Rekalkulace světel.

Technická podpora k herním serverům Minecraft a Tekkit
Message
Autor
Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Rekalkulace světel.

#1 Příspěvekod Jo_Do » 23 led 2017, 20:43

82.208.17.13:27521

Na serveru se vyskytl bug, pokud hráč položí louč, nebo nějaký zdroj světla, po odbourání zdroje světla tam zůstane zářící místo.
Po nějaké době září celá stavba a kazí mi to záměr.
Googloval jsem, našel jsem nějaký placený plugin, který umí asi milion věcí, ale nebudu kupovat zajíce v pytli
pak jsem našel Nolagg, který umí rekalkulovat světla, ale mě nenastartuje.
Zkoušel jsem stavbu přepsat prázdným schematem (vzduchem), bez efektu, zářilo to dál.
Našel jsem asi dva pluginy, které by to měly umět, ale jeden zastaralý, nefunguje, druhý sice naběhne, ale nic nedělá.
Samozřejmě vím o mcedit, ale ten je na tohle dost obtížný.
Ve spigot.yml jsem zapnul "random-light-updates: true" bez efektu.
Zkoušel jsem na rozsvícené plochy rozlévat vodu, bez efektu, svítí to dál.
Jediný způsob na který jsem přišel, je smazat celý region a pak ho obnovit ze zálohy, která má světla vykalkulované správně ale to má svoje úskalí, dá se to použít jen v nouzi.
Ze stejných důvodů nechci používat multiverse_adventures.

Neví někdo o jednoduchém pluginu, který by uměl rekalkulovat světla v určitém objemu prostoru?

Uživatelský avatar
Hanakocz
Příspěvky: 3228
Věk: 32
Registrován: 25 črc 2013, 20:53
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#2 Příspěvekod Hanakocz » 24 led 2017, 00:29

Zkus se spíš zaměřit na svého klienta. Takové světlo je docela dost client-side efekt, nemusí to být vůbec chyba serveru nebo updatů (zkus to s vanilla serverem místo spigotu? třeba na free serveru...). Rozhodně lze mít server bez nějakých pluginů a s fungujícími světly. Naopak, čím víc tam nacpeš tzv. anilag pluginů, tím víc to bude lagovat. Odstraň všechny a jsi OK, pokud si ohlídáš takové věci jako přemnožené farmy na zvířata (od 1.11 je tam gamerule vraždící entity, když jich je moc na jednom místě, to ti zachrání server od 90% závažných problémů), aby ti někdo neodpálil nuke mezi stovkami plných beden (které by se všechny vysypaly na zem) a s předgenerovaným (a konečným) světem jsi ok. A pokud to bude dělat furt, zjisti si , zda to dělá i jinému hráči, no jestli ne, tak si zkus třeba přidat optifine atp.
Industry 2.0 -> 1.7.10 GregTech6 server. Pro připojení stačí napsat.
Člen ligy pro aktualizaci serverů na novější verze a rozšíření modovaného MC.
Discord FH : http://discord.fakaheda.eu/ (sem psát pokud chcete poradit s MC mody akutně)

Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#3 Příspěvekod Jo_Do » 24 led 2017, 22:14

Nikoliv, dělá to všem, je to jednoznačně světelný bug Minecraftu, který způsobuje, že se na daném místě nespawnují potvory.
Antilag plugin nemám, zatím. Chtěl jsem ho kvůli rekalkulaci světel, že to prý umí, ale nenastartuje.
Problém se vyskytuje v samostatném světě, který je využíván jako adventurní, statický, některé jeho části se automaticky obnovují přes WE
Samozřejmě jsem zkoušel experimentovat s vypínáním fyziky, atd - bez efektu, svítí to dál.
Verzi serveru mám 1.8.8. Uvažoval jsem i o vyšší, ale tehdy nově vyšlá 1.9 mě odradila nepoužitelným bojovým systémem.
Navíc, na verzi 1.8 se díky pluginu Viaversion dostane každý s verzí vyšší a nemusí nic měnit (i když to má svá omezení).
Verzi 1.11.2 jsem třeba zkoušel, jestli by mi nefungovala, ale bohužel, několik zásadních pluginů na ní nejde a nedostane se tam nikdo s verzí nižší, takže 1.8.x je pro mě jasná volba.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#4 Příspěvekod nejento » 25 led 2017, 22:53

Pokud není mapa příliš velká, můžeš ji stáhnout a pomocí MCEditu (Pozor, verze legacy, ne MCEdit 2 Beta) ji nechat přesvětlit.
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#5 Příspěvekod Jo_Do » 25 led 2017, 23:03

Díky, právě tomuhle jsem se chtěl vyhnout, ale asi mi jic jiného nezbyde, než mapu čas od času stáhnout a přepočítat.
Potíž je v tom, že lokací je celkem 27, přibývají další, jsou od sebe pěkně daleko a počítat každou zvlášť je nepohodlné.
Ale co se dá dělat.

Uživatelský avatar
nejento
Příspěvky: 9815
Registrován: 28 lis 2011, 14:09
Reputation: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#6 Příspěvekod nejento » 26 led 2017, 16:49

Tak to zase pozor, to by se nemělo objevovat nijak pravidelně. To potom bude způsobené nějakým pluginem / modem. Na jaké verzi jede tvůj server a je modovaný?
Obrázek

Obrázek Přidejte se ke komunitě zákazníků na FakaHeda.eu Discord! Poznejte nové lidi nebo vyřešte svůj technický problém živě: http://discord.fakaheda.eu/

Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#7 Příspěvekod Jo_Do » 26 led 2017, 18:06

1.8.8, modovaný není.
Předpokládám, že za to může plugin na automatické stavění schemat, ale bez něj to nepůjde, takže nezbyde, než to udržovat ručně.

Uživatelský avatar
Dart
Příspěvky: 93
Registrován: 20 led 2013, 01:32
Reputation: 20

Re: Rekalkulace světel.

#8 Příspěvekod Dart » 29 led 2017, 09:54

V NMS máš přímo funkci Chunk.initLighting();. Tak zkus postupně v pravidelných intervalech procházet chunky a volat nad nima tuhle funkci. Nebo manuálně příkazem tam kde právě budeš stát například.
Obrázek

Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#9 Příspěvekod Jo_Do » 30 led 2017, 23:10

Byl na to narychlo napsán plugin, který každé dvě vteřiny updatoval světla tímto příkazem, ale bohužel, nic se nedělo.
Světla po bývalých loučích, svítila vesele dál.

Jo_Do
Příspěvky: 258
Registrován: 24 čer 2016, 20:57
Reputation: 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalkulace světel.

#10 Příspěvekod Jo_Do » 12 říj 2017, 15:09

Odpovím si sám.
https://www.spigotmc.org/resources/light-cleaner.42469/
Funguje skvěle, jeden příkaz /cleanlight a opraví bugnutá světla i stíny v dosahu hráče.
Co jsem se toho jen nahledal.


Zpět na „Minecraft, Tekkit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 147 hostů