NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

Message
Autor
Uživatelský avatar
SPiRIT
Příspěvky: 921
Věk: 33
Registrován: 02 led 2010, 17:38
Reputation: 2
Kontaktovat uživatele:

NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#1 Příspěvekod SPiRIT » 03 led 2010, 19:24

Reskinning tutorial

O co tedy jde?
Skiny , které najdete na fpsbanana.com nebo jiných podobných stránkách s hráčskými skiny, jsou určeny především na oskinování vaší hry(můžete si změnit skin rukou, zbraní a v neposlední řadě herních postaviček), tedy nejsou vhodné pro použití na serveru, toto neplatí na skiny které mají přímo i vlastní modely a jsou označené jako server side(mohou běžet na straně serveru), ale co když se vám zrovna líbí onen nepoužitelný skin? My se naučíme herní skiny , které jsou prozatím nepoužitelné pro server upravit takovým způsobem , že je budeme schopni nahrát na server a pak pomocí nějakého měniče skinů např.: v rozšíření mani admin pluginu je dostat do PC hráčům vašeho serveru.

Co budeme potřebovat?
- Každopádně STEAM, a mít nainstalované Source SDK
- Něco na otevření .gcf souborů ve kterých jsou STEAMové hry uloženy, použijeme proto program GCFScape
- A dále Cannonfodder's mdl decompiler na dekompilaci .mdl souborů

Potřebné soubory ke stažení:

V tomto archivu najdete Cannonfodder's mdl decompiler , GCFScape a plugin pro photoshop na úpravu .vtf souborů
DOWNLOAD
MIRROR


Tak začínáme:
Napřiklad náš testovací skin bude tento:

Kód: Vybrat vše

http://www.fpsbanana.com/skins/48370


Po jeho rozbalení zjistíte, že obsahuje pouze materiály které nahrazují ty původní ve hře, které ovšem my přepsat nechceme, protože tento skin je určen pro změnu skinu přímo u hráčů v jejich PC a neni připraven pro nasazení na serveru musíme ho upravit tak aby nám vyhovovalo jeho umístění, jednoduše řečeno, musíme zamezit tomu aby se přepisovaly soubory které již na serveru máme.

INFO: .vtf soubor je samotná textura(materiál), která jde editovat například ve photoshopu s přídavným pluginem pro editování .vtf souborů, .vmt soubor určuje některé vlastnosti textury a odkazuje na ni, tedy na její umístění v počítači

Tak vám trochu objasním jak to chodí abyste měli nějakou představu o co vlatně půjde, budu to vysvětlovat tak aby tomu porozuměl i laik, tedy budu se aspoň snažit. Ve složce cstrike/models se nacházejí jen kostry, představte si kostru člověka bez kůže jen holé kosti, to se nachází ve složce models, ovšem my tu kostru potřebujeme potáhnout nějakým materiálem a to se děle díky souborům ve složce cstrike/materials kde jsou uloženy materiály pro potáhnutí naší kostry to jsou právě ony .vtf soubory, příklad jak vypadá takový materiál základního skinu CT_GIGN máte zde:
Obrázek



Tak a vidíte jak je to jednoduché, jediné co vlastně děláme v tomto tutoriálu je že dekompilujeme originální model skinu GIGN a upravíme cestu k materiálům a taky samotné umístění modelu a pak to zase hezky zkompilujeme zpátky, uvidíte ,že to není tak těžké jak to vypadá, takže se můžeme pustit do práce.

1.Krok
Nejdřív si musíme vybrat jaký skin to chceme převést, já sem si vybral tento:

Kód: Vybrat vše

http://www.fpsbanana.com/skins/48370


Stáhneme, rozbalíme a zjišťujeme že obsahem je hned několik souborů:
ct_gign.vmt
ct_gign.vtf
ct_gign_glass.vmt
ct_gign_glass.vtf
ct_gign_glass_spec.vtf
ct_gign_normal.vtf

Pozn.: jak už sem psal výše, .vmt soubor obsahuje cestu k textuře(materiálu) a určuje některé její vlastnosti a .vtf jsou vlastní textury.

Nyní všechny soubory .vtf a .vmt překopírujeme do následující složky:

Kód: Vybrat vše

C:\Program Files\Steam\steamapps\Název vašeho steam ACC\counter-strike source\cstrike\materials\models\player\police\



INFO: Protože někdy nemusí být soubory .vmt součástí staženého skinu ale mohou tam být pouze .vtf soubory, někdy musíme originální soubory získat pomocí programu GCFScape

Jak na to:

Po otevření GCFScape najeďte na položku File>Open
najeďte do složky C:\Program Files\Steam\steamapps\ a otevřete soubor counter-strike source shared.gcf
Teď rozklikněte v levém sloupci položku cstrike>materials>models>player>ct_gign a zobrazí se vám tam v pravo od levého sloupce 6 souborů, označte přidržením Ctrl dva .vmt soubory a klikněte na jeden z nich pravým tlačítkem myši a klikněte na Extract, nyní se po vás chce cesta kam tyto soubory uložit, nejlepši bude uložit je do naší složky:

Kód: Vybrat vše

C:\Program Files\Steam\steamapps\Název vašeho steam ACC\counter-strike source\cstrike\materials\models\player\police\


Tak a nyní oba soubory .vmt musíme upravit a to následujícím způsobem:
Otevřeme ct_gign.vmt v poznámkovém bloku nebo jiném textovém editoru a uvidíme tohle:

"vertexlitgeneric"
{
"$baseTexture" "models/player/ct_gign/ct_gign"
"$envmap" "env_cubemap"
"$bumpmap" "models/player/ct_gign/ct_gign_normal"
"$normalmapalphaenvmapmask" 1
"$envmapcontrast" 0.3
"$envmapsaturation" 0.7
"$envmaptint" "[ 0.36 0.36 0.36 ]"
}


to musíme upravit takto:

"vertexlitgeneric"
{
"$baseTexture" "models/player/police/ct_gign"
"$envmap" "env_cubemap"
"$bumpmap" "models/player/police/ct_gign_normal"
"$normalmapalphaenvmapmask" 1
"$envmapcontrast" 0.3
"$envmapsaturation" 0.7
"$envmaptint" "[ 0.36 0.36 0.36 ]"
}


a nyní ct_gign_glass.vmt vypadá takto:

"vertexlitgeneric"
{
"$baseTexture" "models/player/ct_gign/ct_gign_glass"


// Specularity
"$envmap" "env_cubemap"
"$envmapmask" "models/player/ct_gign/ct_gign_glass_spec"


// Transparency
"$translucent" 1
"$nocull" 1



}

po úpravě:

"vertexlitgeneric"
{
"$baseTexture" "models/player/police/ct_gign_glass"


// Specularity
"$envmap" "env_cubemap"
"$envmapmask" "models/player/police/ct_gign_glass_spec"


// Transparency
"$translucent" 1
"$nocull" 1



}


a změny u každého souboru samozřejmě uložíme a nic jiného měnit nebudeme.

2.Krok

Pomocí Cannonfodder's mdl decompileru dekompilujeme originální .mdl soubor našeho gign skinu a to tak že napřed si pomocí GCFScape najdeme cestu k tomuto souboru, čili v levém sloupci si rozlikneme následující cestu models/player/ a tam máme mimo jiné i .mdl soubory ke všem různým typům skinů, my nyní potřebujeme .mdl soubor s názvem ct_gign.mdl a cesta k tomuto souboru je :

Kód: Vybrat vše

models\player\ct_gign.mdl

Tuto cestu vložíme do Cannonfodder's mdl decompileru ovšem napřed vám poradím jak jej nainstalovat.

Jak na Cannonfodder's mdl decompiler:
Odkaz na stažení je přiložen na začátku návodu, po stažení rozbalte mdldecompiler.exe do složky:

Kód: Vybrat vše

C:\Program Files\Steam\steamapps\Váš steam ACC\sourcesdk\bin\ep1\bin


a nyní ho můžete spustit dvojklikem na mdldecompiler.exe .

Obrázek

Nyní vložte tedy všechny potřebné údaje podle obrázku, cestu kam se má dekompilovaný soubor rozbalit můžete dát libovolnou a stiskněte Extract , pokud jste políčko s cestou k .mdl souboru vložili správně zobrazí se hláška. že model byl načten a hned potom že dekompilace byla dokončena, pokud se zobrazí "unable to load model" cesta kterou jste vložili je špatná proto to překontrolujte. Nyní se podívejte do složky do které jste nechali model dekompilovat a mělo by tam být několik souborů, nás zajímá soubor mdldecompiler.qc proto si jej otevřeme v poznámkovém bloku, najdeme a upravíme tyto řádky:

Kód: Vybrat vše

$modelname "player/ct_gign.mdl"


změníme na :

Kód: Vybrat vše

$modelname "player/police/ct_gign.mdl"


Pak musíme najít a provést úpravu nad tímto řádkem:

Kód: Vybrat vše

$cdmaterials "models\player\ct_gign\"


Teď přidáme cestu k novým materiálům nad ty původní materiály, důležité je zachovat původní cestu k materiálům a cestu k novým materiálům vložit nad ty staré, tímto způsobem:

Kód: Vybrat vše

$cdmaterials "models\player\police\"
$cdmaterials "models\player\ct_gign\"


soubor uložíme a můžeme ho zavřít.

3.Krok
Teď přichází pomalu chvíle pravdy, kdy se dozvíme zda li jsme postupovali správně, ale ještě předtím než si prohlédneme výsledek musíme zkompilovat náš model k tomu potřebujeme zajít do následující složky:

Kód: Vybrat vše

C:\Program Files\Steam\steamapps\Název vašeho steam ACC\sourcesdk\bin\ep1\bin


a nyní metodou chytni a pusť chytíme náš soubor mdldecompiler.qc myší a pustíme ho na aplikaci studiomdl.exe z výše uvedené složky, pak by se měl objevit příkazový řádek a v něm by se měl objevit průběh kompilace, na konci kompilace se příkazový řádek sám zavře, a je hotovo. Nyní se přesvědčíme o výsledku. Spustíme si Source SDK a v něm aplikaci Model Viewer,a náš skin zkusíme najít, pokud na své obrazovce vidíte požadovaný skin z fpsbanana tak vám blahopřeji, dokázali jste to, pokud v model vieweru vidíte základní skin z CS:Source nebo jen Fialovo černé kostičky jako materiál, udělali jste někde během přepisování v poznámkovém bloku chybu, tak se ji pokuste najít.
Obrázek

Za předpokladu , že se vám to povedlo budete nejspíše chtít hodit skiny na server, ovšem musíte brát v potaz, že musíte zachovat stromovou strukturu tak jak jste si ji navrhnuli, čili když skiny překopírujete na server musíte materiály uložit do této složky:

Kód: Vybrat vše

cstrike\materials\models\player\police\

a modely do této :

Kód: Vybrat vše

cstrike\models\player\police\


Nemůžete už měnit cestu! pokud chcete dát skiny do jiné složky museli byste tohle celé dělat znova! tako cesta pro modely a textury skinu už definitivní a musíte je do této stromové struktury vždy nakopírovat jinak by vám server padal!

Kromě hráčských postaviček lze touto cestou upravovat vzhled rukou, nožů atp. , taky nezapoměňte ,že čím více skinů na server hodíte tím více server zatěžujete, proto je dobré to nepřeháňet.
Naposledy upravil(a) SPiRIT dne 09 led 2010, 11:01, celkem upraveno 2 x.

Err0r
Příspěvky: 332
Registrován: 29 pro 2009, 19:01
Reputation: 0

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#2 Příspěvekod Err0r » 04 led 2010, 23:46

paradni topic :idea: ;) skoda ze stim je tolik srani :(

Uživatelský avatar
EMINEM
Příspěvky: 315
Registrován: 08 bře 2010, 16:52
Reputation: 0

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#3 Příspěvekod EMINEM » 31 srp 2010, 16:57

potřebuju stahnout ty veci abych to mohl udelat ale nejdou stahnout :(
České tutoriály na CS:GO Valve Hammer Editor - https://www.youtube.com/playlist?list=PL_ewi0ZDqtalx6bX672R1zKIxOZS-z5-C
České tutoriály na Tvorbu pluginů pro CS:GO - https://www.youtube.com/playlist?list=PL_ewi0ZDqtamXp_bqH-vIHXp-fwCET5_B
České tutoriály na Nastavení serveru pro CS:GO - https://www.youtube.com/playlist?list=PL_ewi0ZDqtamtZdBxdShPGUnvEZaqodYw

Uživatelský avatar
SPiRIT
Příspěvky: 921
Věk: 33
Registrován: 02 led 2010, 17:38
Reputation: 2
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#4 Příspěvekod SPiRIT » 31 srp 2010, 18:37

Vzhledem k tomu, že jsem vypsal co je tam za programy, je opravdu tak těžké použít google?

Ale až si udělám čas tak to znovu nahodím.

nobody
Příspěvky: 85
Registrován: 05 zář 2010, 23:13
Reputation: 0

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#5 Příspěvekod nobody » 27 říj 2010, 09:49

Cau. ked chcem dat skiny na server a mam zlozky materials a models staci prepisat povodne skiny novimy? dik za pomoc

Uživatelský avatar
MiniMe
Site Admin
Příspěvky: 2188
Věk: 37
Registrován: 08 pro 2009, 19:31
Reputation: 10
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#6 Příspěvekod MiniMe » 27 říj 2010, 13:23

Ne, protoze si je klient nestahne. Musis mit jine nazvy a modely vynutit pres plugin.
FakaHeda admin
Nezapomeňte ohodnotit karmou ty, kteří Vám pomohli.

nobody
Příspěvky: 85
Registrován: 05 zář 2010, 23:13
Reputation: 0

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#7 Příspěvekod nobody » 27 říj 2010, 14:28

A mozes mi prosim ta povedat cez aky plugin? som hladal ale naslo len same ruske fora :(

Uživatelský avatar
MiniMe
Site Admin
Příspěvky: 2188
Věk: 37
Registrován: 08 pro 2009, 19:31
Reputation: 10
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#8 Příspěvekod MiniMe » 28 říj 2010, 01:19

FakaHeda admin
Nezapomeňte ohodnotit karmou ty, kteří Vám pomohli.

Uživatelský avatar
Zuben45
Příspěvky: 27
Registrován: 25 čer 2010, 13:08
Reputation: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#9 Příspěvekod Zuben45 » 22 pro 2011, 22:33

sehnal jsem si skin grinche, a změnil mu texturu na zelenou, dělám vše podle návodu, ale jakmile načtu model tak tam je jen šedo a nic víc, nevíte co s tím ?

Uživatelský avatar
SPiRIT
Příspěvky: 921
Věk: 33
Registrován: 02 led 2010, 17:38
Reputation: 2
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Reskinning Counter Strike Source modelů

#10 Příspěvekod SPiRIT » 22 pro 2011, 23:15

Pošli mi ten skin a ukaž jak jsi nakonfiguroval ten qc soubor


Zpět na „Návody“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti