server.properties – Jak na něj

Message
Autor
Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

server.properties – Jak na něj

#1 Příspěvekod nejento » 23 črc 2013, 16:09

server.properties
Jak na něj a co je co

Co vše lze nastavit, co se měnit nesmí a jak pracovat se souborem server.properties, který je srdcem celého Minecraft serveru.




Informace
Soubor server.properties je soubor, který poskytuje možnost nastavit server podle potřeb a uzpůsobení výkonu serveru. Můžeme zde nastavit různé možnosti, který server nabízí, jako změna názvu serveru, Message of The Day (dále jen MoTD), která se nám zobrazuje v seznamu serverů, nebo také různé připojovací porty.

Lokace
Soubor server.properties můžeme najít v kmenové složce vašeho serveru. Po připojení na FTP (nebo po otevření Správce souborů) naleznete tento soubor ihned na „první stránce“

Otevření
Jak otevřít
server.properties není podle přípony zajisté nějakým normálním textovým souborem. Avšak k jejímu otevření nám pouze stačí poznámkový blok (Notepad).
Pokud chcete použít něco bezpečnějšího pro ukládání, pro zbarvování syntaxí, doporučujeme použít alternativní textové dokumenty s možností přepnutí na jiné typy formátů, jako například Notepad++ nebo PSPad.

Stránky alternativnéch textových editorů
Notepad++: https://notepad-plus-plus.org
PSPad: http://www.pspad.com/cz/
Atom: https://atom.io
Visual Studio Code: https://code.visualstudio.com

Detailní popis

Příklad nejnovějšího server.properties
Code: [Vybrat vše] [Expand/Collapse] [Download] (server.properties)
  1. ##Minecraft server properties
  2. #(Datestamp poslední modifikace souboru)
  3. enable-jmx-monitoring=false
  4. rcon.port=26345
  5. level-seed=ParSvesticekZeZahradky
  6. gamemode=survival
  7. enable-command-block=true
  8. enable-query=true
  9. generator-settings=
  10. level-name=Mojemapa
  11. motd=MojeMOTD\ns druhym radkem
  12. server-name=Muj uberhaxor server
  13. query.port=27345
  14. pvp=true
  15. generate-structures=true
  16. difficulty=normal
  17. network-compression-threshold=256
  18. max-tick-time=60000
  19. use-native-transport=true
  20. max-players=20
  21. online-mode=true
  22. enable-status=true
  23. allow-flight=false
  24. broadcast-rcon-to-ops=true
  25. view-distance=7
  26. max-build-height=256
  27. server-ip=93.91.123.456
  28. allow-nether=true
  29. server-port=27345
  30. enable-rcon=true
  31. sync-chunk-writes=true
  32. op-permission-level=4
  33. prevent-proxy-connections=false
  34. resource-pack=http\://mujweb.eu/mojeslozka/MujTexturePack.zip
  35. entity-broadcast-range-percentage=100
  36. rcon.password=TotoHesloJeVcelkuSilne
  37. player-idle-timeout=10
  38. debug=false
  39. force-gamemode=false
  40. rate-limit=0
  41. hardcore=false
  42. white-list=false
  43. broadcast-console-to-ops=true
  44. spawn-npcs=true
  45. spawn-animals=true
  46. snooper-enabled=true
  47. function-permission-level=2
  48. level-type=default
  49. text-filtering-config=
  50. spawn-monsters=true
  51. enforce-whitelist=false
  52. resource-pack-sha1=
  53. spawn-protection=5
  54. max-world-size=29999984


V detailním popisu parametrů najdete zároveň parametry, které se v nejnovějším server.properties nenachází

enable-jmx-monitoringspawn-protectionquery.portgenerator-settingsforce-gamemodeallow-nethergamemodeenable-statusenable-querydifficultytext-filtering-configspawn-monsterssync-chunk-writesop-permission-levelfunction-permission-levelbroadcast-console-to-opsbroadcast-rcon-to-opspvpsnooper-enabledlevel-typerate-limithardcoreenable-command-blockmax-playersserver-portresource-packresource-pack-sha1entity-broadcast-range-percentageserver-ipspawn-npcsallow-flightlevel-nameview-distancespawn-animalswhite-listenforce-whitelistgenerate-structuresonline-modemax-build-heightlevel-seedmotdannounce-player-achievementsmax-world-sizemax-tick-timeplayer-idle-timeoutnetwork-compression-thresholduse-native-transportprevent-proxy-connectionsserver-name


spawn-protection

Kód: Vybrat vše

spawn-protection=5

  • spawn-protection určuje vzdálenost nemožnosti normálním hráčům ničit kostky
  • spawn-protection se nachází pouze na spawnu, tedy tam, kde se poprvé spawnete
  • spawn-protection se nastavuje číslem, které určuje počet chunků od spawnu
  • Pouze OP má možnost stavět na území spawn-protectionu

query.port

Kód: Vybrat vše

query.port=28345

  • query.port je funkční jenom tehdy, když je řádek enable-query nastaven na true
  • Určuje port nastavení query serveru
  • query.port je stejný jako server-port.
  • query.port se nastavuje 5 čísly, které odpovídají vašemu portu serveru

Příklad:
IP serveru je 93.91.240.163:27952
Port je 27952
Query port bude 27952

IP serveru je 93.91.250.108:37116
Port je 37116
Query port bude 37116

enable-jmx-monitoring

Kód: Vybrat vše

enable-jmx-monitoring=false

  • enable-jmx-monitoring povolí napojení a monitorování několika parametrů serveru
  • enable-jmx-monitoring se zadává pomocí true / false
  • Parametry lze po napojení sledovat pomocí nástroje JConsole
  • Pro měření výkonu serveru doporučujeme spíše využít timings a vytížení serveru v Control Panelu

generator-settings

Kód: Vybrat vše

generator-settings=2;7,3x1,52x24;2

  • generator-settings určuje nastavení FLAT mapy.
  • Základní presety můžete najít na MinecraftWiki: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Superflat#Presets
  • generator-settings se zadává preset kódem, který si můžete i vy sami nastavit
  • generator-settings bude fungovat pouze tehdy, když je level-type nastaven na FLAT

force-gamemode

Kód: Vybrat vše

force-gamemode=false

  • force-gamemode podle nastavení po každém přihlášení přepne hráče do gamemodu podle nastavení v řádku gamemode
  • force-gamemode se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude nastavovat, nebude nastavovat)

allow-nether

Kód: Vybrat vše

allow-nether=true

  • Povolí nebo zakáže možnost projít portálem do Netheru
  • allow-nether se zadává pomocí true / false (platí / neplatí, tudíž bude moci projít / nebude moci projít)
  • V dřívějších verzích se možnsot allow-nether nazývala hellworld. Pokud tuto možnost stále máte ve svém server.properties, můžete ji bez strachu odstranit.

gamemode

Kód: Vybrat vše

gamemode=survival

  • gamemode určuje v jakém herním modu se po prvním přihlášení hráč nastaví
  • gamemode se ve verzích starších jak 1.13 zadává pomocí čísla 0-2
  • 0 - survival
  • 1 - creative
  • 2 - adventure
  • 3 - spectator
  • gamemode lze nastavit i po každém přihlášení na server a to nastavením řádku force-gamemode na true

enable-status

Kód: Vybrat vše

enable-status=true

  • enable-status ovlivňuje zobrazení serveru jako online nebo offline v seznamu serverů v multiplayer menu
  • Při vypnutém zobrazování serveru, je server stále dosažitelný a je možné se na něj připojit
  • enable-query se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy může být viditelný jako online / viditelný jako offline)

enable-query

Kód: Vybrat vše

enable-query=true

  • Query umožnuje různým skriptům zjistit aktuální stav serveru (online, počet hráčů, jméno mapy, maximální počet slotů)
  • Query port je nastaven pomocí řádku query.port
  • enable-query se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy může být zjistitelný / nemůže být zjistitelný)
  • Pokud je na FakaHedě vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false) Control Panel bude zjišťovat stav serveru pomocí pluginu FakaHedaMinequery
  • Pokud chybí na serveru FakaHedaMinequery a je vypnuté enable-query (tedy nastaveno na false), server bude několikrát restartován aby se pokusil navázat spojení. Pokud se tam nepovede, server bude automaticky vypínán

difficulty

Kód: Vybrat vše

difficulty=hard

  • difficulty určuje obtížnost hry na serveru
  • difficulty se ve verzích starších jak 1.13 zadává pomocí čísla 0-3
  • 0 - peaceful
  • 1 - easy
  • 2 - normal
  • 3 - hard
  • Možnost Hardcoru se nastavuje v řádku hardcore
  • Je možné mít nastavený server na peaceful a přitom mít zapnutý hardcore mod

text-filtering-config

Kód: Vybrat vše

text-filtering-config=

  • text-filtering-config je funkce, kterou lze využít k pokročilejšímu filtrování zpráv na serveru
  • text-filtering-config se zadává pomocí URL adresy se spuštěným serverem provádějící kontroly
  • Funkce je špatně zdokumentovaná, ale server odesílá na specifikovanou URL requesty za každou zprávu v chatu a podle odpovědi serveru propouští odesílané zprávy
  • Funkce je pro pokročilé uživatele neboť vyžaduje speciální webserver se spuštěnou službou
  • Návod, jak zprovoznit text-filtering: https://walshy.dev/blog/21_03_16-mc-new-text-filtering (anglicky)

spawn-monsters

Kód: Vybrat vše

spawn-monsters=true

  • spawn-monsters určuje, zda budou na serveru spawnovaná monstra jako Zombie nebo Skeleton a další
  • spawn-monsters se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy bude spawnovat monstra / nebude spawnovat monstra)
  • Kvantitu monster můžete nastavit v bukkit.yml
  • V čistém Minecraft server nejde nastavit kvantita spawnování monster

sync-chunk-writes

Kód: Vybrat vše

sync-chunk-writes=true

  • sync-chunk-writes vynucuje zapisování v synchronním vlákně serveru
  • spawn-monsters se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy bude server zapisovat synchronně)
  • Nastavením na false se spouští asynchronnní zapisování na server, které může pozitivně odlehčit zátěž serveru na hlavním vlákně
  • Modované servery (Spigot, PaperMC a další forky) toto nastavení ignorují a zápis mapy je vždy asynchronní pro zajištění rychlejšího běhu serveru

op-permission-level

Kód: Vybrat vše

op-permission-level=4

  • op-permission-level určuje, jaké pravomoce OP má
  • op-permission-level se zadává pomocí čísla 1-4
  • 1 - OP mohou stavět ve spawn-protection
  • 2 - OP mohou použít příkazy /clear (vyčístí inventář) /difficulty (možnost změnit obtížnost serveru), /effect (možnost příkazem zapnout efekt lektvarů), /gamemode (změna gamemodu), /gamerule (nastavení funkcí hry, jako například ničení bloků explozí nebo dropování itemů), /give (přidání věcí do inventáře), /tp (teleportace hráče k hráči) a mohou také editovat Commandbloky. Včetně možnosti 1
  • 3 - OP mohou použít příkazy /ban (vykázání ze serveru), /deop (odebrání OP pravomocí), /kick (vyhození ze serveru), /op (přídání pravomocí OP hráči). Včetně možnosti 1 a 2
  • 4 - OP mohou použít příkaz /stop (vypnutí serveru). Včetně možnosti 1, 2 a 3
  • Nastavení op-permissions-level se nevztahuje k nastavení permissionů
  • Příkaz /stop na FakaHedě pouze způsobí restart serveru, protože nebyl manuálně vypnut v ControlPanelu.

function-permission-level

Kód: Vybrat vše

function-permission-level=2

  • function-permission-level určuje, s jakými pravomocemi jsou vykonávany příkazy definované ve funkcích
  • function-permission-level má totožné omezení, jako v případě op-permissions-level
  • function-permission-level se zadává pomocí čísla 1-4
  • 1 - Lze příkazy stavět ve spawn-protection
  • 2 - Lze použít příkazy /clear (vyčístí inventář) /difficulty (možnost změnit obtížnost serveru), /effect (možnost příkazem zapnout efekt lektvarů), /gamemode (změna gamemodu), /gamerule (nastavení funkcí hry, jako například ničení bloků explozí nebo dropování itemů), /give (přidání věcí do inventáře), /tp (teleportace hráče k hráči) a mohou také editovat Commandbloky. Včetně možnosti 1
  • 3 - Lze použít příkazy /ban (vykázání ze serveru), /deop (odebrání OP pravomocí), /kick (vyhození ze serveru), /op (přídání pravomocí OP hráči). Včetně možnosti 1 a 2
  • 4 - Lze použít příkaz /stop (vypnutí serveru). Včetně možnosti 1, 2 a 3
  • Nastavení function-permissions-level se nevztahuje k nastavení permissionů
  • Příkaz /stop na FakaHedě pouze způsobí restart serveru, protože nebyl manuálně vypnut v ControlPanelu.

broadcast-console-to-ops

Kód: Vybrat vše

broadcast-console-to-ops=true

  • broadcast-console-to-ops určuje, zdali jsou OP informování o příkazech vykonaných v konzoli
  • Oznámení se zobrazuje podobně jako informace o vykonaném příkazu jiným OP
  • broadcast-console-to-ops se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

broadcast-rcon-to-ops

Kód: Vybrat vše

broadcast-rcon-to-ops=true

  • broadcast-rcon-to-ops určuje, zdali jsou OP informování o příkazech vykonaných přes RCON
  • broadcast-rcon-to-ops se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

pvp

Kód: Vybrat vše

pvp=true

  • pvp povolí nebo zakáže možnost zabíjení hráčů na serveru
  • pvp se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
  • pvp je nejhlavnější a nelze přebít nějakým pluginem
  • Pokud chcete zakázat pvp všude kromě určité oblasti, nastavte zde pvp na true a vypněte ho pomocí pluginu, pomocí kterého spravujete danou oblast

snooper-enabled

Kód: Vybrat vše

snooper-enabled=true

  • snooper-enabled způsobí anonymní odesílání informací o serveru společnoti Mojang
  • snooper-enabled se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit anonymní odesílání informací / zakázat anonymní odesílání informací)
  • Informace ze snooper-enabled jsou využívány ke statistikám a k vylepšování herního zážitku

level-type

Kód: Vybrat vše

level-type=default

  • level-type určuje typ generace mapy
  • level-type se zadává pomocí textu
  • default - Generace normální mapy
  • flat - Generace superflat mapy
  • largebiomes - Generace normální mapy s extra velkými biomy
  • amplified – Generace mapy se zvýšenými horami využívajícího maximální velikosti height-limitu
  • buffet - Generace mapy s jediným biomem
  • Preset FLAT mapy a nastavení BUFFET mapy se nastavuje v řádku generator-settings
  • Generátory map lze nastavit v bukkit.yml s pluginem na úpravu generace map
  • V čistém Minecraft serveru nelze nijak docílit jiné generace mapy

rate-limit

Kód: Vybrat vše

rate-limit=0

  • rate-limit omezuje počet packetů, které hráč může konzistentně za sekundu serveru odeslat
  • Při překroční rate-limit je hráč ze serveru vyhozen
  • rate-limit se zadává pomocí čísla 0 - 2147483647 (0 kontroly vypíná)
  • rate-limit je špatně dokumentovaná funkce. Standardní hodnota pro omezení není známá
  • Touto možností lze omezit různé hacknuté klienty, kdy server kontroluje a omezuje počet přijímaných packetů
  • Nastavení rate-limit na 0 kontroly vypíná

hardcore

Kód: Vybrat vše

hardcore=false

  • hardcore umožní na serveru hardcore mod, kdy hráč, co zemře je následně zabanován
  • hardcore se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
  • hardcore zapíná použe možnost „po smrti ban“ obtížnost serveru se však řídí podle nastavení v řádku difficulty
  • Je možnost mít server s hardcore modem avšak s Peaceful obtížností

enable-command-block

Kód: Vybrat vše

enable-command-block=true

  • enable-command-block povolí nebo zakáže možnost provádění příkazů z Commandblocků
  • enable-command-block se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit výstup příkazů / zakázat výstup příkazů)
  • enable-command-block také zakazuje pokládání Commandblocků. Již položené commandblocky pouze nebudou fungovat
  • Možnost nastavení nebo úpravy příkazu do Commandblocku získáte pouze, pokud je nastaven enable-command-block na true, pokud máte Creative (pouze nastavený na sobě, ne v server.properties) a pokud máte OP s op-permission-level nastavený minimálně na 2 v server.properties

max-players

Kód: Vybrat vše

max-players=20

  • max-players udává, kolik hráčů se může maximálně připojit na serveru
  • max-players se zadává pomocí čísla 0 - 2147483647
  • Na FakaHedě musí být nastavený počet slotů také zaplacen. Pokud query detekuje server s více nastavenými sloty, než je zaplaceno, server se okamžitě vypne.
  • Na FakaHedě, můžete mít nastaveno méně slotů, než máte doopravdy zaplaceno. Server se v tomto případně nevypne.
  • Na FakaHedě můžete nastavit libovolný počet slotů po zaplacení 100 slotového serveru, nebo při objednání serveru s předem nastavenou RAM bez omezení slotů. Pokud se ovšem najde server s např. 1000 sloty bude kontaktován a může mu toto číslo také být upraveno

server-port

Kód: Vybrat vše

server-port=27345

server-port je port, na který se váš server pokusí připojit.
server-port se zadává pětimístným číslem
Na FakaHedě má každý zákazník přidělený vlastní server-port. Ten musí být nastaven ve svém základním znění právě v tomto řádku

Příklad:
IP serveru je: 93.91.250.119:27825
server-port bude tedy nastaven na 27825

IP serveru je: 93.91.250.123:37823
server-port bude tedy nastaven na 37823

resource-pack

Kód: Vybrat vše

resource-pack=http\://mujweb.eu/mojeslozka/MujResourcePack.zip

  • resource-pack umožňuje nastavit Resource pack serveru
  • resource-pack se zadává textem a to přímo odkazem na lokaci Resource Packu
  • Možnost stažení Resource Packu se projeví po přihlášení hráče na server. Bude mu ukázáno dialogové okno, zda chce stáhnou serverový Resource Pack. Po každém dalším přihlášení mu bude zapnut.
  • Pokud má hráč nastavené, že nechce žádné serverové Resource Packy v nastavení Multiplayeru, nebude nikdy serverem dotázán. Naopak, pokud nemá toto nastavený vypnuto, bude po přihlášení na server dotázán
  • Odkaz na Resource Pack musí být adresa přímo k souboru. (Toto lze otestovat zkopírováním adresy do adresního řádku prohlížeče. Pokud se zobrazí dialogové okno, kam soubor uložit, adresa funguje)
  • Resource Pack musí pro možnost stažení na serveru být samotným Resource Packem. (musí odpovídat stavu, v jakém se vkládá i klasický Resource Pack do Minecraftu)
  • Adresa k Resource Packu musí obsahovat předponu http:// a kvůli dvojtečce, musí pro správné pochopení systémem být před dvouječkou obrácené lomeno (\)
  • Pro správnou funkčnost Resource Packů doporučujeme rozlišení 16x16

Příklad:
Adresa k Resource Packu: http://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip
Adresa v server.properties: http\://mujweb.cz/mojesoubory/MujResourcePack.zip

resource-pack-sha1

Kód: Vybrat vše

resource-pack-sha1=3edf81e5dfba1e9b62c843187494b686617bc965

  • resource-pack-sha1 je kontrolní SHA1 součet, který bude ověřovat celistvost a správné stažení nastaveného Resource Packu
  • Tato možnost je volitelná avšak doporučená k nastavení
  • Zlepšuje efektivnost a spolehlivost cachování resource packů
  • resource-pack-sha1 se zadává jako řada malých znaků a čísel, které získáte z nástrojů pro vytvoření kontrolních součtů
  • V předchozích verzích byla položka nazvána resource-pack-hash

entity-broadcast-range-percentage

Kód: Vybrat vše

entity-broadcast-range-percentage=100

  • entity-broadcast-range-percentage nastavuje minimální vzdálenost entit od hráče, aby byly hráči odesílané
  • entity-broadcast-range-percentage se zadává pomocí celého čísla v rozsahu 10 - 100. Hodnota je procentuální hodnota výchozí nastavené hodnory
  • Nastavením entity-broadcast-range-percentage na 50 se snižuje maximální vzdálenost pro odesílání mobů, o polocinu
  • Vyšší hodnota znamená, že hráčům budou odesílané informace o entitách, které jsou více vzdálené
  • V případě lagů je možné hodnotu snížit. Hráčům budou odesílané entity do nižší nastavené vzdálenosti

server-ip

Kód: Vybrat vše

server-ip=93.91.123.456

  • server-ip je IP serveru, na kterém je daný server nainstalován
  • server-ip se zadává pomocí čísel a teček
  • Na FakaHedě musí server-ip odpovídat IP serveru, na kterém Váš server běží.
  • Tento řádek můžete nechat nevyplněný
  • server-ip se vyplňuje POUZE a jenom IP. Bez portu

Příklad:
Celá IP serveru je: 93.91.250.138:27975
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.138

Celá IP serveru je: 93.91.250.123:37486
server-ip bude vyplněn takto: 93.91.250.123

spawn-npcs

Kód: Vybrat vše

spawn-npcs=true

  • spawn-npcs určuje, zda budou ve vesnicích spawnováni vesničané
  • spawn-npcs se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

allow-flight

Kód: Vybrat vše

allow-flight=false

  • allow-flight povolí nebo se pokusí zakázat nepovolené létání na serveru
  • allow-flight se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
  • allow-flight neposkytuje komplexní ochranu před nepovoleným létáním, tudíž doporučujeme použít také ochranný plugin jako například NoCheatPlus
  • allow-flight nezakazuje létání, při zapnutém creativu

level-name

Kód: Vybrat vše

level-name=Mojemapa

  • level-name určuje jméno hlavní mapy
  • level-name se zadává pomocí textu ve kterém se nesmí vyskytovat mezera

view-distance

Kód: Vybrat vše

view-distance=7

  • view-distance určuje vzdálenost okruhu načtení chunků
  • view-distance se zadává pomocí čísla 3-32
  • view-distance může velice snadno přetížit server v případě více lidí, protože musí načítat velké množství bloků najednou
  • Pro menší servery může být view-distance nastavená na větší vzdálenost (okolo 8-10), střední servery na střední vzdálenosti (okolo 6-7) a velké servery s mnoho lidmi (okolo 5-6)
  • Nastavení hodnoty menší jak 9, bude mít vliv na spawnování mobů při větším počtu lidí na serveru (viz MC-2536)

Příklad:
MiniMe píše:view-distance=3: 49 chunků (1 605 632 bloků)
view-distance=4: 81 chunků (2 654 208 bloků)
view-distance=5: 121 chunků (3 964 928 bloků)
view-distance=6: 169 chunků (5 537 792 bloků)
view-distance=7: 225 chunků (7 372 800 bloků)
view-distance=8: 289 chunků (9 469 952 bloků)
view-distance=9: 361 chunků (11 829 248 bloků)
view-distance=10: 441 chunků (14 450 688 bloků)
view-distance=11: 529 chunků (17 334 272 bloků)
view-distance=12: 625 chunků (20 480 000 bloků)
view-distance=13: 729 chunků (23 887 872 bloků)
view-distance=14: 841 chunků (27 557 888 bloků)
view-distance=15: 961 chunků (31 490 048 bloků)

Udělejme si porovnání pro server o velikosti 20 slotů, na serveru je 20 hráčů, hráči jsou po mapě rozprchnuti, žádný není k druhému blíž jak 31 chunků:
view-distance=3: Server musí mít načteno 20 * 49 chunků tj celkem 980 chunků (32 112 640 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 20 * 961 chunků tj celkem 19220 chunků (629 800 960 bloků)

Ten samý příklad pro 100 slotový server:
view-distance=3: Server musí mít načteno 100 * 49 chunků tj celkem 4900 chunků (160 563 200 bloků)
view-distance=15: Server musí mít načteno 100 * 961 chunků tj celkem 96100 chunků (3 149 004 800 bloků)


spawn-animals

Kód: Vybrat vše

spawn-animals=true

spawn-animals povolí nebo zakáže spawnování zvířat volně po mapě
spawn-animals se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

white-list

Kód: Vybrat vše

enforce-whitelist=false

  • white-list zakáže přístup hráčům, kteří nejsou vypsáni v souboru whitelist.json
  • Pokud je tato možnost nastavená na true (povolena), při použití příkazu /whitelist reload budou hráči, kteří nejsou zapsáni ve whitelistu, ze serveru vyhozeni
  • white-list se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit whitelist a zakázat tím přístup nenapsaným hráčům / zakázat whitelist a povolit vstup všem)
  • whitelist.json je soubor, který obsahuje jména hráčů, kteří mají přístup k přihlášení se na server. Hráči jsou zapisování ve formátu JSON spolu s UUID hráče.
  • Do souboru whitelist.json je nejjednodušší zapsat hráče pomocí příkazu ze hry /whitelist add <jméno>
  • Hráče ze souboru whitelist.json odstraníte příkazem /whitelist remove <jméno>
  • Použitím příkazu /whitelist reload znovunačtete seznam whitelistovaných hráčů do paměti a podle nastavení enforce-whitelist dojde k vyhození hráčů, kteří nejsou na whitelistu
  • Hráči, kteří jsou zároveň operátorem (v seznamu ops.json) jsou automaticky součástí whitelistu

enforce-whitelist

Kód: Vybrat vše

enforce-whitelist=false

  • enforce-whitelist vynutí whitelistování osob podle souboru whitelist.json
  • enforce-whitelist se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tudíž povolit vynucení whitelistu a vyhodit tak nezapsané hráče při reloadu whitelistu / zakázat whitelist-enforce a při reloadu whitelistu nezapsané hráče nevyhazovat)

generate-structures

Kód: Vybrat vše

generate-structures=true

  • generate-structures bude na nově generovaných chuncích generovat také jeskyně, opuštěné doly a další
  • generate-structures se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)
  • generate-structures odpovídá možnosti z klasického Minecraftu při vytváření nové mapy

online-mode

Kód: Vybrat vše

online-mode=true

  • Při zapnutém nastavení online-mode bude server kontrolovat přihlašující se jména na Minecraft.net, zdali jsou Premium uživateli, tedy pokud mají zakoupený Minecraft
  • online-mode se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit kontrolu přes Minecraft.net / zakázat kontrolu přes Minecraft.net)
  • Hráči s hacknutým přihlášením se budou při vypnutém online-modu moci připojit na server.
  • Servery s vypnutým online-mode se nazývají cracknuté servery
  • Pokud je server Minecraft.net nedostupný, hráči se zakoupeným Minecraftem se nebudou moci na server přihlásit, neboť server nemůže zjistit pravost účtu
  • Na veřejných poradnách jsou servery s vypnutým nastavením online-mode bez podpory

max-build-height

Kód: Vybrat vše

max-build-height=256

  • max-build-height je výškový limit možnosti stavby
  • max-build-height se zadává pomocí čísla
  • Generovaný svět i přes vyšší nastavenou výšku bude stále generován do základní výšky Minecraftu

level-seed

Kód: Vybrat vše

level-seed=ParSvesticekZeZahradky

  • level-seed je text, podle kterého je generovaná mapa
  • level-seed se zadává pomocí textu
  • Pokud daný level-seed vyplníte i v Singleplayeru nebo na jiném serveru, vygeneruje se stejná mapa
  • level-seed můžete vynechat nevyplněný pro náhodný seed

motd

Kód: Vybrat vše

motd=MojeMOTD

  • motd je zpráva, která se zobrazuje před připojením na server ve výpisu multiplayer serverů v klientu Minecraftu
  • motd se zadává pomocí textu, který může obsahovat i mezery
  • motd může být i barevné. Barvy se zadávají jako v klasickém chatu (ten musí být upraven pluginem, samotný Minecraft nemá možnost barevného chatu ve hře) pomocí znaku §<0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, a, b, c, d, e, f, k, l, m, n, o, r>
  • Znak § bude při restartu serveru nahrazen kódem \u00A7
  • Pokud se znak nemění, použijte místo znaku § přímo \u00A7
  • Pokud motd obsahuje více než 59 znaků, je velmi pravděpodobné, že server list v klientu Minecraftu ukáže Communication error (komunikační chybu)
    Návod na barevné MOTD: http://forum.fakaheda.eu/viewtopic.php?f=85&t=11035
  • Nový řádek v MOTD (pouze od verze 1.7.2) uděláte pomocí \n

Příklad:
motd: Tohle §4JE CERVENY
motd po úpravě znaku §: Tohle \u00A74JE CERVENY

motd: Tady §4 pouzijeme §2trochu §1vice §8barev
motd po úpravě znaku §: Tady \u00A74 pouzijeme \u00A72trochu \u00A71vice \u00A78barev

motd: Tady bude\nnovej řádek
motd v server listu ve hře:
Tady bude
novej řádek

announce-player-achievements

Kód: Vybrat vše

announce-player-achievements=true

  • Pokud získá nějaký hráč achievement ve hře, napíše se do chatu zpráva, že dostal achievement a jaký dostal
  • Jméno achievemetnu je označeno zelenou barvou a po najetí myši se vám zobrazí, jaký achievement to byl
  • announce-player-achievements se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy povolit zobrazování zpráv / zakázat zakázat zobrazování zpráv)
  • Od verze 1.12 se ohlašování advancementů nastavuje pomocí gamerule announceAdvancements: https://minecraft.gamepedia.com/Commands/gamerule

max-world-size

Kód: Vybrat vše

max-world-size=29999984

  • max-world-size je maximální velikost mapy v radiusu bloků
  • Toto vytvoří novou bariéru, která je dostupná od verze 1.8
  • Pokud nastavíte velikost větší, než je dovolené maximum, nic se nestane
  • max-world-size se zadává pomocí čísla od 1 – 29999984, které vyjadřuje počet bloků

Příklad:
max-world-size=1000
mapa bude mít velikost 2000×2000 bloků

max-world-size=4000
mapa bude mít velikost 8000×8000 bloků

max-tick-time

Kód: Vybrat vše

max-tick-time=60000

  • max-tick-time nastaví maximální dobu v milisekundách, jak dlouho má server být spuštěn, když se zaseknul / zastavil / lagnul
  • Při překročení tohoto času se zobrazí v konzoli následující zpráva „A single server tick took 60.00 seconds (should be max 0.05); Considering it to be crashed, server will forcibly shutdown“ (vteřiny, jak dlouho tick trval se změní podle doby, jakou maximální délku ticku nastavíte
  • Jakmile se dosáhne tohoto času, server vyvolá System.exit(1), což server vypne
  • max-tick-time se zadává pomocí čísla od 0 – (2^63 - 1), které vyjadřuje maximální počet milisekund jednoho ticku
  • Hodnota -1 tuto kontrolu vypne a tedy se při zaseknutí nikdy nerestartuje a zůstane zaseknutý

player-idle-timeout

Kód: Vybrat vše

player-idle-timeout=10

  • player-idle-timeout je hodnota v minutách, po jak dlouhé době bude hráč vyhozen ze hry, při žádné aktivitě
  • Odpočet se vynulovává pohybem hráče, interakcí s blokem, či s mobem, animací ruky, apod.
  • player-idle-timeout se zadává pomocí čísla, které vyjadřuje minuty

network-compression-threshold

Kód: Vybrat vše

network-compression-threshold=256

  • network-compression-threshold umožňuje packetům, které jsou velké n-1 normálně projí a packety, které jsou n bajty velké, zkomprimuje
  • Nižší hodnota znamená více komprimovat, ale může se tím stát, že malé packety s zkomprimováním stanou většími
  • network-compression-threshold může pomoci zrychlit přístup na server a zvýšit odezvu u lidí s pomalejším internetem
  • network-compression-threshold se zadává jako číselná hodnota, přičemž hodnota -1 vypne kompresi a 0 bude vše komprimovat
  • Před samotným nastavováním doporučujeme se podívat se zkušenostmi lidí na různých fórech
  • Toto nastavení nedoporučujeme upravovat nezkušeným uživatelům

use-native-transport

Kód: Vybrat vše

use-native-transport=true

  • Vylepšuje optimalizaci serverů běžících na Linuxu
  • Vylepšuje přijímání a odesílání packetů
  • Jelikož Minecraft servery hostované u FakaHedy běží na Linuxu, doporučujeme toto nastavení nastavit na true
  • use-native-transport se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy optimalizovat / neoptimalizovat)

prevent-proxy-connections

Kód: Vybrat vše

prevent-proxy-connections=false

  • Blokuje připojení hráčům, kteří se přihlašují na server pomocí proxy nebo VPN
  • Pokud se ISP/AS při přihlášení klienta ze sessions neshoduje s ISP/AS kontrolovaným serverem, je hráči zablokován přístup na server
  • Může jít o užitečnou ochranu proti útoků spambotů, kteří spamují server přihlašováním velkým množstvím hráčů, nebo před dalšími jinými útoky
  • prevent-proxy-connections se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat, tedy blokovat / neblokovat)

Následující řádky nejsou v klasickém server.properties dodávány.
Servery hostované na FakaHedě ovšem tyto řádky mají přednastavené díky vyplnění z koupi serveru.

server-name

Kód: Vybrat vše

server-name=Muj uberhaxor server

  • server-name určuje jméno serveru
  • Jméno serveru bude zobrazeno zobrazeno při výpisu Query, tudíž na jakýchkoli Minecraft server listech nebo bannerech, které získávají
  • informace z query (tudíž i na http://www.minecraft-hosting.cz/)
  • server-name se nastavuje jakýmkoli textem, který může obsahovat i mezery i čísla

Položky nastavení předchozích verzí
Spoiler: zobrazit
debug

Kód: Vybrat vše

debug=false

  • debug spouští při nastavení na true server v debug modu
  • debug se zadává pomocí true / false (povolit debug mod / zakázat debug mod)
  • Tento debug mod spouští server v módu, kdy začne do souboru server.log a do konzole serveru vypisovat všechny aktivity v podrobném stavu.
  • Díky debug modu mohou vývojáři snadno zjistit chyby a stav serveru
  • Doporučuje se nechat debug mod nastavený na false, protože ho normální administrátor nikdy nevyužije


RCON
RCON umožňuje připojit se zvenčí k serveru a vykonávat příkazy, které jsou provedeny jako příkazy z konzole. K tomu, aby mohl být proveden příkaz, musí být nastaveno heslo RCONu, jinak se bude moci každý připojit k serveru a vykonávat příkazy.

Následující řádky nejsou v klasickém server.properties dodávány.
Servery hostované na FakaHedě ovšem tyto řádky mají přednastavené díky vyplnění z koupi serveru.

enable-rcon

Kód: Vybrat vše

enable-rcon=true

  • enable-rcon povolí možnost připojení se k serveru zvenčí a provádět příkazy jako z konzole
  • enable-rcon se zadává pomocí true / false (povolit / zakázat)

rcon.port

Kód: Vybrat vše

rcon.port=26345

  • rcon.port je port, přes který bude server příjmat požadavky na vykonání příkazu
  • rcon.port se zadává pomocí čísla, které je ve většině případů 5-místné
  • rcon.port musí na druhé pozici čísla mít JINÉ, než je číslo u server-port a JINÉ, než query.port
  • Pokud je druhá cifra obsazena již jiným pluginem (například dynmapou) musí být číslo opět jiné.

rcon.password

Kód: Vybrat vše

rcon.password=MOJEHESLOKRCONUKTERYNEPOVIMANIKDYBYMEMUCILI

  • rcon.password je heslo, které zabezpečuje server od jiných vnějších připojení k serveru a vyžadování k provedení příkazů
  • rcon.password se zadává pomocí textu, který nesmí obsahovat mezery
  • rcon.password nikdy nikomu nesdělujte

Porty
Na FakaHedě, pokud nějaký plugin vyžaduje práci s portem (například dynmapa: http://forum.fakaheda.eu/viewtopic.php?f=85&t=10649) máte na výběr pouze z několika portů, neboť server.properties, s nastaveným RCONEM využije rovnou tři porty.

UPOZORNĚNÍ! Každý port může být využit POUZE JEDNOU

Pro servery začínající na 2:
27xxx - server-port
28xxx - FakaHedaMinequery

Pro servery začínající na 3:
37xxx - server-port
38xxx - FakaHedaMinequery

Máte na výběr pouze z několika dalších portů:
Pro servery začínající na 2:
24xxx
25xxx
26xxx
27xxx - VYUŽITO
28xxx - VYUŽITO
29xxx
30xxx

Pro servery začínající na 3:
34xxx
35xxx
36xxx
37xxx - VYUŽITO
38xxx - VYUŽITO
39xxx
40xxx

Spouštěcí parametry
Spouštěcí parametry slouží k optimalizaci běhu serveru (jeho využití CPU a RAM). Dovoluje Vám nastavit si vlastní verzi Javy, dodatkových arugmentů a dovoluje zapnout, nebo vypnout automatické aktualizace serveru při dostupnosti nového sestavení serveru.
Nastavení spouštěcích parametrů najdete v Nastavení serveru ˃ Spouštěcí parametry

Vanilla server od verze 1.12 vyžaduje spouštění na Javě 8.
PaperMC server od verze 1.17 vyžaduje spouštění na Javě 11.

1.17 PaperMC
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní
Java: Od verze 1.17 je vyžadováno spouštění na Java 11

1.13 Spigot / PaperMC
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní

1.13 a novější Vanilla
Argumenty: Vanilla server

1.12.2 a starší Vanilla, Spigot, Paper
Argumenty: Spigot/PaperMC/Forge/Ostatní
Java: Od verze 1.12 je vyžadováno spouštění na Java 1.8 (starší servery mohou využít Javu 7)



Pokud budete mít nějaký problém s nastavením server.properties, neváhejte a založte nový topic a přidejte IP a PORT vašeho serveru. Rádi se Vám pokusíme problém vyjasnit.

Spoiler: zobrazit
//EDIT1: Přidány nové položky server.properties //nejento
//EDIT2: Přidány nové položky server.properties //nejento
//EDIT3: Aktualizace server.properties a celkového dokumentu (12. 6.) //nejento
//EDIT4: Přidány nové položky server.properties (22. 7.) //nejento
//EDIT5: Rozšíření o spouštěcí parametry (26. 4.) //nejento
//EDIT5: Rozšíření o nové položky server.properties (23. 3.) //nejento
//EDIT6: Aktualizace spouštěcích parametrů (13. 4.) //nejento
//EDIT7: Rozšíření o nové položky server.properties (14. 4.) //nejento
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
vasikxl
Příspěvky: 713
Registrován: 04 bře 2013, 20:57
Reputation: 0

Re: server.properties - Jak na něj

#2 Příspěvekod vasikxl » 23 črc 2013, 18:18

Zatím to vypadá dobře...

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: server.properties - Jak na něj

#3 Příspěvekod nejento » 24 črc 2013, 12:23

Tak a je to. A je tam i vysvětení toho, jak fungujou ty porty, když 3 z nich se nastavují v tom server.properities.
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
Mysteria
Příspěvky: 9122
Registrován: 26 pro 2009, 15:40
Reputation: 7
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: server.properties - Jak na něj

#4 Příspěvekod Mysteria » 25 črc 2013, 10:50

Dobrá práce, tohle vypadá mnohem lépe než tamty pokusy předtím.

Uživatelský avatar
Shadowhacker
Příspěvky: 640
Věk: 28
Registrován: 23 led 2012, 18:31
Reputation: 0
Bydliště: Plzeň

Re: server.properties - Jak na něj

#5 Příspěvekod Shadowhacker » 25 črc 2013, 12:24

Ty lumpe! Jsem udělal na Bukkit.yml takovej low topic .. A ty se najednou rozhodneš udělat na server.properties :-D !
Ale vypadá to relativně pěkně :P
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenda204
Příspěvky: 3617
Věk: 35
Registrován: 23 kvě 2012, 21:38
Reputation: 0

Re: server.properties - Jak na něj

#6 Příspěvekod zdenda204 » 25 črc 2013, 12:40

U server-name máš chybu v odrážkách ;)
A je to šíleně dlouhý :(
Ale jinak dobrý
Přijímám zakázky na skripty/pluginy v PHP/Javě za malý poplatky! A kup mi sušenku :) Obrázek Obrázek
⇨Projekt Market⇦

Uživatelský avatar
Austin
Site Admin
Příspěvky: 1251
Věk: 37
Registrován: 07 pro 2009, 23:58
Reputation: 4
Kontaktovat uživatele:

Re: server.properties - Jak na něj

#7 Příspěvekod Austin » 28 črc 2013, 20:07

chybka, query.port je vzdy stejny jako port serveru. Hra samotna pouziva pro pripojeni hracu protokol TCP a na UDP pak bezi query, proto muze mit stejny port.
Port s 8mickou se pouziva na nase FakaHedaMinequery, ale ten se nastavuje sam automaticky podle portu a nejde jej zmenit.
FakaHeda.eu - Administrátor, http://www.minecraft-hosting.cz, http://www.bf3-hosting.cz Pište nám tickety, ne PM.
Nezapomeňte dát karmu těm, kteří Vám pomohli s problémem

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: server.properties - Jak na něj

#8 Příspěvekod nejento » 28 črc 2013, 20:10

Výborně. To však nemění nic na tom, že port s 8 nemůže být použit jiným pluginem (třeba dynmapou), protože je už použit FHMinequery.
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Uživatelský avatar
Kaktus
Příspěvky: 158
Registrován: 26 pro 2009, 01:12
Reputation: 4

Re: server.properties - Jak na něj

#9 Příspěvekod Kaktus » 30 črc 2013, 19:09

Luxus :)

Jestli máte zájem, tak klidně upravte to téma pro začátečníky. Již delší dobu se na to chystám, abych to nějak zpřehlednil, ale nějak není čas a vy máte větší přehled v tom, co by tam mělo být a co ne.

Uživatelský avatar
Arxee77
Příspěvky: 226
Registrován: 11 pro 2012, 18:45
Reputation: 0

Re: server.properties - Jak na něj

#10 Příspěvekod Arxee77 » 13 srp 2013, 21:50

Otázka: Nedajú sa použiť aj porty 21xxx 22xxx 23xxx alebo 31xxx 32xxx 33xxx
PS: Ak to tam je tak sa ospravedlňujem ... asi som to prehliadol
Obrázek Obrázek


Zpět na „Návody“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů