
Věk: 26
Registrován: 27 dub 2015, 21:08
Reputation: 2

Minecraft server od základu - Jak na něj

#1 Příspěvekod zabijak » 01 črc 2015, 15:58

Minecraft server od základu

Ahoj lidi,
Rozhodl jsem se že pro vás začátečníky vytvořím návod jak začít s minecraft server. Vše pěkně hezky a přehledně od začátku. Tak začneme!


CraftBukkit/Spigot
Jako první se budete mu set rozhodnout mezi CraftBukkitem a nebo Spigotem. CraftBukkit je takový ten originální a kdysi hodně využívaní ale v dnešní době je mnohem lepší Spigot, ale volba je samozřejmě na vás!

Jakou verzi
Zde se obecně řiďte radou že čím novější tak tím lepší. Volte novější verze ale musí být podporovány pluginy.

Po instalaci
Po nainstalování serveru se vám ve správci souborů nebo v FTP objeví několik složek a souborů konkrétně ty to.

    logs
    plugins
    world
    world_nether
    world_the_end
    banned-ips.json
    banned-players.json
    bukkit.yml
    commands.yml
    eula.txt
    help.yml
    minecraft_server.jar
    ops.json
    permissions.yml
    server.properties
    spigot.yml (pouze u Spigot serveru)
    usercache.json
    whitelist.json

Nyní si je podrobněji popíšeme.

Logs
Složka do které se nám ukládají logy (výpisy) z konzole. Zde můžete vidět co psaly hráči do chatu a jaké vykonaly příkazy popřípadě co se kde nelíbí pluginům a podobně.....

Plugins
Do složky plugins nahráváme pluginy a také se zde vytvářejí jednotlivé složky pluginů a můžete zde upravovat nastavení jednotlivých pluginů.

World, World_nether, World_the_end
Asi jasné zde jsou uloženy mapy a jejich data.

Banned-ips.json
Zde jsou uloženy zabanované IP adresy.

Banned-players.json
Zde jsou uloženy UUID zabanovaných hráčů.

Bukkit.yml (Shadowhacker)
Zde je config ve kterém jde nastavit spoustu super věcí. (Je popsáno v Configu)

Kód: Vybrat vše

# This is the main configuration file for Bukkit.
# As you can see, there's actually not that much to configure without any plugins.
# For a reference for any variable inside this file, check out the bukkit wiki at
# http://wiki.bukkit.org/Bukkit.yml
settings:
allow-end: true -- Logicky to povoluje, zda povolit či zakázat END --
warn-on-overload: true -- Klasický upozornění. Vypadá nějak takto "[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?" --
permissions-file: permissions.yml -- Jméno souboru s Permissemi --
update-folder: update -- Název složky, do které se budou nahrávat updaty pluginů --
ping-packet-limit: 100 -- Aktuálně je to vypnuté, ale dělá to, že to omezuje počet packetů, poslaných mezi Server <=> Klient --
use-exact-login-location: false -- Tato "funkce" pomáhá při přihlašování hráčů, pokud se náhodou dostane do blocku.. Normálně je to vypnuté --
plugin-profiling: false -- Povoluje příkaz /timings .. Používání pro změření času, které zabírají pluginy na různé věci --
connection-throttle: 4000 -- Výborná věc proti antibotům, pokud přijdou ze stejné IP - tohle totiž zvládne, že v milisecundách je nastaveno, kdy se osoba zas smí připojit ( 4000 = 4 vteřiny) --
query-plugins: true -- Má - li Bukkit zobrazit seznam pluginů i při příkazů z dálky (z query) --
deprecated-verbose: default -- Další zajímavá věc - Zda má Bukkit ukazovat upozornění, když nějaký plugin zaregistruje nějaký event (něco, co se stane např.) --
shutdown-message: Server closed -- Další dobrá věc, nepotřebujete na to 5 pluginů. Hodně věcí zvládně Bukkit sám - Jako zde. Pokud se server vypne, co se má napsat --
spawn-limits: -- Logicky, tohle určuje LIMIT, kolik zvířat/monster se smí spawnout na každém chunku (16x256x16) --
monsters: 70
animals: 15
water-animals: 5
ambient: 15
chunk-gc: -- CB (CraftBukkit) bude kontrolovat chunky, které se nechtějí unloadnout --
period-in-ticks: 600 -- 0 = Vypnuté - Čas, kdy se má funkce chunk-gc pokoušet unloadnout chunky, které by měli být unloadnuté --
load-threshold: 0 -- Pokud je 0, je to vypnuté - Počet chunků, který je potřeba, aby se Chunk-GC spustil --
ticks-per: -- Nastavení, které umožňuje nastavit spawnování zvířat, během časové hodnoty a určitého počtu --
animal-spawns: 400
monster-spawns: 1
autosave: 0 -- Tohle nastavení je něco jako auto-ukládání. Jaké časové prodlevy, mezi /save-all má Bukkit dělat. (Užitečné) --
auto-updater: -- Kontrola updatů --
enabled: true -- Zda je funkce zapnutá --
on-broken: -- Co má CB dělat, pokud zjistí bug nebo něco podobného --
- warn-console
- warn-ops
on-update: -- Co má CB dělat, pokud zjistí, že je CB zastaralý --
- warn-console
- warn-ops
preferred-channel: rb -- Preferovaný zdroj updatů. Lze nastavit "rb", "dev" nebo "beta" (logicky, nabízí to bety, dev nebo jen doporučené buildy --
host: dl.bukkit.org -- Lokace, kde CB kontroluje updaty. Pokud tomu nerozumíte, na tohle nesahejte --
suggest-channels: true -- Zda má CB navrhovat channely --
database: -- Logicky, databáze, na kterou se CB může připojit --
username: bukkit
isolation: SERIALIZABLE
driver: org.sqlite.JDBC
password: walrus
url: jdbc:sqlite:{DIR}{NAME}.db


Command.yml
Zde si můžete nastavit různé vlastní příkazy nebo zde můžete nastavit alias pro nějaký příkaz.

Eula.txt
To to je soubor ve kterém je potvrzení že souhlasíte z Eulou. Musíte mít nastaveno true jinak vám nebude fungovat server.

Eula stručně (Ex_ur0n)
Mají nějaké servery výjimku z EULA?
Ne. Platí pro všechny servery a hráče stejně.

Mají provozovatelé serverů nějaký čas na změnu svých serverů?
Ano. Všechny servery musí splňovat EULA do 1. srpna 2014.

Můžu vybírat poplatek za vstup na můj server?
Ano. Je na vás, jak se hráči dostanou na server. Jednorázové vstupní poplatky nebo předplatné jsou povolené.

Jak často můžu vybírat poplatek za vstup na můj server?
Můžete vybírat peníze jak často chcete. Můžete dokonce vybírat poplatky za časově omezený vstup, pokud si myslíte, že je to nejlepší způsob jak zpeněžit váš server.

Co se počítá jako server? Jsou proxy jeden velký server, nebo více menších?
Server je něco, co uživatel spojuje se svým klientem. Uživatel je na jiném serveru, když se odpojí z toho na který je napojen a manuálně se připojí k jinému (v multiplayerovém okně). Virtuální servery a proxy v tom nedělají rozdíl, pro klienta je to stejný server.

Můžu vybírat poplatek za přístup na specifickou část mého serveru, jako například na minihru nebo svět?
Ne, nemůžete vybírat poplatek za žádnou část serveru, kromě počátečního přístupu. Jakmile jsou hráči na serveru, musí mít stejné herní podmínky. Můžete udělat jiný server, který bude obsahovat "prémiové" části a vybírat za přístup na něj poplatky, ale výhody z něj se nesmí přenášet na jiné servery.

Můžu vybírat poplatek za moje minihry nebo mody?
Ano, pokud mají všichni hráči přístup k jejich prvkům.

Můžu nabízet omezenou zkušební dobu pro všechny hráče?
Ano. Pokud mají zkušební i platící hráčů přístup ke stejným herním prvkům během zkušebního období, tak je to v pořádku.

Můžu dát platícím hráčům přednostní přístup na můj server?
Ano, ale nesmíte omezit herní prvky konkrétním hráčům.

Platí EULA pro přístup k uživatelsky vytvořeným modům?
Ano. Nezáleží na tom, kdo mod vytvořil nebo jak byl implantován na váš server. Všechny mody vyžadují, aby byl spuštěný Minecraft a vy nesmíte vybírat poplatky za herní prvky Minecraftu, které ovlivňují hratelnost.

Co myslíte pojmy "tvrdá měna" a "měkká měna"?
Tvrdá měna jsou reálné peníze nebo cokoliv, co může být převedeno do reálných peněz, včetně Bitcoinu. Měkká měna je dostupná pouze ve hře a nemá žádnou reálnou hodnotu. Omezení v EULA se vztahují pouze na tvrdou měnu. S měkkou měnou si můžete odemknout cokoliv.

Můžu prodávat balíčky za reálné peníze, když poskytnu vyváženou alternativu pro neplatící hráče?
Jestli balíčku obsahují něco co ovlivní hratelnost, tak nejsou povoleny. Vyváženost hry není pro EULA relevantní. Pokud jsou věci v balíčky čistě kosmetické, tak je můžete prodávat za reálné peníze.

Můj server obsahuje měnu, kterou si můžete vydělat ve hře, ale kterou si můžete zároveň koupit za reálné peníze. Je to v pořádku?
Herní měny, které můžete získat výhradně ve hře jsou v pořádku, ale nemůžete prodávat herní menu za reálné peníze. Hybridní/duální měny nejsou povoleny.

Můžu prodávat urychlovače, které poskytnou rychlejší získávání zlata, XP, nebo dalších herních zdrojů, za reálné peníze?
Ne, urychlovače, generátory věcí a další věci, které ovlivňují hratelnost nejsou povolené.

Jak si mám vydělat peníze z kosmetických věcí?
Můžete prodávat kosmetické věci za reálné peníze nebo nechat hráče financovat účet, specifický vašemu serveru. Je na provozovateli, jak se to rozhodne vyřešit. Pamatujte, že kápě (capes) jsou výjimkou tomuto pravidlu. Nemáte povoleno je rozdávat nebo prodávat.

Můžu na svém serveru prodávat hodnosti?
Ano. Hodnosti jsou povoleny, pokud jsou získané výhody kosmetické. Barevná jména, prefixy, speciální čepice, atd. jsou v pořádku.

Můžou hráči koupit něco, co ovlivní celý server, jako třeba dočasné zvýšení XP?
Ano, ale každý kdo má přístup na server musí mít možnost toho využít, nehledě na to, jestli to zakoupil on, nebo ne.

Můžu všechny hráče odměnit herním prvkem, pokud jsem dosáhl nějaké určené výše příspěvků za určitý čas?
Ano, pokud všichni hráči obdrží odměnu, nezávisle na tom, jestli přispěli, nebo ne, tak je to v pořádku.

Můžu vybírat příspěvky za přístup k serverovým příkazům?
Ano, pokud jsou jejich účinky čistě kosmetické. Příkazy, které ovlivní hratelnost, jako například létání, nemůžou být prodávány za reálné peníze.

Pokud budou mít všichni hráči přístup k hernímu prvku, jako například pozemku, můžu prodávat více pozemků za reálné peníze?
Ne, to by byla změna, ovlivňující hratelnost, takže to není povolené. Všichni hráči s přístupem na váš server musí mít stejné herní podmínky. To samé platí pro věci, jako třeba lektvary.

Jak by se měl server vypořádat s hráči, kteří už utratili reálné peníze za prvky, které ovlivňují hratelnost?
Hráči si můžou nechat výhody za které zaplatili, pokud stejné výhody budou poskytnuty i ostatním hráčům na serveru (přímo nebo vykoupitelné za herní měnu). Je na provozovateli serveru, jak vykompenzuje hráčům jejich předchozí transakce.


Help.yml
Zde je co se vám bude či nebude zobrazovat po zadání příkazu /help. Danou věc povolíte tím že odstraníte #, nebo naopak přidáte #.

Minecraft_server.jar
To to je server není zde co upravovat a není dobré si ho smazat ;)

Ops.json
V tomto souboru jsou vypsáni všechny UUID co mají OP

Permissions.yml
Soubor kde můžete nastavit permise (oprávnění). Doporučuji však použít plugin například PermissionsEx

Server.properties
Detailní popis (nejento)
Pojďme si popsat, co jaký řádek znamená.

spawn-protection

Kód: Vybrat vše

spawn-protection=5


spawn-protection určuje vzdálenost nemožnosti normálním hráčům ničit kostky
spawn-protection se nachází pouze na spawnu, tedy tam, kde se poprvé spawnete
spawn-protection se nastavuje číslem, které určuje počet chunků od spawnu
Pouze OP má možnost stavět na území spawn-protectionu

query.port

Kód: Vybrat vše

query.port=28345


query.port je funkční jenom tehdy, když je řádek enable-query nastaven na true
Určuje port nastavení query serveru
query.port je stejný jako server-port.
query.port se nastavuje 5 čísly, které odpovídají vašemu portu serveru

Příklad:
IP serveru je 93.91.240.163:27952
Port je 27952
Query port bude 2/952

IP serveru je 93.91.250.108:37116
Port je 37116
Query port bude 37116

server-name

Kód: Vybrat vše

server-name=Muj uberhaxor server


server-name určuje jméno serveru
Jméno serveru bude zobrazeno zobrazeno při výpisu Query, tudíž na jakýchkoli Minecraft server listech nebo bannerech, které získávají
informace z query (tudíž i na http://www.minecraft-hosting.cz/)
server-name se nastavuje jakýmkoli textem, který může obsahovat i mezery i čísla

generator-settings

Kód: Vybrat vše

generator-settings=2;7,3x1,52x24;2


generator-settings určuje nastavení FLAT mapy.
Základní presety můžete najít na MinecraftWiki: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Superflat#Presets
generator-settings se zadává preset kódem, který si můžete i vy sami nastavit
generator-settings bude fungovat pouze tehdy, když je level-type nastaven na FLAT

force-gamemode

Kód: Vybrat vše

force-gamemode=false


force-gamemode podle nastavení po každém přihlášení přepne hráče do gamemodu podle nastavení v řádku gamemode
force-gamemode se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude nastavovat, nebude nastavovat)

allow-nether

Kód: Vybrat vše

allow-nether=true


Povolí nebo zakáže možnost projít portálem do Netheru
allow-nether se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude moci projít / nebude moci projít)
V dřívějších verzích se možnsot allow-nether nazývala hellworld. Pokud tuto možnost stále máte ve svém server.properties, můžete ji bez strachu odstranit.

gamemode

Kód: Vybrat vše

gamemode=0


gamemode určuje v jakém herním modu se po prvním přihlášení hráč nastaví
gamemode se zadává pomocí čísla 0-2
0 - Survival
1 - Creative
2 - Adventure
gamemode lze nastavit i po každém přihlášení na server a to nastavením řádku force-gamemode na true

enable-query

Kód: Vybrat vše

enable-query=true


Query umožnuje různým skriptům zjistit aktuální stav serveru (online, počet hráčů, jméno mapy, maximální počet slotů)
Query port je nastaven pomocí řádku query.port
enable-query se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy může být zjistitelný / nemůže být zjistitelný)
Pokud je na FakaHedě vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false) Control Panel bude zjišťovat stav serveru pomocí pluginu FakaHedaMinequery
Pokud chybí na serveru FakaHedaMinequery a je vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false), server bude několikrát restartován aby se pokusil navázat spojení. Pokud se tam nepovede, server bude automaticky vypínán

difficulty

Kód: Vybrat vše

difficulty=3


difficulty určuje obtížnost hry na serveru
difficulty se zadává pomocí čísla 0-3
0 - Peaceful
1 - Easy
2 - Normal
3 - Hard
Možnost Hardcoru se nastavuje v řádku hardcore
Je možné mít nastavený server na peaceful a přitom mít zapnutý hardcore mod

spawn-monsters

Kód: Vybrat vše

spawn-monsters=true


spawn-monsters určuje, zda budou na serveru spawnovaná monstra jako Zombie nebo Skeleton a další
spawn-monsters se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy bude spawnovat monstra / nebude spawnovat monstra)
Kvantitu monster můžete nastavit v bukkit.yml
V čistém Minecraft server nejde nastavit kvantita spawnování monster

op-permission-level

Kód: Vybrat vše

op-permission-level=4


op-permission-level určuje, jaké pravomoce OP má
op-permission-level se zadává pomocí čísla 1-4
1 - OP mohou stavět ve spawn-protection
2 - OP mohou použít příkazy /clear (vyčístí inventář) /difficulty (možnost změnit obtížnost serveru), /effect (možnost příkazem zapnout efekt lektvarů), /gamemode (změna gamemodu), /gamerule (nastavení funkcí hry, jako například ničení bloků explozí nebo dropování itemů), /give (přidání věcí do inventáře), /tp (teleportace hráče k hráči) a mohou také editovat Commandbloky. Včetně možnosti 1
3 - OP mohou použít příkazy /ban (vykázání ze serveru), /deop (odebrání OP pravomocí), /kick (vyhození ze serveru), /op (přídání pravomocí OP hráči). Včetně možnosti 1 a 2
4 - OP mohou použít příkaz /stop (vypnutí serveru). Včetně možnosti 1, 2 a 3
Nastavení op-permissions-level se nevztahuje k nastavení permissionů
Příkaz /stop na FakaHedě pouze způsobí restart serveru, protože nebyl manuálně vypnut v ControlPanelu.

pvp

Kód: Vybrat vše

pvp=true


pvp povolí nebo zakáže možnost zabíjení hráčů na serveru
pvp se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
pvp je nejhlavnější a nelze přebít nějakým pluginem
Pokud chcete zakázat pvp všude kromě určité oblasti, nastavte zde pvp na true a vypněte ho pomocí pluginu, pomocí kterého spravujete danou oblast

snooper-enabled

Kód: Vybrat vše

snooper-enabled=true


snooper-enabled způsobí anonymní odesílání informací o serveru společnoti Mojang
snooper-enabled se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit anonymní odesílání informací / zakázat anonymní odesílání informací)
Informace ze snooper-enabled jsou využívány ke statistikám a k vylepšování herního zážitku

level-type

Kód: Vybrat vše

level-type=DEFAULT


level-type určuje typ generace mapy
level-type se zadává pomocí textu
DEFAULT - Generace normální mapy
FLAT - Generace superflat mapy
LARGEBIOMES - Generace normální mapy s extra velkými biomy
Preset FLAT mapy se nastavuje v řádku generator-settings
Generátor DEFAULT a LARGEBIOMES map lze nastavit v bukkit.yml s generátorovým pluginem
V čistém Minecraft serveru nelze nijak docílit jiné generace mapy

hardcore

Kód: Vybrat vše

hardcore=false


hardcore umožní na serveru hardcore mod, kdy hráč, co zemře je následně zabanován
hardcore se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
hardcore zapíná použe možnost "po smrti ban" obtížnost serveru se však řídí podle nastavení v řádku difficulty
Je možnost mít server s hardcore modem avšak s Peaceful obtížností

enable-command-block

Kód: Vybrat vše

enable-command-block=true


enable-command-block povolí nebo zakáže možnost provádění příkazů z Commandblocků
enable-command-block se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit výstup příkazů / zakázat výstup příkazů)
enable-command-block také zakazuje pokládání Commandblocků. Již položené commandblocky pouze nebudou fungovat
Možnost nastavení nebo úpravy příkazu do Commandblocku získáte pouze, pokud je nastaven enable-command-block na true, pokud máte Creative (pouze nastavený na sobě, ne v server.properties) a pokud máte OP s op-permission-level nastavený minimálně na 2 v server.properties

max-players

Kód: Vybrat vše

max-players=40


max-players udává, kolik hráčů se může maximálně připojit na serveru
max-players se zadává pomocí čísla 0-2147483647
Na FakaHedě musí být nastavený počet slotů také zaplacen. Pokud query detekuje server s více nastavenými sloty, než je zaplaceno, server se okamžitě vypne.
Na FakaHedě, můžete mít nastaveno méně slotů, než máte doopravdy zaplaceno. Server se v tomto případně nevypne.
Na FakaHedě můžete nastavit libovolný počet slotů po zaplacení 100 slotového serveru. Pokud se ovšem najde server s např. 1000 sloty bude kontaktován a může mu toto číslo také být upraveno

server-port

Kód: Vybrat vše

server-port=27345


server-port je port, na který se váš server pokusí připojit.
server-port se zadává pětimístným číslem
Na FakaHedě má každý zákazník přidělený vlastní server-port. Ten musí být nastaven ve svém základním znění právě v tomto řádku

Příklad:
IP serveru je: 93.91.250.119:27825
server-port bude tedy nastaven na 27825

IP serveru je: 93.91.250.123:37823
server-port bude tedy nastaven na 37823

debug

Kód: Vybrat vše

debug=false


debug spouští při nastavení na true server v debug modu
debug se zadává pomocí true / false (povolit debug mod / zakázat debug mod)
Tento debug mod spouští server v módu, kdy začne do souboru server.log a do konzole serveru vypisovat všechny aktivity v podrobném stavu.
Díky debug modu mohou vývojáři snadno zjistit chyby a stav serveru
Doporučuje se nechat debug mod nastavený na false, protože ho normální administrátor nikdy nevyužije

resource-pack

Kód: Vybrat vše

resource-pack=http\://mujweb.eu/mojeslozka/MujResourcePack.zip


resource-pack umožňuje nastavit Resource pack serveru
resource-pack se zadává textem a to přímo odkazem na lokaci Resource Packu
Možnost stažení Resource Packu se projeví po přihlášení hráče na server. Bude mu ukázáno dialogové okno, zda chce stáhnou serverový Resource Pack. Po každém dalším přihlášení mu bude zapnut.
Pokud má hráč nastavené, že nechce žádné serverové Resource Packy v nastavení Multiplayeru, nebude nikdy serverem dotázán. Naopak, pokud nemá toto nastavený vypnuto, bude po přihlášení na server dotázán
Odkaz na Resource Pack musí být adresa přímo k souboru. (Toto lze otestovat zkopírováním adresy do adresního řádku prohlížeče. Pokud se zobrazí dialogové okno, kam soubor uložit, adresa funguje)
Resource Pack musí pro možnost stažení na serveru být samotným Resource Packem. (musí odpovídat stavu, v jakém se vkládá i klasický Resource Pack do Minecraftu)
Adresa k Resource Packu musí obsahovat předponu http:// a kvůli dvojtečce, musí pro správné pochopení systémem být před dvouječkou obrácené lomeno (\)
Pro správnou funkčnost Resource Packů doporučujeme rozlišení 16x16

Příklad:
Adresa k Resource Packu: http://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip
Adresa v server.properties: http\://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip

resource-pack-hash

Kód: Vybrat vše

resource-pack-hash=3edf81e5dfba1e9b62c843187494b686617bc965


resource-pack-hash je kontrolní SHA1 součet, který bude ověřovat celistvost a správné stažení nastaveného Resource Packu
Tato možnost je volitelná avšak doporučená k nastavení
Zlepšuje efektivnost a spolehlivost cachování resource packů
resource-pack-hash se zadává jako řada malých znaků a čísel, které získáte z nástrojů pro vytvoření kontrolních součtů

server-ip

Kód: Vybrat vše

server-ip=93.91.123.456


server-ip je IP serveru, na kterém je daný server nainstalován
server-ip se zadává pomocí čísel a teček
Na FakaHedě musí server-ip odpovídat IP serveru, na kterém Váš server běží.
Tento řádek můžete nechat nevyplněný
server-ip se vyplňuje POUZE a jenom IP. Bez portu

Příklad:
Celá IP serveru je: 93.91.250.138:27975
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.138

Celá IP serveru je: 93.91.250.123:37486
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.123

spawn-npcs

Kód: Vybrat vše

spawn-npcs=true


spawn-npcs určuje, zda budou ve vesnicích spawnováni vesničané
spawn-npcs se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

allow-flight

Kód: Vybrat vše

allow-flight=false


allow-flight povolí nebo se pokusí zakázat nepovolené létání na serveru
allow-flight se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
allow-flight neposkytuje komplexní ochranu před nepovoleným létáním, tudíž doporučujeme použít také ochranný plugin jako například NoCheatPlus
allow-flight nezakazuje létání, při zapnutém creativu

level-name

Kód: Vybrat vše

level-name=Mojemapa

level-name určuje jméno mapy
level-name se zadává pomocí textu ve kterém se nesmí vyskytovat mezera

view-distance

Kód: Vybrat vše

view-distance=7


view-distance určuje vzdálenost okruhu načtení chunků
view-distance se zadává pomocí čísla 3-15
view-distance může velice snadno přetížit server v případě více lidí, protože musí načítat velké množství bloků najednou
Pro menší servery může být view-distance nastavená na větší vzdálenost (okolo 8-10), střední servery na střední vzdálenosti (okolo 6-7) a velké servery s mnoho lidmi (okolo 4-6)

Příklad:
MiniMe píše:
view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků
)

Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:
view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)

Ten samý příklad pro 100 slotový server:
view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)


spawn-animals

Kód: Vybrat vše

spawn-animals=true


spawn-animals povolí nebo zakáže spawnování zvířat volně po mapě
spawn-animals se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

white-list

Kód: Vybrat vše

white-list=false


white-list zakáže přístup hráčům, kteří nejsou vypsáni v souboru whitelist.txt
white-list se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit whitelist a zakázat tím přístup nenapsaným hráčům / zakázat whitelist a povolit vstup všem)

generate-structures

Kód: Vybrat vše

generate-structures=true


generate-structures bude na nově generovaných chuncích generovat také jeskyně, opuštěné doly a další
generate-structures se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
generate-structures odpovídá možnosti z klasického Minecraftu při vytváření nové mapy

online-mode

Kód: Vybrat vše

online-mode=true


Při zapnutém nastavení online-mode bude server kontrolovat přihlašující se jména na Minecraft.net, zdali jsou Premium uživateli, tedy pokud mají zakoupený Minecraft
online-mode se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit kontrolu přes Minecraft.net / zakázat kontrolu přes Minecraft.net)
Hráči s hacknutým přihlášením se budou při vypnutém online-modu moci připojit na server.
Servery s vypnutým online-mode se nazývají cracknuté servery
Pokud je server Minecraft.net nedostupný, hráči se zakoupeným Minecraftem se nebudou moci na server přihlásit, neboť server nemůže zjistit pravost účtu
Na veřejných poradnách jsou servery s vypnutým nastavením online-mode bez podpory

max-build-height

Kód: Vybrat vše

max-build-height=256


max-build-height je výškový limit možnosti stavby
max-build-height se zadává pomocí čísla
Generovaný svět i přes vyšší nastavenou výšku bude stále generován do základní výšky Minecraftu

level-seed

Kód: Vybrat vše

level-seed=ParSvesticekZeZahradky


level-seed je text, podle kterého je generovaná mapa
level-seed se zadává pomocí textu
Pokud daný level-seed vyplníte i v Singleplayeru nebo na jiném serveru, vygeneruje se stejná mapa
level-seed můžete vynechat nevyplněný pro náhodný seed

motd

Kód: Vybrat vše

motd=MojeMOTD


motd je zpráva, která se zobrazuje před připojením na server ve výpisu multiplayer serverů v klientu Minecraftu
motd se zadává pomocí textu, který může obsahovat i mezery
motd může být i barevné. Barvy se zadávají jako v klasickém chatu (ten musí být upraven pluginem, samotný Minecraft nemá možnost barevného chatu ve hře) pomocí znaku §<0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, a, b, c, d, e, f, k, l, m, n, o, r>
Znak § bude při restartu serveru nahrazen kódem \u00A7
Pokud se znak nemění, použijte místo znaku § přímo \u00A7
Pokud motd obsahuje více než 59 znaků, je velmi pravděpodobné, že server list v klientu Minecraftu ukáže Communication error (komunikační chybu)
Návod na barevné MOTD: viewtopic.php?f=85&t=11035
Nový řádek v MOTD (pouze od verze 1.7.2) uděláte pomocí \n

Příklad:
motd: Tohle §4JE CERVENY
motd po úpravě znaku §: Tohle \u00A74JE CERVENY

motd: Tady §4 pouzijeme §2trochu §1vice §8barev
motd po úpravě znaku §: Tady \u00A74 pouzijeme \u00A72trochu \u00A71vice \u00A78barev

motd: Tady bude\nnovej řádek
motd v server listu ve hře:
Tady bude
novej řádek

announce-player-achievements

Kód: Vybrat vše

announce-player-achievements=true


Pokud získá nějaký hráč achievement ve hře, napíše se do chatu zpráva, že dostal achievement a jaký dostal
Jméno achievemetnu je označeno zelenou barvou a po najetí myši se vám zobrazí, jaký achievement to byl
announce-player-achievements se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit zobrazování zpráv / zakázat zakázat zobrazování zpráv)

max-world-size

Kód: Vybrat vše

max-world-size=29999984


max-world-size je maximální velikost mapy v radiusu bloků
Toto vytvoří novou bariéru, která je dostupná od verze 1.8
Pokud nastavíte velikost větší, než je dovolené maximum, nic se nestane
max-world-size se zadává pomocí čísla od 1 – 29999984, které vyjadřuje počet bloků

Příklad:
max-world-size=1000
mapa bude mít velikost 2000×2000 bloků

max-world-size=4000
mapa bude mít velikost 8000×8000 bloků

max-tick-time

Kód: Vybrat vše

max-tick-time=60000


max-tick-time nastaví maximální dobu v milisekundách, jak dlouho má server být spuštěn, když se zaseknul / zastavil / lagnul
Při překročení tohoto času se zobrazí v konzoli následující zpráva „A single server tick took 60.00 seconds (should be max 0.05); Considering it to be crashed, server will forcibly shutdown“ (vteřiny, jak dlouho tick trval se změní podle doby, jakou maximální délku ticku nastavíte
Jakmile se dosáhne tohoto času, server vyvolá System.exit(1), což server vypne
max-tick-time se zadává pomocí čísla od 0 – (2^63 - 1), které vyjadřuje maximální počet milisekund jednoho ticku
Hodnota -1 tuto kontrolu vypne a tedy se při zaseknutí nikdy nerestartuje a zůstane zaseknutý

player-idle-timeout

Kód: Vybrat vše

player-idle-timeout=10


player-idle-timeout je hodnota v minutách, po jak dlouhé době bude hráč vyhozen ze hry, při žádné aktivitě
Odpočet se vynulovává pohybem hráče, interakcí s blokem, či s mobem, animací ruky, apod.
player-idle-timeout se zadává pomocí čísla, které vyjadřuje minuty

network-compression-threshold

Kód: Vybrat vše

network-compression-threshold=256


network-compression-threshold umožňuje packetům, které jsou velkíé n-1 normálně projí a packety, které jsou n bajty velké, zkompresuje
Nižší hodnota znamená více kompresovat, ale může se tím stát, že malé packety s zkomprimováním stanou většími
network-compression-threshold může pomoci zrychlit přístup na server a zvýšit odezvu u lidí s pomalejším internetem
network-compression-threshold se zadává jako číselná hodnota, přičemž hodnota -1 vypne kompresi a 0 bude vše komprimovat
Před samotným nastavováním doporučujeme se podívat se zkušenostmi lidí na různých fórech
Toto nastavení doporučujeme upravovat zkušeným uživatelům

use-native-transport

Kód: Vybrat vše

player-idle-timeout=true


Vylepšuje optimalizaci serverů běžících na Linuxu
Vylepšuje příjmání a odesílání packetů
Jelikož Minecraft servery hostované u FakaHedy běží na Linuxu, doporučujeme toto nastavení nastavit na true
use-native-transport se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy optimalozovat / neoptimalizovat)

RCON
RCON umožňuje připojit se zvenčí k serveru a vykonávat příkazy, které jsou provedeny jako příkazy z konzole. K tomu, aby mohl být proveden příkaz, musí být nastaveno heslo RCONu, jinak se bude moci každý připojit k serveru a vykonávat příkazy.

Následující řádky nejsou v klasickém server.properties dodávány.
Servery hostované na FakaHedě ovšem tyto řádky mají přednastavené díky vyplnění z koupi serveru.

enable-rcon

Kód: Vybrat vše

enable-rcon=true


enable-rcon povolí možnost připojení se k serveru zvenčí a provádět příkazy jako z konzole
enable-rcon se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

rcon.port

Kód: Vybrat vše

rcon.port=26345


rcon.port je port, přes který bude server příjmat požadavky na vykonání příkazu
rcon.port se zadává pomocí čísla, které je ve většině případů 5-místné
rcon.port musí na druhé pozici čísla mít JINÉ, než je číslo u server-port a JINÉ, než query.port
Pokud je druhá cifra obsazena již jiným pluginem (například dynmapou) musí být číslo opět jiné.

rcon.password

Kód: Vybrat vše

rcon.password=MOJEHESLOKRCONUKTERYNEPOVIMANIKDYBYMEMUCILI


rcon.password je heslo, které zabezpečuje server od jiných vnějších připojení k serveru a vyžadování k provedení příkazů
rcon.password se zadává pomocí textu, který nesmí obsahovat mezery
rcon.password nikdy nikomu nesdělujte

Porty
Na FakaHedě, pokud nějaký plugin vyžaduje práci s portem (například dynmapa: viewtopic.php?f=85&t=10649) máte na výběr pouze z několika portů, neboť server.properties, s nastaveným RCONEM využije rovnou tři porty.

UPOZORNĚNÍ! Každý port může být využit POUZE JEDNOU

Pro servery začínající na 2:
27xxx - server-port
28xxx - FakaHedaMinequery

Pro servery začínající na 3:
37xxx - server-port
38xxx - FakaHedaMinequery

Máte na výběr pouze z několika dalších portů:
Pro servery začínající na 2:
24xxx
25xxx
26xxx
27xxx - VYUŽITO
28xxx - VYUŽITO
29xxx
30xxx

Pro servery začínající na 3:
34xxx
35xxx
36xxx
37xxx - VYUŽITO
38xxx - VYUŽITO
39xxx
40xxx

Spigot.yml (Pouze u Spigot serveru)
Zde jdou vypsány další věci co jsou modifikovat. Kromě zpráv tam asi není co měnit.

Config (Weizen):

Kód: Vybrat vše

# This is the main configuration file for Spigot.
# As you can see, there's tons to configure. Some options may impact gameplay, so use
# with caution, and make sure you know what each option does before configuring.
# For a reference for any variable inside this file, check out the Spigot wiki at
# http://www.spigotmc.org/wiki/spigot-configuration/
#
# If you need help with the configuration or have any questions related to Spigot,
# join us at the IRC or drop by our forums and leave a post.
#
# IRC: #spigot @ irc.esper.net ( http://webchat.esper.net/?channel=spigot )
# Forums: http://www.spigotmc.org/forum/

config-version: 6
commands:
  replace-commands:
  - setblock
  - summon
  - testforblock
  - tellraw
  tab-complete: 0
  silent-commandblock-console: false
  spam-exclusions:
  - /skill
  log: true
messages: #zprávy které se dají změnit.. co napíšou když se ta věc stane..
  whitelist: Bohuzel nejsi na whitelistu!
  unknown-command: Neznamy prikaz :/ Asi jsi ho napsal spatne.
  server-full: Server je plny!
  outdated-client: Zastaralý klient! Prosím, použijte {}
  outdated-server: Zastaralý server! Jsem stále na {0}
  restart: Server restartovan :) | Vse ulozeno | Hned se pripoj
  plugin: Bys chtel vedet co?... Smula
stats:
  disable-saving: false
  forced-stats: {}
settings:
  player-shuffle: 0
  bungeecord: false
  late-bind: false
  sample-count: 12
  filter-creative-items: true
  timeout-time: 60
  restart-on-crash: true
  restart-script: ./start.sh
  netty-threads: 4
world-settings:
  default:
    verbose: true
    view-distance: 4
    chunks-per-tick: 650
    clear-tick-list: false
    merge-radius:
      exp: 3.0
      item: 2.5
    mob-spawn-range: 4
    nerf-spawner-mobs: false
    item-despawn-rate: 6000
    arrow-despawn-rate: 1200
    enable-zombie-pigmen-portal-spawns: true
    wither-spawn-sound-radius: 0
    zombie-aggressive-towards-villager: true
    anti-xray:
      enabled: true
      engine-mode: 1
      hide-blocks:
      - 14
      - 15
      - 16
      - 21
      - 48
      - 49
      - 54
      - 56
      - 73
      - 74
      - 82
      - 129
      - 130
      replace-blocks:
      - 1
      - 5
    growth:
      cactus-modifier: 100
      cane-modifier: 100
      melon-modifier: 100
      mushroom-modifier: 100
      pumpkin-modifier: 100
      sapling-modifier: 100
      wheat-modifier: 100
    entity-activation-range:
      animals: 32
      monsters: 32
      misc: 16
    entity-tracking-range:
      players: 48
      animals: 48
      monsters: 48
      misc: 32
      other: 64
    ticks-per:
      hopper-transfer: 8
      hopper-check: 8
    hopper-amount: 1
    random-light-updates: false
    save-structure-info: true
    max-bulk-chunks: 5
    max-entity-collisions: 8
    dragon-death-sound-radius: 0


Usercache.json
Popravdě nevím k čemu slouží a nebude to nic pro nás důležitého.

Whitelist.json
whitelist.json je soubor, který obsahuje UUID hráčů, kteří mají přístup k přihlášení se na server.

Teď máme kompletně nastavený samotný server. Tak přejdeme k další části.

Jak nahrát plugin
Pozor vždy když stahujete plugin tak musíte stáhnout plugin pro danou verzi serveru!
Pro nahrání pluginů na server je několik možností (asi 3)

První a nejjednodužší způsob

Půjdeme do ovládacího panelu serveru
Najdeme tam PluginManager > Přidat plugin
Teď tam máte seznam pluginu pro instalaci prostě kliknete na daný plugin vyberete správnou verzi pro váš server a kliknete a Nainstalovat
Nyní restartujete server a daný plugin se nainstaluje a vytvoří si složku v Správce souborů > plugins > a zde vidíte plugin a jeho složku

Druhý složitější způsob

Stáhneme si plugin
Potom půjdeme do ovládacího panelu serveru server
Nejdeme Správce souborů > plugins
A kliknete na Nahrát soubor vy nehrajete váš stažení plugin
Nyní restartujete server a daný plugin se nainstaluje a vytvoří si složku v Správce souborů > plugins > a zde vidíte plugin a jeho složku

Třetí způsob přes FTP
Stáhneme si plugin
Půjdem na FTP připojíme se k serveru
Nejdeme Správce souborů > plugins a přetáhneme sem daný plugin
Nyní restartujete server a daný plugin se nainstaluje a vytvoří si složku v Správce souborů > plugins > a zde vidíte plugin a jeho složku
+ zde je návod na FTP> http://www.fakaheda.eu/ftp-navod

Kde stahovat pluginy

http://dev.bukkit.org/
http://www.curse.com/bukkit-plugins/minecraft
http://www.spigotmc.org/

Jak vložit svojí mapu

Je více způsobů, ale já uvedu pouze jeden.
Jako první musíte mít mapu , kterou chcete vložit na server, u sebe v počítači. Dále se musíte umět připojit přes FTP na server. Návod je uveden výše.
Po připojení na server přes FTP, si otevřete soubor server.properties tak, aby jste do něj mohli zapisovat, a na řádku level-name= změňte název světa na název pro Vaši novou mapu(Například level-name=SkyBlock) a restartujte si server.
Po restartu serveru se Vám objeví nová složka/nové složky(pokud jste nechali povolený NETHER a THE_END) s Vaším zadaným názvem(Z příkladu vyjde složka SkyBlock, popřípadě SkyBlock_nether a SkyBlock_the_end).
nyní si otevřeme složku s mapou na našem počítáči, tu kterou chceme nahrát na server(bude obsahovat složky jako data, region a soubory level.dat atp.). Všechny její soubory(i složky) vložíme do složky s mapou na serveru(podle příkladu do složky SkyBlock) a potvrdíme přepsání.
Po restartování serveru přes Control Panel se načte námi nahraná mapa.

Základní pluginy a jejich funkce

PermissionsEx
> Přidává na server permisse a prefixy
> Návod viewtopic.php?f=85&t=22191
Essentials
> soubor asi 100 základních příkazů, jako je nastavování /home, warpů, umožňuje nastavit kity, vězení nebo například teleporotvání
> Návod viewtopic.php?f=85&t=15818
AuthMe
> umožňuje přihlášení na server
> Návod viewtopic.php?f=85&t=13237&p=86667
iConomy
> přidává herní peníze
> Návod viewtopic.php?f=85&t=4406
Residence
> tento plugin umožňuje tvořit chráněná území hráčům bez toho, aby s tím museli zatěžovat administrátory
> Návod
Citizens/NPC
> přidává do hry nekolik druhů NPC od aktivních obyvatel, přes strážce až po obchodníky
> Návod viewtopic.php?f=85&t=6414
LWC
> nástroj pro ochranu truhel, značek, dveří, pecí a podobně s možností modifikace zámku
> Návod viewtopic.php?f=85&t=8897
WorldEdit
> plugin umožňující jednoduchou editaci herního světa Minecraftu
> Návod viewtopic.php?f=85&t=5912
WorldGuard
> silný plugin zajišťující ochranu určených oblastí/regionů, ochranu herního světa, poskytuje dodatečné pravidla a podobně
> Návod viewtopic.php?f=85&t=17080 viewtopic.php?f=85&t=21480
ChestShop
> jednoduchý plugin na tvorbu obchodů pomocí značek a truhel
> Návod viewtopic.php?f=85&t=13234
Jobs
> Dodává na server práce které hráči mohou plnit a získávat za ně výplatu.
> Návod viewtopic.php?f=85&t=4403

Překlady pluginů
Překlady naleznete v tomto topiku> viewtopic.php?f=85&t=25672


Další užitečné návody:
viewtopic.php?f=55&t=7873
viewtopic.php?f=85&t=7626
viewtopic.php?f=85&t=12963

Pokud ti tento návod pomohl odměn mě karmou!
Návod bude průběžně doplňován!

//EDIT Opraveno a upraveno
Naposledy upravil(a) zabijak dne 01 črc 2015, 17:53, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
TheLaoming
Příspěvky: 321
Věk: 26
Registrován: 14 bře 2015, 20:42
Reputation: 2
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#2 Příspěvekod TheLaoming » 01 črc 2015, 16:47

Blackfire, zrovna jsem chtěl napsat...každému se to bude chtít číst. :D
AMXMODX PAWNER, FORMER MAPER
My
Steam acc. a lot of lost years in my life lol
Discord: ^TheLaoming#6969
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DenOwq
Příspěvky: 2703
Věk: 27
Registrován: 06 bře 2014, 21:26
Reputation: 2

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#3 Příspěvekod DenOwq » 01 črc 2015, 17:23

Banned-ips.json
Zde jsou uloženy zabanované IP adresy.

Banned-players.json
Zde jsou uloženy nicky zabanovaných hráčů.

Ops.json
V tomto souboru jsou vypsáni všichni hráči co mají OP

Whitelist.json
whitelist.json je soubor, který obsahuje jména hráčů

chyba nejsou uloženy nicky/jména hráčů nýbrž UUID ;)

+ nevím proč sem kopíruješ věci z jiných návodu, stačí dodat link s ID pro příspěvek.


//edit: PS plugins.bukkit.org už dávno nejde.
Muhahha.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#4 Příspěvekod nejento » 02 črc 2015, 17:44

Jen tak mimochodem, my tu už návod na tohle máme: viewtopic.php?f=85&t=7626
viewtopic.php?f=85&t=15301
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

ZiDyPL
Příspěvky: 295
Registrován: 13 dub 2015, 22:01
Reputation: 17

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#5 Příspěvekod ZiDyPL » 09 črc 2015, 19:16

Ale pěkně ses rozepsal ;)

Uživatelský avatar
DenOwq
Příspěvky: 2703
Věk: 27
Registrován: 06 bře 2014, 21:26
Reputation: 2

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#6 Příspěvekod DenOwq » 09 črc 2015, 20:50

až na to že 90% někde zde na foru sebral.
Muhahha.

zabijak
Příspěvky: 296
Věk: 26
Registrován: 27 dub 2015, 21:08
Reputation: 2

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#7 Příspěvekod zabijak » 09 črc 2015, 21:57

DenOwq píše:až na to že 90% někde zde na foru sebral.


Ano to to je pravda! Ale vše jsem to vrazil do jednoho návodu takže je to lepší pro "mladší majitele" že nemusí nic hledat ;)

Smexhy
Příspěvky: 5602
Věk: 24
Registrován: 31 říj 2012, 15:50
Reputation: 20
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Minecraft server od základu - Jak na něj

#8 Příspěvekod Smexhy » 10 črc 2015, 11:44

Pochybujem že "mladší majitelé" budu čítať tento román, keď si ani poriadne nevedia pozrieť dokumentáciu pluginu :D


Zpět na „Návody“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů